Aihe: Bassoa mulle..?
1
Speedy
15.06.2003 21:18:08

Nyt on käymässä niin, että ajattelin tutustua tohon basistien sielun maailmaan vähä tarkemmin. Eli siis alan soittamaan sivusoittimena bassoa, joten olis basson osto edessä.. Kaipaisin vähä suosituksia, mikä olis semmonen hyvä basso, hinta-laatu-suhteeltaan ja semmonen melkein alottelijalle sopiva.. Itse olen vähän tuumaillut, ja himoinnut 5-kielistä, mutta olisko se kuitenkaan miten järkevää, en tietä.. Joten Kommenttia pliisen..=) kiitän..
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
poppamies
15.06.2003 21:53:58

Nyt on käymässä niin, että ajattelin tutustua tohon basistien sielun maailmaan vähä tarkemmin. Eli siis alan soittamaan sivusoittimena bassoa, ..

Ai jaa. Että rumpari rupeaa soittamaa ihan oikeesti jotain soitinta :)
Kun lähtee ihan tyhjästä niin eiköhän tällainen moderni 5-kielinen olisi paikallan. Ei tarvitse sitten myöhemmin totutella uudestaan semmoiseen sitten.

Nimimerkki: entinen rumpari - nykyinen basisti.
"G-strings are for strippers"
Niskamies
15.06.2003 22:48:04
Jos hyvän viiskielisen haluat, nii sit pitää sijottaa vähän rahaa. Suosittelisen Yamahan RBX775. Vähän alle tuhat euroa, ja on laadukas. Kannattaa myös kokeilla Yamahan RBX774, tosi hyvä nelikielinen n. 800 €. Jos halvempaa haluat, nii ei oikein hyviä viiskielisiä löydy. Ne tuppaa olemaan kalliimpia, mutta kyllä nelikieliselläkin pärjää, esim. Jaco Pastorius, Billy Sheehan, Stuart Hamm yms. Kokeile Yamahan RBX 270. Fasulla 290 € ja tosi laadukas. Myös RBX 775 ja 774 on tosi tosi hyviä. Ostan kolmossbassoks heti ku on rahaa. Voi myös kokeilla Fendedrin mexico p-basseja, n. 600-700 €. Voit löytää hyviä yksilöitä.
D'Addario may burn in hell!
Speedy
15.06.2003 23:16:06

Ai jaa. Että rumpari rupeaa soittamaa ihan oikeesti jotain soitinta :)
Kun lähtee ihan tyhjästä niin eiköhän tällainen moderni 5-kielinen olisi paikallan. Ei tarvitse sitten myöhemmin totutella uudestaan semmoiseen sitten.

Nimimerkki: entinen rumpari - nykyinen basisti.

Oikeaa soitinta.. pyh..=I Eikun lähinnä siks, että tajuaa basistien sielun elämästä, ja sitä järkeä, miten ne käsittää grooven syvimmän olemuksen, niin saa väittelyissä etulyönti aseman..=))

No toisaalta, ihna tyhjästä en lähde, kyllä olen joskus aikoja aikoja sitten soittanu, mutta kauheesti ei nyt muistu asiat mieleen..=/

Tota hintaa kun olen miettinyt, niin oikeestaan yli 500€ ei olisi varaa pistää, mutta että saako sillä sitten 5-kielistä.., ainakaan uutena.. Että varmaan käytettyjä kannattaa kattellaa..=I
Niskamies
15.06.2003 23:37:22
500 eurollaa ei saa ollenkaan hyviä viiskielisiä. Ihan paskoja, varsinkin iban gsr sarjan vitoset on ihan paskoja. Kannattaa säästää sit viel se 100 € nii saat fenderin, tai sit se rbx 270. Käytettynä saattais löytyy, mutt ei vitosii. Kyll nelosell pärjää ihan tarpeeksi hyvin. Mull on kaks kallista nelosta ja hyvin pärjään.
Speedy
15.06.2003 23:54:50

500 eurollaa ei saa ollenkaan hyviä viiskielisiä. Ihan paskoja, varsinkin iban gsr sarjan vitoset on ihan paskoja. Kannattaa säästää sit viel se 100 € nii saat fenderin, tai sit se rbx 270. Käytettynä saattais löytyy, mutt ei vitosii. Kyll nelosell pärjää ihan tarpeeksi hyvin. Mull on kaks kallista nelosta ja hyvin pärjään.

No se paskakin on aika suhteellinen käsite=) Mut kylmää eselleen oisin sen 5-kielisen kannalla, tykkään jotenki, ku möyryää matalalta, vaikka heviä en soitakkaan..=I Mikäs vika tossa Iban grs sarjassa on, onks se viitonen, ja tiedäks hintaluokkaa??
NYdoll
16.06.2003 00:36:22

mulla on tuollainen "paska" ibanezin gsr 205 josta ainakin itse pidän, ja melkein uskallan veikata, että kakkossoittimena ajaa asiansa aivan mallikkaasti....
Speedy
16.06.2003 08:40:29 (muokattu 16.06.2003 08:41:25)

mulla on tuollainen "paska" ibanezin gsr 205 josta ainakin itse pidän, ja melkein uskallan veikata, että kakkossoittimena ajaa asiansa aivan mallikkaasti....

Muistakko yhtään hintaa? Ja onks toi 4 vai 5 kielinen? Kun sen ei tosiaankaa tartteis olla mikää ammattitason peli, vaikka nyt ammattitasolla opiskelenki ja ehkä joskus soitanki, mut se on sitte sen ajan murheita..=I
Speedy
16.06.2003 10:41:38

Mitäs beisistit sanoo tällasista: Harley Benton HBB500, Fender/Squier MB5 noi ois ainakin Thomannin hinnaston mukaan ihan siedeetävän hintasia. Tai sitten vähä kalliimpia: Yamaha BBG5A tai BB405..?
bassline
16.06.2003 10:51:40
tilaa harley... voit saada ihan romun mut voi tulla tosi hyvä yksilö... Se on sika säkissä.. Thomannilta meinaan.. Mut hinta siinä pari- kolmesataa euroo..
saa sen palautettua jos se on ihan jousipyssy..:)
hullu....
absqua
16.06.2003 10:55:04
Mitäs beisistit sanoo tällasista: Harley Benton HBB500, Fender/Squier MB5 noi ois ainakin Thomannin hinnaston mukaan ihan siedeetävän hintasia. Tai sitten vähä kalliimpia: Yamaha BBG5A tai BB405..?

Noista siedettävän hintaisista ehdottomasti Fender/Squier. HB voi olla OK, mutta siinä joukossa on todella huonojakin yksilöitä eli ts. paskaa. Paskan riski on F/Squier-merkillä pienempi (vaikkakin olemassaoleva, onhan nekin todella halpistavaraa).

Sinuna etsisin käytettyä kotimaasta. Esim. huuto.net :issä on jatkuvasti useita budjettiluokan bassoja, jotka irtoaa paikoitellen todella huokeasti. Samaten tämän muusikoiden.netin toria kannattaa seurata. Laadukkaamman soittimen saat käytettynä IMO. Hyvät soittimet vain paranee käytössä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Niskamies
16.06.2003 10:59:44
noi Yamahan pelit on kyll aika laadukkaita. Kyll ne parempii on ku mb5 tai harley bentonin. Ihan kokeilun arvoisia pelejä. Ja ne iban gsr 205 millä mä on soittanu, nii niiss on on ollu ihan kauheen löysä h kieli. Emmä sit tiedä onko ne ollu huonoja yksilöitä.
Dr. Pepper
16.06.2003 11:03:41
Osta viiskielinen Ibanez BTB. Hinta T:kaupassa 679€(luulen että saat suomesta halvemmalla!) Siinä toimii B-kieli yllättävän hyvin. Hyvä hintalaatusuhde.

Pidän itse juuri BTB:stä koska se on niin iso ja jämäkkä :) Sitä on kiva soitella. Voisi olla juuri rumpalille sopiva ;)
Ku...
Prowleri
16.06.2003 14:27:47
BB405 varmaan on kohtuullinen valinta, ehkä jopa BB605 jos sellaiseen löytyisi varaa - se on periaatteessa 405 mutta kattavammalla sähköpaketilla.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
SaBer
16.06.2003 15:44:24

Pidän itse juuri BTB:stä koska se on niin iso ja jämäkkä :) Sitä on kiva soitella. Voisi olla juuri rumpalille sopiva ;)

Eikö siinä ole 35" skaala? Taitaa siitä johtua toi jämäkkyys.

Ja ne iban gsr 205 millä mä on soittanu, nii niiss on on ollu ihan kauheen löysä h kieli.

EIkö se kielen löysyys ole kiinni ihan skaalasta ja kielien paksuudesta? Taitaa olla ihsn perus 34" tuo gsr 205. Paksumpi kieli vaan kiinni...
metalbass
26.06.2003 02:00:12

Fender Precision basso(U.S.A)
Warwick
jos 5-kielist haluat,osta Ibanezin sellanen tai Jacksonin Concerto basso.
T-oidibus
26.06.2003 11:34:04
1. Älä missään nimessä osta jotain pihisevää Ibanezia. Sieltä ja syvältä.

2. Käytännössä 5-kielinen basso ei ole välttämättömyys. Harvoin tarvii päästä niin matalalle ja jos aiot pitää bassoo kakkossoittimena. Loppujen lopuksi harva maailmalta löytyvistä bassovirtuooseista soittaa 5-kielisellä pääpainoisesti.
Basismia jo kymmenen vuoden kokemuksella
L.Ruoska
26.06.2003 16:26:38

Myös RBX 775 ja 774 on tosi tosi hyviä. Ostan kolmossbassoks heti ku on rahaa.

Mahtavaa kuulla että joku puhuu RBX77*-sarjasta, tuntuu että kellään ei oo sellasta. Musta se on todella makeen näkönen soitin ja sen verran mitä olen musakaupoissa testaillu niin jees soittaa! Olen myös ostamassa sellasta heti kun on rahaa, ihan ykkösbassoksi tosin. GSR200 saa kyllä lähteä vaihdossa heti kun jostain löytyy RBX774 sopuhintaan. Varsinkin se Flat Blue on mahtavan näkönen, eikä se hopeinenkaan todellakaan ole paha.

Tilaisin mieluusti tietysti T-kaupasta kun se on about 200e halvempi kun musaliikkeissä mutta oon kaupassakin (Fasulla) nähny yhden RBX774:n missä oli nauhat munilleen asennettu..epäilyttää tilata netistä Mä luulin että ton hintaisissa soittimissa se quality control on jo sellasta että mitään kämysiä yksilöitä ei kauppaan asti pääse..
"Se on rautaa kun joskus ottaa turpiin".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)