d-iivil 26.08.2003 01:21:14 | |
---|
Niin.. satuin huomaamaan että kaapista löytyi vuosia siellä maannut pääte ja ajattelin ottaa sen hyötykäyttöön. Tarkoitus oli ostaa Bass Pod etuseksi ja ajaa sitten tuon päätteen läpi bassoa niin maan perkeleesti, mutta mistään ei näytä löytyvän käypäistä kaappia. Joten minkälaisia torniehdotelmia teillä olisi tarjota? Merkki/malli ja mielellään vielä hintaakin jos tiedossa, kiitos :) |
absqua 26.08.2003 08:32:57 | |
---|
Ampeg SVT 8x10". Soundi loistava, hinta kallis. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Pallisti 26.08.2003 08:36:26 | |
---|
Ampeg SVT 8x10". Soundi loistava, hinta kallis. näin. |
d-iivil 26.08.2003 23:08:14 | |
---|
Ampeg SVT 8x10". Soundi loistava, hinta kallis. Näinpä näyttäisi olevan, mutta pitää pistää silti malli korvan taakse, koska tarkoitus ei olisi nyt välttämättä hirveästi säästellä tuon rakennelman suhteen ;) Itse olin ajatellut jotain 4x10" + 1x15" settiä, olisiko tuossa jotain etuja saavutettavissa verrattuna tuohon 8x10"? |
absqua 27.08.2003 05:49:05 | |
---|
Itse olin ajatellut jotain 4x10" + 1x15" settiä, olisiko tuossa jotain etuja saavutettavissa verrattuna tuohon 8x10"? On tuollaista kahden eri kaapin yhdistelmää ainakin helpompi roudata. Jos ostat laadukasta kamaa niin rahaa menee about saman verran joka tapauksessa molempii läjiin. Soundierot ovat maku- ja tyyliasia. Omat mieltymykset kallistuvat 8x10 puolelle toki. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
d-iivil 27.08.2003 14:18:52 | |
---|
Roudauksen helppus on oma pointtinsa tietenkin :) Lähinnä ajattelin että tuosta yhdistelmästä voisi ehkä saada mukavasti tarkkuutta, sekä potkua sitten ihan alapäähän, olenko ihan metsässä? Toisaalta, mielessä kävi myös ajatus pykätä koko torni kasaan puusepän avustuksella, mutta ei oikein ole ideaa mistä lähteä haalimaan elementtejä, kun muutaman vuoden olen kuvioista ollut ihan täysin out o_O Tarkoitus tässä nyt olisi lähinnä saada sen verran bassoa irti, että reenikämpän lasit tippuvat jos niin tahtoo :) Ei vaan tarkoitus olisi pystyä tukemaan jatkossa PA:ta ihan oikeasti tuolla bassotornillakin. 3 kiloa ei kuitenkaan hirviästi ole kokonais PA:han jos sieltä ajetaan hirmuisesti myös bassoa ulos... |
SaBer 27.08.2003 16:53:42 | |
---|
Lähinnä ajattelin että tuosta yhdistelmästä voisi ehkä saada mukavasti tarkkuutta, sekä potkua sitten ihan alapäähän, olenko ihan metsässä?
Kokemusta ei ole, mutta jakosuottimen kanssa luulisi asian näin olevan. Outoa on miksi monet käyttävät tällaista yhdistelmää ilman jakosuotinta. Ei se niin paljon kalliimmaksi tule... |
Pallisti 27.08.2003 18:32:06 | |
---|
Kokemusta ei ole, mutta jakosuottimen kanssa luulisi asian näin olevan. Outoa on miksi monet käyttävät tällaista yhdistelmää ilman jakosuotinta. Ei se niin paljon kalliimmaksi tule... Jaa.. no mulla on 4x10" ja 15" alakaappina, eikä mulla ole mitään jakosuodinta. Mihin sitä jakosuodinta tollasessa yhdistelmässä edes tarvitsee? |
d-iivil 28.08.2003 00:23:54 | |
---|
Mihin sitä jakosuodinta tollasessa yhdistelmässä edes tarvitsee? Muuten samat löpinät menevät molempiin kaappeihin, tarkoitushan olisi ajaa kymppituumaisilla ei_niin_sitä_kaikkein_alinta jolloin tarkkuutta löytyisi huomattavasti enemmän, kuin että sinne ihan kaikki tuupattaisiin. Yhdellä isolla elementillä taas tuotetaan ainoastaan ne matalimmat löpinät sieltä ulos. |
bassotus 28.08.2003 09:42:27 | |
---|
Muuten samat löpinät menevät molempiin kaappeihin, tarkoitushan olisi ajaa kymppituumaisilla ei_niin_sitä_kaikkein_alinta jolloin tarkkuutta löytyisi huomattavasti enemmän, kuin että sinne ihan kaikki tuupattaisiin. Yhdellä isolla elementillä taas tuotetaan ainoastaan ne matalimmat löpinät sieltä ulos. Juuri näin. Itse käytän Glockenklangin 4ohmin 4x10" ja 1x15" -kaappiyhdistelmää ja pudotan 2x600W-päätteeni filtterillä yläkaappiin menevästä mökästä <50Hz pois. Tosin tuolla saavutettava hyöty tulee mielestäni esiin vasta selvästi lujemmalla voluumilla. Alakaapin tehokkuuteen ei ymmärtääkseni kauheasti vaikuta vaikka sinne puskettaisiinkin niitä korkeampikin taajuuksia. Tuhdimman alakerran takia vaihtaisin kyllä tuon yhden viistoistatuumaisen kahteen, mutta kun torni on jo nyt kitaristin korkuinen ;) ... stupidity should hurt. |
Cornflake 28.08.2003 09:47:54 (muokattu 28.08.2003 09:50:41) | |
---|
Juuri näin. Itse käytän Glockenklangin 4ohmin 4x10" ja 1x15" -kaappiyhdistelmää ja pudotan 2x600W-päätteeni filtterillä yläkaappiin menevästä mökästä Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Cornflake 28.08.2003 09:52:22 (muokattu 28.08.2003 09:52:57) | |
---|
Hitto. Nyt tämä sivu sekoilee ihan urakalla. Postaukseen tuli _ihan_ mitä sattuu?! Kahteen kertaan muokkasin tuota viestiä ja silti meni ihan kummasti. Olenko se vain minä vai...? Haenpa kaffia ja seuraan tilannetta. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Cornflake 28.08.2003 09:54:12 | |
---|
Piti sanomani että olen itsekin harkinnut aktiivijakosuotimen kokeilua. Juuri tyyliin alle 50Hz pois kympeistä ja ihan ylimmät pois 15". Onko suositella (luonnollisesti) halpaa ja hyvää aktiivijakosuodinta? Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |