Aihe: Ebs:n bassokompressori. Minkälaisia kokemuksia/ oivia havaintoja
1
khuuki
29.07.2003 13:45:55
Olen aikeissa ostaa Ebs:n sarjan bassokompuran ja haluaisin tietoja niiltä joilla tällainen graalin malja on. Vaikutukset soundiin ja miten kannattaa käyttää olisivat erittäin teretulemast.
" tö bass vas guut pat te soong vas sliperi" -Kaitsu
Cornflake
29.07.2003 14:04:33
khuuki:
Olen aikeissa ostaa Ebs:n sarjan bassokompuran ja haluaisin tietoja niiltä joilla tällainen graalin malja on.

Paras spedu jonka olen bassolle ostanut.

Vaikutukset soundiin ja miten kannattaa käyttää olisivat erittäin teretulemast.

Noh, se kompuroi ja boostaa gainia:-) Ei siinä sen ihmeempiä, laitteessa on periaatteessa kaksi potikkaa: compuroinnin määrän ja gainin määrän säätelyyn. Erittäin helppokäyttöinen. Potkua tulee mukavasti lisää.

Enemmän löydät kun käytä hakua, laitteesta löytyy paljon juttua.

*CF suosittelee*
*****/*****
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
khuuki
29.07.2003 19:56:20
Kiitoksia paljon. Täytyypä tsekata.
" tö bass vas guut pat te soong vas sliperi" -Kaitsu
chief
31.07.2003 11:24:22
Itse ostin juuri tuollaisen vermeen. Eilen kokeilin ekaa kertaa treenikämpällä ja ensivaikutelma oli hieman hämmentynyt. Varsinaisesti tuon lootan vaikutus ei oikeastaan juurikaan kuulu, jos soittaa kitaran ja rumpujen kanssa. Eikä sen varsinaisesti kai pitäisikään kuulua, ainakaan kovin selvästi, vai pitäisikö? Enkä oikein huomannut eroa niitten eri toimintojen välillä. (Siinähän on kolme moodia, normal, tubesim, ja multiband.)

Oletteko säätäneet sitä multiband-toimintoa jotenkin?

Millaiset säädöt teillä toimii?
What's the last thing a drummer says in a band? "Hey guys, let's do one of my songs."
Niskamies
31.07.2003 11:42:44
paljonkos hintaa? mistä saa?
Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this. -David Shandley
KooMikko
31.07.2003 12:23:19

Mites noi EBS:n muut purkit toimii? Mitä suosittelette ton kompuran lisäksi? Löytyykö mitään hyvää säröä?
hemmo
31.07.2003 12:35:34

Mites noi EBS:n muut purkit toimii? Mitä suosittelette ton kompuran lisäksi? Löytyykö mitään hyvää säröä?

http://www.ebs.bass.se/2001/index_ebs.html

Toivoisin kovasti, että itse kukin käyttäisi hakua, vaikka www.google.fi.
Säröä beibi!
KooMikko
31.07.2003 13:04:46

http://www.ebs.bass.se/2001/index_ebs.html

Toivoisin kovasti, että itse kukin käyttäisi hakua, vaikka www.google.fi.

Ajattelin, että porukka vois kertoa omakohtaisia kokemuksia ko. laitteista.
Haku on kyllä tuttu juttu. Anteeksi vaan kovasti, jos tuosta nyt sinulle niin kovasti päänvaivaa aiheutui.
Cornflake
31.07.2003 13:54:38 (muokattu 31.07.2003 13:55:51)
chief:
Varsinaisesti tuon lootan vaikutus ei oikeastaan juurikaan kuulu, jos soittaa kitaran ja rumpujen kanssa.

Itseasiassa näin juuri: hyvä kompura ei kuulu:-) Tämä ei mielestäni väritä soundia juuri ollenkaan, mitä nyt tubesim modi, mutta sekin on tarkoitus.

Tosin kyllä sen *vaikuttaa* pitäisi. Sitä tukevuutta ja potkua sen kyllä pitäisi tuoda siihen soundiin. Lyöppä vaikka molemmat nupit klo 12 ja kokeile miltä kuulostaa päällä ja poissa päältä, niin huomaat mitä se tekee. Pitäisi olla aika iso ero.

Toki se kannattaa myös lyödä heti ensimmäiseksi basson perään, siinä on (IMO) kompuran hyvä olla.

Eikä sen varsinaisesti kai pitäisikään kuulua, ainakaan kovin selvästi, vai pitäisikö?

Se lyttää dynamiikkaa ja tuo munaa soundiin. Varsinaisesti se ei kuulu tai väritä sitä soundia miteknkään.

Tämä kompura liikkuu (muistaakseni) välillä 1:1 - 5:1 (menihän oikein päin:-). Itse tykkään alueesta ennen klo 12, eli n. alle 2,5:1 kompressoinnista. Sen jälkeen menee IMO jo vähän luonnottomaksi tuo lyttäys.

Toisaalta on ihme ettet huomaa sen vaikutusta, koska ainakin minulla tuo gaini (taisi olla nollasta + 15dB säädettävissä) vaikuttaa todella paljon. Eli saan sillä kamani ruvelle helposti jos vääntelen liikaa. Erittäin hyvä tämä boosti.

Enkä oikein huomannut eroa niitten eri toimintojen välillä. (Siinähän on kolme moodia, normal, tubesim, ja multiband.)

Ei noissa mielestäni isoa eroa ollakaan. Kunhan ovat EBS:n jutskia, se kompurointi on nyt homman juoni. Anyway: Itse tykkään tubesimistä, kuulostaa vain parhaalta.

Multibandia en ole kokeillut ruuvata.

Millaiset säädöt teillä toimii?

Eli aktiivibassosta (Musari Stingray) Multicompiin, vaihdin aktiivilla, gain n. klo 11, compressointi n. klo 10.

Muihin en ole koskenut. Laitteen sisältähän voi säätää sitä multibandia ja tresholdia.

Mielestäni aivan loistopeli. Yksinkertainen, laadukas ja tehokas kompura jolla ainakin itse olen saanut lihaa luiden päälle siihen soundiin aika helkutisti. Kun lähden speduja myymään, tämä lähtee tämänhetkisistä viimeiseksi.

edit: kitara -> basso. Jotain rajaa:-)
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)