Aihe: Chorus metallin soittamiseen?
1
Incarnation
18.08.2003 22:52:17
Olen hieman varauksella katsellut tuollaista Boss CEB-3 Bass Chorusta kun pitäisi saada hieman uutta vivahdetta basson soundiin. Tukevoittaako chorus soundia vai mikä on oikeastaan se juttu josta sen soitossa kuulee? Tuoko se mahdollisesti mitään uutta reilulla alavireellä soitettuun mörssäysbassotteluun vai onko ainoa kannattava ostos kunnon bassosärö? Minkälaisia kokemuksia tuosta kyseisestä choruksesta?
Kiitos!
"Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!"
Basismi
18.08.2003 23:08:12
Chorus poistaa kaiken munan soundista ja lisää pirusti 80-lukufiilistä. Älä missään nimessä käytä, ellette soita Duran Duranin Save a Prayeriä.
absqua
19.08.2003 07:28:16 (muokattu 19.08.2003 07:29:11)
Chorus ja alavirehevi ovat aika etäällä toisistaan. Ehkä parhaimmat tulokset Choruksella on saavutettu balladinomaisissa biiseissä nauhattomalla bassolla. Chorus pääsee oikeuksiinsa hitaissa tempoissa ja sellaisissa biiseissä joisssa on muuta kamaa vähän, eli joissa basson soundi kuuluu hyvin. (EDIT: ja JOS siitä Choruksen kasarihenkisestä soundista sattuu pitämään)

Jos todella haluaa jonkun chorus-tyyppisen soundin palettiinsa, niin joku todella härski Phaser (esim. VOX) on parempi valinta, koska sellaisen soundi jotenkuten erottuu vielä täydemmästäkin äänikuvasta.

Jos sinulla ei jo kunnon säröä ole niin voi olla käyttökelpoisempi investointi hankkia sellainen choruksen sijaan. Hyvä oktaavipedaali on myös hintansa väärti ja toimii hyvin särön kanssa kimppaan (tosin octaverit eivät oikein "jaksa" enää ihan niitä alimpia basson ääniä kääntää vielä oktaavilla alemmaksi). Cornflake on hehkuttanut myös kompressoripedaalin loistavuutta metallikäytössä. Siitä minulla ei ole kokemusta, joten kannattaa kääntyä hänen puoleensa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Incarnation
19.08.2003 07:56:46
Kaveri vaan sanoi että sellainen voisi olla poikaa, mutta nyt olen sitten sitä mieltä (tiedän ansiostanne) ettei sellaisen ostaminen kannata. Taidanpa kääntyä jonkun särön tai ehkäpä kompuran puoleen. Kiitos informaatiosta!
Cornflake
19.08.2003 08:37:11
Incarnation:
Kaveri vaan sanoi että sellainen voisi olla poikaa, mutta nyt olen sitten sitä mieltä (tiedän ansiostanne) ettei sellaisen ostaminen kannata. Taidanpa kääntyä jonkun särön tai ehkäpä kompuran puoleen.

Minäkin olen edelleen tasan samoilla linjoilla kuin herrat ylempänä: hirveä peli ja kasari meisinki. Älä tuhlaa rahoja moiseen.

Chorukseksi tuo Bossin vekotin tosin on ihan hyvä. Hyvät säädöt jne. Mitä tulee chorukseen ja mättöön, chorus sopii myös paremmin yläpäille kuin alapäille. Eli jos lyöt vahvan choruksen alapäämurinaan menee koko loppusoundikin ihan muusiksi.

Tuossa Bossissa saa siis säätää choukset vain sinne ylärekisteriin, mikä on hyvä. Muttei sitä sen takia kannata ostaa:-D
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Pallisti
19.08.2003 14:43:57
Mulla oli semmonen bossin chorus, ja aika helkkarin nopeesti möin sen pois. Toimiva peli, mutta ei sillä kyllä tehnyt yhtään mitään. Bändin kanssa se kuulosti vain siltä, että beisi olisi epävireessäm, eikä sillä mitään munaakaan saanut aikaseksi.
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
Incarnation
19.08.2003 16:20:41
Vaihtakaamme aihetta:
Olen nyt jo hieman katsellut noita erilaisia bassosäröjä ja olen tullut siihen tulokseen, että se on kahdesta valiten. Vaihtoehdot ovat
Digitech Driver Bass Overdrive/Distortion
Boss ODB-3 Bass Overdrive

Kummasta on parempia kokemuksia? Jos laatu maksaa niin Digitechin pitäisi olla laadukkaampi, meinaan maksaa keskimäärin hieman enemmän. Kertokaa kaikki mitä hyvät ja huonot puolet mitä näistä tiedätte.
Pallisti
19.08.2003 17:46:07
Vaihtakaamme aihetta:
Olen nyt jo hieman katsellut noita erilaisia bassosäröjä ja olen tullut siihen tulokseen, että se on kahdesta valiten. Vaihtoehdot ovat
Digitech Driver Bass Overdrive/Distortion
Boss ODB-3 Bass Overdrive

Kummasta on parempia kokemuksia? Jos laatu maksaa niin Digitechin pitäisi olla laadukkaampi, meinaan maksaa keskimäärin hieman enemmän. Kertokaa kaikki mitä hyvät ja huonot puolet mitä näistä tiedätte.

Mulla olisi ylimääräinen EBS: overdrive. Että jos vaan kiinnostaa..
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
Incarnation
19.08.2003 18:01:24
Mulla olisi ylimääräinen EBS: overdrive. Että jos vaan kiinnostaa...

Aijaa!
fortu
19.08.2003 22:53:46
mä kokeilin tota digitechin overdrivee joskus viikko sitten, ja se oli ihan ok, tosin ois saanu ehkä vähä enempi olla säätövaraa. nyt joutu laittaa gainit melkee täysille, että kuulosti hyvältä. mutt kyl se oli parempi ku toi mitä tällähetkellä käytän (Zoom 707 kitaraefektijudanssi ja siitä semmonen tosi seksikäs pierusärö :D)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)