Aihe: Badass-talla
1
Niskamies
31.08.2003 22:12:09
Badass tallan bassoonne vaihtoneet, voisitteko kommentoida tallanvaihdosta? vaikuttiko saundiin paljonkin?
Miten seiskakielisellä soitetaan barreja? -Sillä soitetaan Kornii.
N_Bates
31.08.2003 23:30:34

http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
Karlsson
01.09.2003 08:47:59
Badass tallan bassoonne vaihtoneet, voisitteko kommentoida tallanvaihdosta? vaikuttiko saundiin paljonkin?

Jatkan nyt tähän tätä threadia, syntiäkö se lienee vai ei?

Itse en ainakaan muista testanneeni kyseistä tallaa, mutta jossain vaiheessa oli mielessä sen hankkiminen, joten tutustuin suuren maailman nettifoorumeihin, joissa asiaa käsiteltiin.

Bonuksena tuossa tallassa on tuo lisääntynyt sustaini, mutta samalla menettää hiukan alapäätä. Ei uskoisi, mutta esmes sillä Fenderin metallinpalasta taivutetulla tallalla on oma osansa (hyvän)soundin luomisessa.

Lisäksi olen käsittänyt, että Badass-tallaan pitää viilailla itse lovet kieliä varten. Eli siinä pitää sitten olla tarkkaa poikaa, ettei mene ihan vituiks.
Jatsia heti aamusta.
absqua
01.09.2003 10:09:32
BadAss tuo todellakin sustainia hieman lisää, mutta kuten SamOtherkin totesi, niin alapään muhkeudesta katoaa hiven. Minulla on Jazzbassossa BadAss ja olen ollut aivan tyytyväinen kyllä, ei siinä mitään, vaikka nyttemmin liputan kyllä Fenderin originaalitallan puolesta - sillä nimittäin on positiivinen vaikutuksensa soundiin.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
mr.bungle
01.09.2003 13:40:28

Bonuksena tuossa tallassa on tuo lisääntynyt sustaini, mutta samalla menettää hiukan alapäätä. Ei uskoisi, mutta esmes sillä Fenderin metallinpalasta taivutetulla tallalla on oma osansa (hyvän)soundin luomisessa.

Itse vaihdoin tallan vintage-Fender-bent-metal-tallasta Schallerin järeämpään ja moderniin malliin. Soundi muuttui hieman, mutta on aika kyseenalaista kuinka paljon muutos erottuu mikkien välittämässä saundissa. Akustisena muutoksen kuulee alapään vahvistumisena, yleisenä saundin erottuvuuden parantumisena ja siinä ettei tallan ruuvit enää kihise ärsyttävästi kovalla tatsilla soitettaessa. Hinta: 36 euroa Thomannilta. Sama talla toisella nimikkeellä samassa paikassa maksaa 55 euroa :). Badassia on muuten kovasti amerikanmaalla haukuttu. Kuulemma 70 -luvun gimmick.

En kyllä uudesta tallasta yli 50 euroa maksais, ja jos olisin enemmän vintage -miehiä vaihtaisin originaalitallan takaisin originaalin saundin takia.

-Pekka
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)