Aihe: Käden asento?
1
Rikke
13.06.2003 23:28:58
Mites teillä on toi käsi, onko sormet suorassa kun painatte vai vinossa. Mulla on aika paljon vinossa, onko tosta jotain haittaa, vai kuuluuko se olla vinossa? Toivottavasti nyt ymmärsitte mitä yritin selittää.
Ai mitä hä?
Akkari
14.06.2003 13:10:08
kyllä tuo kaulan puoleisen käden sormet näyttäis olevan suoraan alaspäin. Ja näin muistan myös opettajani neuvoneen soittamaan.
such is life...
Rikke
14.06.2003 14:50:58
Niin tosiaan, kaulan puoleisesta kädestä on kyse.
Ai mitä hä?
Juudas
14.06.2003 15:10:39
Joskus kitaransoitonopettajani suositteli pitämään sormia vinossa. Bassonsoittoa käsittelevissä kirjoissa on neuvottu pitämään suorassa. Tiedä häntä. Itse pidän suorana bassolla soittaessani. Kitaraa en enää soita, ränklään vain.

Tulipas turha postaus...
Eiköhän se rokki ole kuultu jo... Soittakaa nyt vittu jotain muutakin! -Minä
Oan
14.06.2003 15:11:14
Onhan ääni paljon puhtaampi kun kieltä painaa kohtisuorassa kaulaa vasten, ja sen takia tällainen asento olisi suositeltava. Täytyy tietenkin huomata, ettei kuitenkaan aina ole mahdollista soittaa näin, ja joskus se saattaa olla jopa hyvinkin tuskallista. Väkisin ei siis kannata alkaa sormiaan suoristelemaan.
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
Rikke
14.06.2003 15:30:38
No itse en ainakaan pysty soittamaan melkeen mitään kunnolla sormet ihan suorassa. Sen verran vinossa on sormet ja siihen on tottunut. Pitäisikö tätä nyt yrittää "korjata", vai ei?
Ai mitä hä?
Juudas
14.06.2003 15:43:25
No itse en ainakaan pysty soittamaan melkeen mitään kunnolla sormet ihan suorassa. Sen verran vinossa on sormet ja siihen on tottunut. Pitäisikö tätä nyt yrittää "korjata", vai ei?

Itse pyrin ainakin oman tekniikkani hiomaan mahdollisimman 'puhtaaksi', koska en pidä itseäni minään innovaattorina tai äärimmäisen originellina, joka kokee tärkeimmäksi sen 'oman jutun'. Noissa omissa jutuissa on aina se riski, että ne osoittautuu paskaksi.
Eiköhän se rokki ole kuultu jo... Soittakaa nyt vittu jotain muutakin! -Minä
Rikke
14.06.2003 16:23:05
Ajattelin vähän oikaista tota asentoa, mutta ei se ainaa oo vinoosa välillä se on suorassa. Riippu millä sormilla painaa sillä hetkellä ja mistä kohtaa. Esim. kun painaa etu- ja keskisormella vierekkäin niin sillon on ihan vinossa. No kiitos kumminkin avusta.
"I love the funk, I'm loyal to the funk, I am the funk." -Flea
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)