Pallisti 14.05.2003 17:12:21 | |
---|
Jou! Mulla on sellanen juttu, että soittelen tällähetkellä Helsingin Pop-jazz konservatoriossa, ja olen oppinut siellä soittamisen perus jutut. teorian perusteetkin ovat jotenkin hallussa. Eli mua on ruvennut kyrsimään se konservatorio meininki ja ajattelin lopettaa koko jutun, mutta en oikeen tieädä olisiko se järkevää. Yhdellekkään teoriatunnille en enää aijo mennä, mutta soittotunteja tekisi vielä mieli. Eniten mua kyrsii siellä se, kun en oikeen saa soittaa sellasta musiikkia, mitä mä haluaisin. Aina vaan sitä samaa kikkiä. Pop-jazz ei ole mikään halpa mesta, niin en välttis viitsisi maksaa esim. teoriatunneista, joilla en edes käy. Ugh ja viikinkikumarrus sille joka jotain rakentavaa osaa minun turhaan tilitykseen vastailla. |
absqua 14.05.2003 17:25:09 | |
---|
Jos tiedät sieltä jonkun hyvän opettajan, niin kysy häneltä yksityistunteja tai vaihtoehtoisesti hakeudu saman oppilaitoksen ammattiopiskelijapuolelle, se ei maksa mitään. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Pallisti 14.05.2003 17:54:35 | |
---|
hakeudu saman oppilaitoksen ammattiopiskelijapuolelle, se ei maksa mitään. Ei se raha ole ongelma, eikä minusta ole sinne ammattiopiskelijapuolelle.. |
niitti 14.05.2003 18:09:52 | |
---|
Ei kannata lopettaa sitä koulua, tai, noh, jos et tosiaankaan siellä viihdy, niin sitten.. onko siulla paljon sitä jälellä? niin, tosta musateoriasta on hyötyä kyllä bassonsoitossa. iteki soitan bassoa, eikä teoriat niin innosta,mutta en oo ainakaan vielä luovuttamassa. ja voithan sanoo sille basso-opelles että et haluu soittaa koko ajan samaa, vaan vaihtelua kehiin. kannattaa oikeesti sanoo suoraan opettajalle,jos alkaa väsyttää sama soittaminen. tai sitten yksityinen opettajakin ois mahdollinen vaihtoehto.. "Sen kauniin kukan kadotin, enkä koskaan saanut takaisin." |
bassoola 14.05.2003 21:45:40 | |
---|
Jou! Mulla on sellanen juttu, että soittelen tällähetkellä Helsingin Pop-jazz konservatoriossa, ja olen oppinut siellä soittamisen perus jutut. teorian perusteetkin ovat jotenkin hallussa. Eli mua on ruvennut kyrsimään se konservatorio meininki ja ajattelin lopettaa koko jutun, mutta en oikeen tieädä olisiko se järkevää. Yhdellekkään teoriatunnille en enää aijo mennä, mutta soittotunteja tekisi vielä mieli. Eniten mua kyrsii siellä se, kun en oikeen saa soittaa sellasta musiikkia, mitä mä haluaisin. Aina vaan sitä samaa kikkiä. Pop-jazz ei ole mikään halpa mesta, niin en välttis viitsisi maksaa esim. teoriatunneista, joilla en edes käy. Ugh ja viikinkikumarrus sille joka jotain rakentavaa osaa minun turhaan tilitykseen vastailla. Alä hyvä mies lopeta opiskelua, se kannattaa aina. Teoria on tärkeetä, kuten muutkin jutut. Myöhemmin sitten vituttaa, kun jätit homman kesken... |
Teijo K. 14.05.2003 21:51:06 | |
---|
Alä hyvä mies lopeta opiskelua, se kannattaa aina. Teoria on tärkeetä, kuten muutkin jutut. Myöhemmin sitten vituttaa, kun jätit homman kesken... Pakko peesata tätä. Jätin aikoinani itse kesken tuon Oulunkylän popjatsin. Ehdin vaikuttaa siellä pari vuotta. Nyt harmittaa niin vietävästi, vaikka tuosta on jo yli kymmenen vuotta aikaa. Tietysti jos pää hajoaa niin ei kai sille mitään voi. Silti sääli.
"You have to give some skin to get some tone.": Will Lee |
Pallisti 15.05.2003 09:02:26 | |
---|
Siitä teoriasta sen verran, että mulla on hallussa suunnilleen asiat 3/3:een asti, en tiedä tuleeko niillä toimeen, mutta nyt tuntuu ainakin siltä. Kelailin tossa sellasta vaihtoehtoa, että ottasin yksityistunteja ensi syksystä lähtien.. |
Teijo K. 16.05.2003 11:10:30 (muokattu 16.05.2003 11:14:05) | |
---|
Siitä teoriasta sen verran, että mulla on hallussa suunnilleen asiat 3/3:een asti, en tiedä tuleeko niillä toimeen, mutta nyt tuntuu ainakin siltä. Kelailin tossa sellasta vaihtoehtoa, että ottasin yksityistunteja ensi syksystä lähtien.. Mitä jos ottaisit tavoitteeksi suorittaa tuon 3/3:sen? Olen aikojen kuluessa huomannut, että papereista voi olla yllättävää hyötyä jatkossa. Kyllähän ne tiedot on tietenkin tärkein juttu, mutta jos joskus tulevaisuudessa päätätkin jatkaa opiskelua, tulee käyttöä niille papereillekin. Sitten on vielä se henkinen puoli. Se voisi olla hyvä saada jokin konkreettinen saavutus, mihin lopettaa tuo opiskelu. Ei tulisi ihan niin paha keskenjättämisen fiilis. Ja kuten todettua, jätin itse sen Oulunkylän kesken, joten mihinkään moralisointiin tässä ei lie varaa ryhtyä, mutta jotenkin tuntuu nykyään siltä, että tuo tutkinto olisi ollut hyvä lopetus sille koululle. Nyt on sellainen olo että luovutin, annoin periksi. Olkoonkin, että syynä keskeyttämiseen oli enimmäkseen akuutti rahapula. "You have to give some skin to get some tone.": Will Lee |
Bassballs 16.05.2003 11:40:48 | |
---|
Siitä teoriasta sen verran, että mulla on hallussa suunnilleen asiat 3/3:een asti, en tiedä tuleeko niillä toimeen, mutta nyt tuntuu ainakin siltä. Kelailin tossa sellasta vaihtoehtoa, että ottasin yksityistunteja ensi syksystä lähtien.. Itsekin aikanaan kiukuttelin teoriatuntien kanssa, kun ei kiinnostanut paskaakaan istua pähkäilemässä kadenssien ja sointukäännösten saloja, mutta nyt voin huokaista helpotuksesta, että kävin kurssit loppuun asti(siihen pisteeseen, mikä täällä oli mahdollista). Olen itse pohtinut, että se "kikki", mitä joutuu tunneilla soittamaan, on kuitenkin suht hyvää opetusmatskua hirveydestään huolimatta. Ois viikon päästä perjantaina sähköbasson 3/3-tutkinto. Siinä sitä kikkiä vasta onkin. Ongelman kimppuunkäymisen ongelma on juuri kimppuunkäyminen. |