Aihe: Onko tässä aktiivi mikit, vai vain aktiivi etuaste.
1
Juudas
17.06.2003 13:40:34
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-141104.html

Eli tuon kyseisen beisin tilasin aikoinani T-kaupasta, juuri aktiivimikkien toivossa. Nyt kun olen täältä foorumilta asioita opiskellut, olen alkanut epäillä, että jos siinä onkin vain aktiivinen etuaste. Lankusta löytyy potikat high/mid/bass säädöille, ja sisällä on 9V patsku. Onko kellään faktatietoa?

Noi Thomannin tuoteselosteet on usein rasittavan ympäripyöreitä!
Eiköhän se rokki ole kuultu jo... Soittakaa nyt vittu jotain muutakin! -Minä
poppamies
17.06.2003 14:44:47 (muokattu 17.06.2003 14:45:26)

Eli tuon kyseisen beisin tilasin aikoinani T-kaupasta, juuri aktiivimikkien toivossa. Nyt kun olen täältä foorumilta asioita opiskellut, olen alkanut epäillä, että jos siinä onkin vain aktiivinen etuaste. Lankusta löytyy potikat high/mid/bass säädöille, ja sisällä on 9V patsku. Onko kellään faktatietoa?

Vaikuttaa siltä että epäilyt osuivat oikeaan. Henkilökohtaista kokemusta ei toki ole.

http://www.musicianbuy.com/fender/active_jazz_bass.htm
http://www.harmony-central.com/Bass … r/Jazz-Bass-5-Active-Deluxe-01.html
"G-strings are for strippers"
Lou
17.06.2003 15:21:45
Mitä eroa noilla kahdella on (aktiivi ja aktiivi etuaste)?
Kannattaa lähettää ihan sinne postia niin saa ainakin tiedon varmasti oikein..

Olen itsekkin tuota joskus katsellut.. Miten on toiminu? Minkälainen basso on?
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
poppamies
17.06.2003 15:32:24 (muokattu 17.06.2003 15:35:30)

Mitä eroa noilla kahdella on (aktiivi ja aktiivi etuaste)?

Mene ja tiedä mitä siinä käytännössä on eroa.
Aktiivi etuaste viittaa siihen että kyseessä on tavalliset mikit ja siinä perässä erillinen etuvahvistin ja äänensävysäätimet joka on sijoitettu sinne potikoiden sekaan. Käyttää yhtä tai kahta 9V näppäriparistoa. Tällaisen voi periaatteessa laittaa mihin kitaraan hyvänsä.

Varsinaisissa aktiivimikeissa on etuaste sisäänrakennettu mikkeihin! Lisäksi siihen useinmiten liittyy vielä aktiivi äänensävynsäädin samalla tavalla kuin edellisessä. Toimii myös yhdellä tai kahdella 9V patterilla. Oma kokemukseni on että esim. tällaiset EMG't on täysin hurinattomat.
"G-strings are for strippers"
SaBer
17.06.2003 15:42:09

Erona aktiivi mikeillä on juuri tuo hurinattomuus ja joidenkin mielestä luonnollisempi soundi. Tämä johtuu siitä, että kelat voidaan tehdä eri tavalla, kun niistä ei luonnostaan tarvitse saada niin paljon volumea irti.
Varmuuden mikkien "aktiivisuudesta" saa kurkkaamalla basson sisään. Jos mikeille menee virtaa, ne ovat aktiivit.
Juudas
17.06.2003 16:01:53
Olen itsekkin tuota joskus katsellut.. Miten on toiminu? Minkälainen basso on?

Negatiiviset puolet:
-H-kieli melkosen kinkkinen saada hienovireeseen.
-Potikat skidisti 'halvan' tuntuiset

Positiiviset puolet:
-Soi todella hyvin (myös akustisesti).
-Sopii (mun) käteen kuin nakutettu.
-Pienikin EQ:n säätö (siis lankusta itsestään) vaikuttaa soundiin merkittävästi.
-Aivan uskomattoman hyvä basso.
-Kerää huomiota, sillä viisi-kielisiä jazzareita näkee todella harvoin.

Ja hei Poppamies, sait plussan kun jaksoit nähdä vaivaa, vaikka mähän olisin perhana nähny noi niistä dokumenteista, jotka tuli sen mukana. Hoksasin sen vasta kun olin ton jo postannu. Ja tosiaan, VAIN etuaste on aktiivinen, ei mikit. Hyvä soundi silti.
Eiköhän se rokki ole kuultu jo... Soittakaa nyt vittu jotain muutakin! -Minä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)