chief 25.07.2003 15:32:54 | |
---|
Morjensta! Kokeilin ensi kertaa treeneissä em. vahvistinta ja tietenkin täysillä. Tunnin kun olin soitellut niin vahvistimesta rupesi kuulumaan kovaäänistä sirinää joka ei mielestäni kuulu asiaan. Sirinä putkahteli aina kun soitti jotain, ja lakkasi kun ei soittanut mitään. Mikähän on vikana? Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia? Ostin vahvistimen tuossa taannoin käytettynä enkä ole muulloin sitä vielä soittanut kovaa. Jep. What's the last thing a drummer says in a band?
"Hey guys, let's do one of my songs." |
Pallisti 25.07.2003 15:37:23 | |
---|
Morjensta! Kokeilin ensi kertaa treeneissä em. vahvistinta ja tietenkin täysillä. Tunnin kun olin soitellut niin vahvistimesta rupesi kuulumaan kovaäänistä sirinää joka ei mielestäni kuulu asiaan. Sirinä putkahteli aina kun soitti jotain, ja lakkasi kun ei soittanut mitään. Mikähän on vikana? Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia? Ostin vahvistimen tuossa taannoin käytettynä enkä ole muulloin sitä vielä soittanut kovaa. Jep. Kannattaa katsoa, ettei mikään resonoi. Onko ruuvit tiukalla jne.. Vahvistimen sijainnillakin voi olla merkitystä, koska jos treeniksellä on kaikkea häröä kamaa, niin ne voi resonoida yllättävän kovaa. |
chief 28.07.2003 11:08:31 (muokattu 28.07.2003 11:09:13) | |
---|
Kannattaa katsoa, ettei mikään resonoi. Onko ruuvit tiukalla jne.. Vahvistimen sijainnillakin voi olla merkitystä, koska jos treeniksellä on kaikkea häröä kamaa, niin ne voi resonoida yllättävän kovaa. Ääni ei kyllä kuulostanut siltä kuin joku olisi resonoinut. Sellaista sirinää ja rätinää ja pauketta se oli, ihan kuin siinä olisi jotain sähkövikaa. EDIT:pari kiriotusvihrettä. What's the last thing a drummer says in a band?
Late 28.07.2003 12:55:44 | |
---|
Oliko käyttämäsi piuha ehjä? Mulla joistakin piuhoista lähtee kova rätinä. Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa. |
chief 28.07.2003 15:17:35 | |
---|
Oliko käyttämäsi piuha ehjä? Mulla joistakin piuhoista lähtee kova rätinä. Joo. Kokeilin sirinän alettua soittaa samoilla kamoilla toisen vahvarin (Hartke 1415 kompo) läpi ja siinä sirinää ei ilmennyt. Huoh. Kai sitä saa kun edullisesti ostaa "todella hyväkuntoisen" bassokombon kokeilematta ensin. Tosin vaikka olisi kokeillutkin niin se sirinä tosiaan alkoi vasta yli tunnin soittamisen jälkeen. What's the last thing a drummer says in a band?
vanttera 29.07.2003 17:57:19 | |
---|
oisko maa-ongelma? kokeile niin että vain kosket kieleen varovasti, et soita sitä. jos sirinä kuuluu edelleen, unohda. jos ei kuuluu, irroita sormi. palasiko sirinä? jos palasi, maa-ongelma. jos ei, unohda. huonot suoritukset uusitaan. |
chief 31.07.2003 15:17:55 | |
---|
Eilen sitten tuli tokissa treeneissä soiteltua monta tuntia enkä huomannut enää mitään sirinöitä. Pidin input gainia tosin paljon pienemmällä kuin aikaisemmin, jottei etunen yliohjautuisi ollenkaan. Ashdowneissa kun on ledit (kalliimmissa malleissa "aidot" vu-mittarit) jotka näyttää input-signaalin tasoa. Itse asiassa ne taitaa näyttää tasoa joka on eq:n jälkeen, koska eq:n boostaaminen lisää led-mittarin lukemia. Huh! Kyllä helpotti. What's the last thing a drummer says in a band?
fender-mies 31.07.2003 23:41:20 | |
---|
minä ainakin olen huomannut että kun käyttää hartkea kaikki pierut,surinat ja rätinät loppuu.. |
Pallisti 02.08.2003 12:14:54 | |
---|
minä ainakin olen huomannut että kun käyttää hartkea kaikki pierut,surinat ja rätinät loppuu.. Minulla on ollut päinvastasia kokemuksia. |
Late 02.08.2003 13:23:01 | |
---|
minä ainakin olen huomannut että kun käyttää hartkea kaikki pierut,surinat ja rätinät loppuu.. Mulla on sama juttu. Kerran keikalla sain käyttää Hartken oliko se nyt kickback 12 comboa, ei kuulunut surinoita yhtään. Omassa SWR:n combossani varsinkin diskantti pitää koko ajan jotain suhinaa. Turhia semmoset kun siinä vaan on suhisemassa. Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa. |
Cornflake 02.08.2003 18:56:34 | |
---|
Pallisti: Minulla on ollut päinvastasia kokemuksia. Mitä? Eikö Hartke ole pelittänyt ok? Heitähän pientä käyttöarviota. (Btw: Sen kompurajutun voisi ottaa kohta ohjelmaan, tässä on ollut niin helskatin kiire nauhoitusten yms. yaddan kanssa:-) Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |