Aihe: Jihuu! Ostin Passon!
1 2
Jungleman
05.10.2005 20:30:57
Jumprahuiti, olen liekeissä! Yksitoista vuotta olen halunnut tulla ulos kaapista ja ryhtyä basistiksi - hurjan nuoruuteni muistoissa. Puolitoista tuntia sitten menin ja ostaa päräytin uutuuttaan ylpeänä hohtavan Fender 50's Classic Precision Passon.

Pro Center, Helsinki. Hinta enemmän kuin kohdallaan. Mukaan tuhkakupit tallan ja mikin päälle, peukalotuki (miten siihen voi tukea peukalonsa? Ei voi käsittää.), Stainless Flats -kielet sekä ylimääräinen hihnannuppi joka pitää oikeaoppisesti kiinnittää lavan taakse :-D

Vaahterakaula ja -otelauta, erittäin nätti ja kevyt leppärunko kahdesta palasta, joiden liitoskohta kulkee täsmälleen keskeltä, kulta-anodisoitu pleksi.. Erinomaista työnjälkeä suoraan Meksikosta. A/B-testasin tovin aikaa ostamaani yksilöä American Vintage -mallin kanssa enkä oikeasti ymmärrä, miksi sen hintalappuhinta on 3,5-kertainen. Eroina ei vaikuttanut olevan juuri muu kuin viimeistely (poly vs. nitro), mikki ja pienet suurpiirteisyydet rungon viisteiden muotoilussa. Kovatavarakin on samaa.

Ainoa virhe on väri: 2-tone sunburst. Ja kun minä olisin niin halunnut blondin tai punaisen! Taitaapa lähteä jossain vaiheessa nitroselluloosakylpyyn.

Soundi sitten.. En vielä kunnolla ennättänyt kokeilemaan, mikki saattaa vielä mennä vaihtoon (koska tykkään kolvailla ja väkertää). Akustinen soundi on pitkä ja tukeva, reipas klangi väänsi oitis suupielet väkisinkin ylöspäin. Orkkiskielet ovat säälittävät letkut, vaan kunhan saan vaihdetuksi huomattavasti jykevämmät flatit ja poljettua käyntiin ystäväni Marshall JCM800 Bass Series -nupin 2 x 15" kaapilla niin jopa jyrähtää. Varokaa, pulut ja inkontinenssipotilaat!

Olenko minä vähän innoissani, ehkä?
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
hemmo
05.10.2005 20:34:43

Taitaapa lähteä jossain vaiheessa nitroselluloosakylpyyn, mikki saattaa vielä mennä vaihtoon. Olenko minä vähän innoissani, ehkä?

Onnea vaan, mutta älä ihmeessä modaa sitä, ainakaan vielä. Soittele ihan rauhassa 10-20 vuotta niin kyllä siihen väriin ja mikkiin tottuu. Munsta.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
Wil-J
05.10.2005 20:38:53
Onnea vaan, mutta älä ihmeessä modaa sitä, ainakaan vielä. Soittele ihan rauhassa 10-20 vuotta niin kyllä siihen väriin ja mikkiin tottuu. Munsta.

Ja sunburstihan on paras väri.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Perzzza
05.10.2005 21:09:38
Punertava antique sunburst
Jungleman
05.10.2005 21:15:32
Soittele ihan rauhassa 10-20 vuotta niin kyllä siihen väriin ja mikkiin tottuu. Munsta.

Saattaapa olla. Ja kunhan maalipinta kerää vähän osumaa, verta, räkää, kyyneleitä ja hikeä, kenties se alkaa miellyttää silmää enemmän. Viikonloppuna viimeistään ehdin ruuvaamaan tuhkakupit kiinni paikoilleen silmiä hivelemään, riittäköön se modaukseksi alkuun...
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Wil-J
05.10.2005 21:23:35
Saattaapa olla. Ja kunhan maalipinta kerää vähän osumaa, verta, räkää, kyyneleitä ja hikeä, kenties se alkaa miellyttää silmää enemmän. Viikonloppuna viimeistään ehdin ruuvaamaan tuhkakupit kiinni paikoilleen silmiä hivelemään, riittäköön se modaukseksi alkuun...

Siis missä niitä tuhkiksia myydään? Paljon maksaa? Ois aika makeet...
Kaake
05.10.2005 21:28:34
Maanantaina kävin siellä Fasulla ja kuten tuolla faq:issa kerroin olin ihan myyty ko. passoon. Erittäinkin asiallinen peli oli kyseessä.

Ja tosissaan tuota hintaeroa siihen American malliin ei köyhä ymmärrä.

Onnittelut uudesta kaverista.
No väärinhän se meni.
Jungleman
05.10.2005 21:31:26
Siis missä niitä tuhkiksia myydään? Paljon maksaa? Ois aika makeet...

Pro Centeristä (Fazer) löytyi suoraan hyllystä molemmat, pakkohan ne oli saada. Lapussa luki 18€ / kpl, peukkutuki 8€. Mutta hyvän diilin tein ;-)
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
J.Hollström
05.10.2005 21:42:00
Upeetaaa mahtavaa. Ostit sitten kerralla sen oikean etkä arponut muiden kukkakeppien ja ritsojen suhteen. Onnea!
Jungleman
05.10.2005 21:52:05
Upeetaaa mahtavaa. Ostit sitten kerralla sen oikean etkä arponut muiden kukkakeppien ja ritsojen suhteen. Onnea!

Kiitos. On vähän tuota silmää kehittynyt soittimien suhteen, pakko tunnustaa. Viikko sitten kaupassa käydessäni iskin silmäni (ja näppini) ko. Passoon ja se mokoma alkoi kummitella unissa heti seuraavana yönä. Pulssi kohosi kun aloin miettiä, kuka sitä kopeloi ja kuka sen lopulta saa. Pakkohan se oli käydä pelastamassa isin luo.

Varsinkin kun pitkään himoamani taivaansininen Fender Jaguar (Jazzmasterini pikkusisko) n. vuosi sitten myytiin pois samaisesta liikkeestä ennen kuin olin ehtinyt haalia rahat kokoon...
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Wil-J
05.10.2005 22:08:10
Pro Centeristä (Fazer) löytyi suoraan hyllystä molemmat, pakkohan ne oli saada. Lapussa luki 18€ / kpl, peukkutuki 8€. Mutta hyvän diilin tein ;-)

Selvä homma...
Öyvind
05.10.2005 22:14:19
tiesikkö jungleman, että presariin on olemassa vain yksi oikea väri ja se on sunburst.
Jungleman
05.10.2005 22:16:57
tiesikkö jungleman, että presariin on olemassa vain yksi oikea väri ja se on sunburst.

Niih... mutku blondi ois niin kiva... Eiku nyt menen soittamaan ja lopetan turhan vänkytyksen!
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
chief
05.10.2005 23:24:12

höpöhöpö. presari on presari.

Onnea Junglemanille!
"It's the ear, not the gear. "
Royal Banzai
06.10.2005 00:36:36
Voi perskele, miekii oon tota 50s presaria katellu jo pitkään... Paljonko tuli hintaa?
Chug Chug Chug-A-Lug beibi!
Rämppy
06.10.2005 10:02:14
Orkkiskielet ovat säälittävät letkut, vaan kunhan saan vaihdetuksi huomattavasti jykevämmät flatit
Olikos siinä Fenderin Super Bass -kielet alunperin? Mulla on aina ollut (aiheellistakin) ennakkoluuloa Fenderin kieliä kohtaan, mutta noi super bassit on tällä hetkellä meikäläisen suosikit, mitä tulee nikkelipäällysteisiin round wound -kieliin. Sopii vintakesoittajalle: syvä, pehmeä, mutta ryhdikäs soundi. Ja halvemmat kuin useimmat muut bassonkielet. Ainakin mun usareissue-presarissa nuo toimivat fantastisesti. En väitä että kaikki näistä tykkää, mutta ajattelinpa rohkaista kokeilemaan...
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
absqua
06.10.2005 10:07:48
Olikos siinä Fenderin Super Bass -kielet alunperin? Mulla on aina ollut (aiheellistakin) ennakkoluuloa Fenderin kieliä kohtaan, mutta noi super bassit on tällä hetkellä meikäläisen suosikit, mitä tulee nikkelipäällysteisiin round wound -kieliin. Sopii vintakesoittajalle: syvä, pehmeä, mutta ryhdikäs soundi. Ja halvemmat kuin useimmat muut bassonkielet. Ainakin mun usareissue-presarissa nuo toimivat fantastisesti. En väitä että kaikki näistä tykkää, mutta ajattelinpa rohkaista kokeilemaan...

Sama juttu. Mä käytän myös Fenderin Super Bass-kieliä ja olen ollut erittäin tyytyväinen sekä soundiin, kestävyyteen että hintaan. Lisäksi valikoimasta löytyy valmiiksi sopiva setti jossa d ja g-kielet on hitusen alakieliä paksummat.
Erittäin hyvät kielet, suosittelen.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
06.10.2005 12:33:59
Siis missä niitä tuhkiksia myydään? Paljon maksaa? Ois aika makeet...AV-bassiin!
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Prowleri
06.10.2005 15:03:07
Fenkulla oli hivenen taaksepäin Duck Dunn signature joka oli juurikin puna-kultainen '57 ja jota aikani kuolailin, mutta lopettivat sen tekemisen. Nyt näemmä saa taas, vaikkakin tämä 50's Classic onkin mehiko nipponin sijaan, jei!
Däigä!
Öyvind
06.10.2005 17:49:36
Noista kielistä sen verran että kun precisioni ostin niin mukana tulleet originaalikielet kestivät sen 4-5 kuukautta jonka jälkeen sointi rupesi kuulostamaan jo siltä että kielien väliin olisi tungettu sukkia. Ostin elixirin kielet ja nyt pelittää ihan hyvin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)