Aihe: Basso kirjat?
1
Rikke
28.06.2003 12:32:07
Kertokaas onko olemassa mitään hyviä basso kirjoja, jossa olisi soittotekniikkaa, teoriaa, nuotteja, harjotuksia jne. Suositelkaa jotain kirjaa, joka mielellään löytyisi kirjastosta tai sen voisi helpolla ostaa jostain. Englannin kielisyys ei haittaa.
"I love the funk, I'm loyal to the funk, I am the funk." -Flea
Jeespox
28.06.2003 14:08:29
just itekki oon vähä miettiny hankkii uusia kirjoja.. ku sain ekan kerran standing in the shadows of motown-kirjan ni mun bassonsoiton taito ja innostus ponnahti taivaisiin.. jos sul on tarpeeks tekniikkaa ja kiinnostusta ja kärsivällisyyttä nii kannattaa hommata se kirja.. aattelin ite hommata expanding walking basslines tai jotain walkkariin liittyviä kirjoja.. mut jos oot alottelija nii kandee hommata, en nyt muista tarkkaa.. sellanen kolmen kirjan sarja mis on punaset kannet, sori ku en nyt muista nimee ja omaki on hävinny...
Jeespox
28.06.2003 14:09:18
kirjastost kyl löytyy ehkä toi punasten kirjojen sarja..
KMT
28.06.2003 21:45:45

Mulla on The complete elecric bass player by Chuck Rainey Book 1: the Method
Säröpedaali on pirun keksimä idea saada ihmiset hulluiksi...
Karlsson
30.06.2003 10:37:36
Mulle on aikojen saatossa kiertynyt jos jonninmoista kirjaa aiheesta basso tonne hyllyyn.

Ihan alottelevalle ne kolme Mel Bayn bassoläpyskää on aika hyviä.

Itselleni aarreaitta on ollut neliosainen kirjasarja nimelta "Basova Gytara", jonka vanhempani joskus toivat tuliaisiksi Prahasta. Kirjan tekstit on tsekiksi, saksaksi ja englanniksi ja ilmeisesti tehty jonkun saksalaisen konservatorion oppikirjaksi.
Ensimmäinen kirja alkaa ihan perusteista ja vaikeutuu pikkuhiljaa.
Toisessa kirjassa on jo aika vaikeita juttuja ja jotain erikoistekniikoita käydään läpi, kuten huiluäänet ja moniääninen soitto + soinnut.
Kolmas kirja on lähinnä improvisaation saloihin perehdyttävä ja neljäs peukutteluun.
Lisäksi mukana oli ohuehko läpyskä jossa on nuotit basso-piano duetoille. Ihan klassista ovat ja aika pirun vaikeita soittaa.
Jokainen kirja on noin parisataasivuinen ja täynnä treenejä ja ihan biisejä, joista osa on bassoduettoja.

En tosin ole ikinä törmännyt toiseen kappaleeseen tätä vallan mainiota opusta, mikä on harmi sinänsä. Sitä kun voisi suositella ihan kaikille.
I can´t believe it´s not music!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)