Aihe: Nämä Yamahan kuluttajaystävällisellä hinnalla varustetut
1
Pitsa
28.05.2003 22:56:27
Elikkäs olen viimmeaikoina kuullut niin paljon positiivista näistä Yamahan halvemman luokan bassoista, että nyt kyselen, onko jollakin jotain tiettyä valittamisen aihetta kyseisistä soittimenpökäleistä. Tarkoitan nyt lähinnä rbx370 mallia ja vastaavaa hintaluokkaa olevia. Oli ihan pakko laittaa oma topic tästä, kun ei viitsi VÄHÄISIÄ rahoja vahingossakaan laittaa yhtään hukkaan. rbx370:aa tässä olisin tilailemassa siis.
Ei me tämmösiä
hemmo
28.05.2003 23:07:35

rbx370:aa tässä olisin tilailemassa siis.

Thomann?

Harkitse vielä. Jos tilaat soittimen postitse, niin et pääse kokeilemaan sitä ja juuri se on erityisen tärkeää. Soittimet ovat yksilöitä ja varsinkin halvemmassa hintaluokassa voit saada mahdollisesti ihan kauhean ritsan, jota kukaan ei korjaa, osta tai vaihda.

Näihin virheisiin ovat kokeneemmatkin, huhupuheiden mukaan jopa ns. ammattilaiset, sortuneet.

Suosittelen käytettyä, jonka hommaamiseen kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa.
Lisää säröä, pyydän!
Pitsa
28.05.2003 23:25:40
humps humps, testattu on, kylläkin rbx 270 mallia, mutta veikkaan että soittotatsi on 370:ssa aika sama. lähinnä tuli mieleen, että ihanko kuraa ovat mikit tässä pelissä. Monet ovat sanoneet tyyliin "hyvä vehje, kunhan vaihtaa mikit."
Ei me tämmösiä
Niskamies
29.05.2003 13:22:47
mäkin oon kokeillu rbx270 mallia, ja siinä oli tosi huonot mikit. Mä en myöskään tykänny nupeista: volume, mikki-valitsin, ja tone. kaks volumee olis paljon kivempi. Saundi siinä vehkeessä oli kuitenkin aivan uskomattoman hyvä. Rbx 370 pitäis olla paremmat mikit, ku sehän on aktiivibasso. Jos niitä haluis päivittää nii 200 € mikkeihin ja 100 € tallaan, mutt kyll se 370 on varmaan ihan hyvä. Oli 270 ihan kiva vehje, mutta en tykkää Yamahoiden talloista. Älä kuitenkaan tilaa thomannista, voit saada huonon yksilön.
D'Addario may burn in hell!
HC-Audio
29.05.2003 13:45:28

Joo mulla on ittellä se RBX-370A ja on kyllä hinta/laatu suhde ollu paikallaan. Mä sain sen jollain 500 € ku toisessa kaupassa makso 670€. Soundi on mukava ja saa kyllä vaihteluakin vääntelemällä potikoita. Suosittelen lämpimästi tätä bassoa, mutta käy ensin kokeilemassa jossain, ettei tuu sitte aivan erilaista mitä oot kuvitellu.
Pitsa
09.06.2003 22:46:59
Pitääpä yhdesti kuitenki nostaa tämä ylös, josko tulis vielä joltakin kokemuksia..
Ei me tämmösiä
mr.bungle
09.06.2003 23:28:47

Pitääpä yhdesti kuitenki nostaa tämä ylös, josko tulis vielä joltakin kokemuksia..

Suosittelen BB* -sarjaa, mutta tietyllä varauksella. Hinta/laatusuhteelta BB -sarjalaiset ovat periaatteessa parempia kuin RBX:t, mutta minun aikoinaan omistamassani BBN4f:ssä oli ongelmia kaularaudan kanssa. Lisäksi siinä oli leppä-vaahtera -puisille bassoille tyypilliset 'kuolleet' kohdat g-kielellä. Saundeiltaan se oli kyllä hyvä (tosin sen myöhemmin syrjäytti kokoelmassani Fenderin Jazz Bass, jonka puolestaan syrjäytti Suzukin Jazz Bass joka maksoi 250 euroa eli vähemmän kuin mitä Yamaha maksoi aikoinaan :)
matales
10.06.2003 12:58:48
Mulla oli RBX-260 ekana bassonani 3 vuotta, ja eipä siinä suuremmin valittamista ollut.
Nyt on sitten saman firman BBG5S soittimena, joka on aika suuren säädön jälkeen on alkanut tuntua ihan mukavalta käteen.
Tosin miekin suosittelen kyllä etsimään tuon RBX:sikin ihan suomalaisesta kaupasta, koska jotain voinee päätellä näistä miun yksilöistä siitä, että tuo 260 oli kotomaasta ja tämä jälkimmäinen johon noita säätöjä piti tehdä koska ne oli aivan päin vittua, Saksan maalta.
Soita polaroid!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)