Aihe: Juntit kitaristit.
1
Definhel
24.08.2003 11:14:45
No ohhoh, alkaa jo ihmetyttämään että meitä basisteja molataan kun bänditoiminnasta löytyy muutenkin kaikenlaista hörhöä! Etenkin kitaristit ovat niin perkeleen ärsyttäviä kun ainaa tietää teoriasta kaiken,muut ei mitään ja jos ei tykkää The Creamin bassosta niin on aivan puoli kuuro ja täysin sokea ja sitten ruvetaan valittamaan että progebasistit eivät osaa soittaa paskaakaan!

Onkos teidän porukoissa tällästä roskasakkia?
You Fucking Suck
hörhö
24.08.2003 11:25:10

No ohhoh, alkaa jo ihmetyttämään että meitä basisteja molataan kun bänditoiminnasta löytyy muutenkin kaikenlaista HÖRHÖÄ!

Nyt sitä suuta soukemmalle.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Definhel
24.08.2003 13:02:27 (muokattu 24.08.2003 13:03:16)
Nyt sitä suuta soukemmalle.
Aina mua basistia molataan!

Onkos täällä paljonkin hörhöjä vai vain yksi?
You Fucking Suck
Skywalker
24.08.2003 21:59:01
perkule.. mä en oo hörhö vaikka oonki paska.! mutta tiiän teoriaa eniten meidän bändistä...

(siis kaikilla on omat soittimet kotona mut me ei treenata missään muualla ku koulussa)
No perkule ku se vaan kävi päälle...
Attila
24.08.2003 22:14:46
Siis miksi basisteja aina mollataan? Bassohan on bändin tärkein soitin.

Kuulemma se on vaan suomessa. Ulkomailla kerrotaan kuulemma rumpalivitsejä.
Karlsson
25.08.2003 08:56:03
Kyllä meillä itseasiassa rumpalin kanssa usein tipautetaan kitaristi(t) teorian tiedollamme, joka on aika vähäistä oikeastaan.

Rumpali:"Kuulostaa paskalle! Mitä soitat?"

Kitaristi rämpyttää sointuja edestakaisin.

Minä (basisti): "Ai jaha. Tää kato laskee sekuntista kromaattisesti, pitäiskö mun soittaa jotain muuta tohon kohtaan"

Kitaristi mulkoilee ympärilleen epätietoisen näköisenä

Rumpali: "Ööh, joo kai. Pidetään noi soinnut kitaralla ja muuta sit bassoo"

Minä "okei, jos vaik sit juurest alaspäin"

Kitaristi naurskelee.

Rumpali: "yy, kaa, koo , nee"
Jatsia heti aamusta.
BassoWille
25.08.2003 19:46:49
Omia kokemuksia kitaristien kanssa:

Mä: Siis soitanko sitä geetä yhden vai kaks tahtia?

Kitaristi: No siis... hä? Mä mistään tahdeista tiedä. Kuuntele vaan mitä mä soitan. Korvakuulolta vaan okei?

Mä: Selvä. Lähteeks tää biisi eestä vai äffästä?

Kitaristi: Umm... kuuntele nyt vaan mitä mä soitan!

Ja sitten tänään tuli tällainen vastaan:
Kitaristi 2: Siis miten helvetissä sä luulet että mä voin osata koko otelaudan ulkoa? Sitäpaitsi sulla on siinä bassossa paljon yksinkertaisempi otelauta! Mitä hyötyä siitä otelaudan osaamisesta on? Mä ainakin katon tabuista miten sormet menee!

Mitäpä siihen voi sanoa.
Tanu
25.08.2003 19:58:43 (muokattu 25.08.2003 20:02:41)
Oivoi, ei kai poikien bändien kitaristit ole ex-basisteja?

Meillä taas synisti tietää eniten teoriasta, mutta yrittää hieman liikaa soveltaa käytännössä. Sitten tulee kitaristi (minä), rytmisektio ja viimeisenä laulaja, jos rankataan teoriatuntemuksen mukaan. Taitotasoja en lähde vertailemaan, mutta eiköhän se basisti kuitenkin kolmen vuoden bändikokemuksella ja ala-asteella alkaneen harrastuksen voimin ole pisimmällä.

EDIT: niin, ja jazzpuolellahan on paljon bassottomia trioja, joten ei se niin välttämätön instrumentti kuitenkaan ole.

Mutta niin kauan kuin basisti osaa hommansa yhtä hyvin kuin meidän bändissämme jätän basistivitsit pois.
Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo.
Definhel
25.08.2003 20:39:04
Meillä taas synisti tietää eniten teoriasta, mutta yrittää hieman liikaa soveltaa käytännössä. Sitten tulee kitaristi (minä), rytmisektio ja viimeisenä laulaja, jos rankataan teoriatuntemuksen mukaan. Taitotasoja en lähde vertailemaan, mutta eiköhän se basisti kuitenkin kolmen vuoden bändikokemuksella ja ala-asteella alkaneen harrastuksen voimin ole pisimmällä.
Mitä kitaristi, painu kaltaisiesi joukkoon.

EDIT: niin, ja jazzpuolellahan on paljon bassottomia trioja, joten ei se niin välttämätön instrumentti kuitenkaan ole.
Ei välttämätön, mutta se tekee muista äänistä musiikkia!

Mutta niin kauan kuin basisti osaa hommansa yhtä hyvin kuin meidän bändissämme jätän basistivitsit pois.
Alistu kohtaloosi!
Sweet Loraine let the party carry on..
L.Ruoska
25.08.2003 21:13:49

Ei välttämätön, mutta se tekee muista äänistä musiikkia!
Allekirjotan 100%, kukaan ei ole sanonu sitä paremmin =D
"I wanna pistol in my hand!"
Simplex
26.08.2003 12:03:08

No ohhoh, alkaa jo ihmetyttämään että meitä basisteja molataan kun bänditoiminnasta löytyy muutenkin kaikenlaista hörhöä! Etenkin kitaristit ovat niin perkeleen ärsyttäviä kun ainaa tietää teoriasta kaiken,muut ei mitään ja jos ei tykkää The Creamin bassosta niin on aivan puoli kuuro ja täysin sokea ja sitten ruvetaan valittamaan että progebasistit eivät osaa soittaa paskaakaan!

Onkos teidän porukoissa tällästä roskasakkia?

Nuija basisiti...
I might as well go back over yonder...
JE
26.08.2003 22:04:15 (muokattu 26.08.2003 22:04:31)
Mää en tajuu tätä touhuu... Kitaristit tulee tänne palstalle vittuilemaan siitä että kuinka tyhmii basistit on. HANKKIKAA ELÄMÄ!!!
O Ain Raum
Tanu
26.08.2003 22:11:41
Mitä kitaristi, painu kaltaisiesi joukkoon.
Pah. Lämmittelen. Kunhan saan vielä kaavittua rahaa vahvistimen uusintaan, tulee listalla seuraavaksi basson hankkiminen.
Mää en tajuu tätä touhuu... Kitaristit tulee tänne palstalle vittuilemaan siitä että kuinka tyhmii basistit on. HANKKIKAA ELÄMÄ!!!
Eikä hankita!
Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)