Aihe: Läskibasson mikkiin etuaste? 1 | |
---|---|
![]() 27.04.2003 20:57:09 | |
Eli jos ostan läskibassooni sellasen Shadown tai Fishmanin pikku("talla")mikin,niin tartteeko siihen etuastetta? Kun katoin että noissa b-bandin järettömän kalliissa mikeissä tulee joku loota mukana. Entäs sitten kun jossain tuolla toisessa threadissa oli että kuuluuko se -billy släppäyksen nakutus siihen "talla"mikkiin niin onko näin? Only The Nekromantix are pure nekrobilly. | |
![]() 27.04.2003 22:34:16 | |
Eli jos ostan läskibassooni sellasen Shadown tai Fishmanin pikku("talla")mikin,niin tartteeko siihen etuastetta? Kun katoin että noissa b-bandin järettömän kalliissa mikeissä tulee joku loota mukana. Entäs sitten kun jossain tuolla toisessa threadissa oli että kuuluuko se -billy släppäyksen nakutus siihen "talla"mikkiin niin onko näin? Släppäyksen nakutus kuuluu sinne tallamikkiin joo, mutta ei ihan parhaalla mahdollisella tavalla. Oletko yrittänyt Googlella selvittää asiaa? upright bass mics rockabilly -pohjalta. Barcusberry (muistaakseni noin) -firma tekee myös aika edullisia kontaktimikkejä kontrabassolle, jotka kuulemani mukaan ovat vielä erittäin hyväsoundisiä ja edukkaita (alle 1000mk vanhaa rahaa) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 14.08.2003 20:02:45 | |
K&K Rockabilly slap special. -Only the Coffinbangers are pure bullshit- | |
![]() 15.08.2003 08:29:16 | |
No nyt alan kyllä toistaa itseäni, mutta tuo joka paikkaan suosittelemani Sansampin Bassdriver DI -toimii ihan hyvin myös etusena kontralle. Blend-potikalla saa impedanssit kohdalleen niin, että piezokin kuulostaa järkevältä. Oma mikkini on kaksi tuplapietzoa omaava Shadow. Tohon slappi käyttöön soveltuvuudesta en tiedä, kun en moista tyyliä ole harrastanut. Elämä on riffii! | |
![]() 15.08.2003 08:42:34 (muokattu 15.08.2003 09:45:37) | |
No nyt alan kyllä toistaa itseäni, mutta tuo joka paikkaan suosittelemani Sansampin Bassdriver DI -toimii ihan hyvin myös etusena kontralle. Blend-potikalla saa impedanssit kohdalleen niin, että piezokin kuulostaa järkevältä. Oma mikkini on kaksi tuplapietzoa omaava Shadow. Tohon slappi käyttöön soveltuvuudesta en tiedä, kun en moista tyyliä ole harrastanut. SamOtherille: Sullakin siis on Shadow-mikki kontrassa? Onko kyse siitä mallista jossa ne piezo-palikat (2kpl) tungetaan sinne tallan "koristekiemuroiden" rakoihin? (sori ankea selitys, mutta nyt ei löydy parempaa kuvailua asiasta) Sehän on kopio Fishmanin mikistä ja oli aika edullinen joskus 10v sitten. Erittäin hyvä mikki! Mutta asiaan: olen jo pidemmän tovin pallotellut Sansampin hankkimista, joten tuo toimivuus kontran kanssa on mielenkiintoinen asia. Shadow:n signaali on aika vaimea, mutta Sansampilla sen siis saa nostettua järkeville tasoille? Entä ovatko EQ:t tehokkaat? (olen nähnyt ko. laitteen joten muistan mitä säätimiä siinä on, mutta en ole testannut itse) Minullahan ei ole mitään omaa kokemusta Sansamp-osaston tuotteista ja siksi tieustelen. Ulkomaisilta sivuilta löytyy arvioita runsaastikin, mutta niitä on usein vaikea pitää luotettavina kun käyttäjät vain keskittyvät vehkeidensä kehumiseen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 15.08.2003 10:22:02 | |
Sullakin siis on Shadow-mikki kontrassa? Onko kyse siitä mallista jossa ne piezo-palikat (2kpl) tungetaan sinne tallan "koristekiemuroiden" rakoihin? (sori ankea selitys, mutta nyt ei löydy parempaa kuvailua asiasta) Jep, sama vehje. Löysin tuossa lehtiarkistostani Bassist -lehden jossa oli testi tuosta mikistä ja sen mukaan siinä on kaksi piezoelementtiä päällekkäin niissä palikoissa. En muista miksi tuosta jotain etua olisi, mutta ainahan enemmän on perempi ;) Sehän on kopio Fishmanin mikistä ja oli aika edullinen joskus 10v sitten. Erittäin hyvä mikki! Vaihtoehtoina oli tuo Fishman tai sitten pari erimallista Shadowta, joista valitsin tuon kahden palikan mallin. Fishmania ei ollut kuin etusen kanssa ja satuin jo omistamaan silloin tuon Bassdriverin, joten en viitsinyt turhaan maksaa toisesta etusesta. Ja minullakin oli lähinnä tuo edulisuus kriteerinä. Ostin reilu vuosi sitten. Mutta asiaan: olen jo pidemmän tovin pallotellut Sansampin hankkimista, joten tuo toimivuus kontran kanssa on mielenkiintoinen asia. Itseasiassa tein pikaisen kyselykierroksen mutaman jazzbasistin ja miksaajan kanssa ja suosittelivat kaikki tuota boxia. Siinä kun on tuo DI samassa. Kuulemma jotkut käyttävät sitä Rhodesinkin kanssa. Shadow:n signaali on aika vaimea, mutta Sansampilla sen siis saa nostettua järkeville tasoille? Entä ovatko EQ:t tehokkaat? (olen nähnyt ko. laitteen joten muistan mitä säätimiä siinä on, mutta en ole testannut itse) EQ on kyllä aika voimakkaat, soundia voi muokata aika paljon. Mukana tulee esimerkkejä erilaisista soundeista, joila voi matkia eri vahvistimia ja muita vermeitä. Tosin itse kaipaisin alakeskiäänille oman säätimen, mutta kyllä nyt ilmankin tulee toimeen. Ja äänentasoa ja -laatua saa nostettua kyllä tällä. Toimiiko vehje paristoilla vai phantomilla vai jollakin muulla? Sisällä on paristot (joien vaihtoa varten pitää ruuvata neljä ruuvia auki), mutta onneksi on tuo mahtava phantom-nappula, jolla saa sitten haamuvirrat käyttöön. Minullahan ei ole mitään omaa kokemusta Sansamp-osaston tuotteista ja siksi tieustelen. Ulkomaisilta sivuilta löytyy arvioita runsaastikin, mutta niitä on usein vaikea pitää luotettavina kun käyttäjät vain keskittyvät vehkeidensä kehumiseen. Niin, onhan tuo kovasti kehuja saanut, mutta toisaalta jotkut taas eivät siitä pidä. Laitteessa on jonkin sortin piiri joka mallintaa putkivahvaria, ja se sopii toisille ja toisille ei. Itse en kyllä keikoille ilman tuota. Vaikka sitä periaatteessa mainostetaan säröpedaalina niin kyllä se on hyödyllinen monessa muusskin käytössä. Ja laitetaan tähän nyt tätä tietoa asiasta kiinnostuneille: Eli kontrabassoissa ja monissa muissa akustisissa soittimissa käytetään piezomikkejä, jotka muuttavat akustisen värähtelyn sähkövirraksi (vai jännitekö se sana on?). Piezosta tulevassa signaalissa impedanssi on erilainen kuin tavallisissa magneettisissa mikeissä, joita lankkubassoissa on. Eli piezon kun tökkäsee suoraan vahvistimeen kiinni, ei sieltä tule ulos kuin epämääräistä kihinää. Piezoon liitettävä etuaste sitten muuttaa tuon impedanssin sopivaksi ja käytöön saadan ihan "realistinen" signaali. Elämä on riffii! | |
![]() 15.08.2003 11:01:43 | |
Itseasiassa tein pikaisen kyselykierroksen mutaman jazzbasistin ja miksaajan kanssa ja suosittelivat kaikki tuota boxia. Siinä kun on tuo DI samassa. Kuulemma jotkut käyttävät sitä Rhodesinkin kanssa. Maineikas vehje se tuntuu olevan tosiaan. Monelta suunnalta kuuluu vain hyvää. EQ on kyllä aika voimakkaat, soundia voi muokata aika paljon. Mukana tulee esimerkkejä erilaisista soundeista, joila voi matkia eri vahvistimia ja muita vermeitä. Tosin itse kaipaisin alakeskiäänille oman säätimen, mutta kyllä nyt ilmankin tulee toimeen. Ja äänentasoa ja -laatua saa nostettua kyllä tällä. Tuo keskialue-säätimen puuttuminen on juuri se suurin kysymysmerkki minulle. Sinne alamiddleen kun melkein useimmin olisi asiaa kun EQ-hommiin ryhdyn. Mukavaa kuitenkin kuulla että ilmankin elelee. Täytynee käydä testailemassa alan liikkeessä. Sisällä on paristot (joien vaihtoa varten pitää ruuvata neljä ruuvia auki), mutta onneksi on tuo mahtava phantom-nappula, jolla saa sitten haamuvirrat käyttöön. Ymmärsinkö oikein, että jos tiskistä on jo kytketty phantom päälle ko. mikkilinjaan, niin Sansamp tulee vielä erikseen naksauttaa phantom-asennolle jotta se ottaisi virtansa sieltä eikä paristosta? Niin, onhan tuo kovasti kehuja saanut, mutta toisaalta jotkut taas eivät siitä pidä. Laitteessa on jonkin sortin piiri joka mallintaa putkivahvaria, ja se sopii toisille ja toisille ei. Itse en kyllä keikoille ilman tuota. Vaikka sitä periaatteessa mainostetaan säröpedaalina niin kyllä se on hyödyllinen monessa muusskin käytössä. Keskialuesäätimen ohella tuo "emulointipiiri" on toinen kysymysmerkki. Sitä kun ei ilmeisestikään saa kytkettyä pois päältä. Mutta eiköhän tuokin asia testatessa selvinne. Lämmin kiitos valaisevasta vastauksesta! :-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 15.08.2003 11:58:37 | |
Ymmärsinkö oikein, että jos tiskistä on jo kytketty phantom päälle ko. mikkilinjaan, niin Sansamp tulee vielä erikseen naksauttaa phantom-asennolle jotta se ottaisi virtansa sieltä eikä paristosta? Kyllä, phantom erikseen päälle. Laitteessa on siis jalkakytkin, jolla saa ilmeisesti vahvistinsimulaation pois, mutta en ole ihan varma että jääkö sen jälkeen muuta kuin EQ toimintaan. Eli tämä piezon kanssa käyttö ei pelaisi? Kannattaa kokeilla, vaikka simppeli peli onkin niin tuo simulaattorin sielunelämä ja varsinkin BLEND-säätimen (sillä juuri saadaan piezo pelittämään) ja jalkakytkimen suhde toisiinsa on hieman epäselvä. Ja vielä siitä alakeskisäätimen puuttumisesta: Varsinkin kumisevassa tilassa tulee ongelmia kun alapäätä tulee niin pirusti ja kaskialue jää jalkoihin. Tosin kyllähän sitä voi sitten vahvarista itsestään käännellä sopivammaksi, mutta itse yleensä ohitan koko vahvistimen etuasteen jos mahdollista. No, kaikkea ei voi saada... Elämä on riffii! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)