Aihe: Hartke, SWR vai ehkä joku aivan muu?
1
Karva-Aarne
23.08.2003 23:33:18
Pitäisi saada tehtyä päätöksiä kun olen bassovehkeitä ostamassa, joten: onko mielipiteitä Hartke 3000 ja SWR workingman's 2004 -nupeista? Yleensäkin, minkälaisia tuon (500-600 e) hintaluokan vehkeitä suosittelette, jos suosittelette? Vaikka tehoissa onkin eroja, vaikuttaako se välttämättä äänen voimaan, vai liittyykö aiheeseen jotain muutakin mystiikkaa?

Kiitollisna vaustauksia odotellen..
HC-Audio
24.08.2003 12:32:23

itse suosittelisin tota SWR:ää ennemmin ku hartkea
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Gangsta
24.08.2003 12:45:28
SWR on parempi. Kannattaa käydä kokeilemassa EBS:n nuppeja.
HC-Audio
24.08.2003 20:50:02

Ebs:ää et kyllä tohon hintaan saa. ite oon todennäkösesti tilaamas Fenderin 400w bassman nuppia saksasta, mutta se menee kyllä jo 700e puolelle, suomessa 1000e
HC-Audio
24.08.2003 20:52:07

js kannattaa tsekata t- kaupasta Warwick profet IV, 400w. en tiiä kyl onko mistää ktosin, mutta tehoa ainaki on
Gangsta
25.08.2003 09:39:47
Ebs:ää et kyllä tohon hintaan saa.
Tohon hintaan kannattaakin ostaa vanha nuppi... Ei SWR:ääkään tohon hintaan uutena saa.
Teijo K.
25.08.2003 11:52:29

Pitäisi saada tehtyä päätöksiä kun olen bassovehkeitä ostamassa, joten: onko mielipiteitä Hartke 3000 ja SWR workingman's 2004 -nupeista? Yleensäkin, minkälaisia tuon (500-600 e) hintaluokan vehkeitä suosittelette, jos suosittelette? Vaikka tehoissa onkin eroja, vaikuttaako se välttämättä äänen voimaan, vai liittyykö aiheeseen jotain muutakin mystiikkaa?

Kiitollisna vaustauksia odotellen..

Musiikkityyli ja soittotekniikka vaikuttavat.

SWR- Hifi soundi. Sopii aktiivielektroniikan kanssa kuin nenä jalkaan. Soulit, jatsit ja popit tuntuu luonnistuvan paraiten.
Jos et kaipaa "ronskia" soundia. (Oma valintani)

Hartke- Persoonallinen soundi, joka jakaa näppituntumalta porukkaa eniten. Varsinkin niissä alumiinikartioissa. Halpa ja kohtuullinen paketti. Kannattaa kokeilla, voit ihastua ja pääset sitten halvalla.

Jne. Lisäksi vaikuttaa bändin muut laitteet. Onko teillä PA kamoja, tai saatteko helposti sellaiset keikalle lainattua/ vuokrattua.

Tähänkään kysymykseen ei taida olla yksiselitteistä vastausta, valitettavasti.
Kirjailija-Minä olen kirjailija. Lukija-Ja minun mielestäni sinä olet p---a. (Kirjailija seisoo hetken aikaa järkyttyneenä tästä uudesta ajatuksesta ja kaatuu kuolleena maahan. Hänet kannetaan ulos) (Daniil Harms)
Karva-Aarne
25.08.2003 12:32:42 (muokattu 25.08.2003 13:04:06)
Ongelmapuoli tässä onkin se, että paikallisten musiikkiliikkeiden tarjonta on melko, sanotaanko, perseestä.

Musiikkityyli bändillä on aika tyylitöntä, tai monityylistä, progea kai sitten. Mutta ehkä se enemmän kallistuu sinne rokkaamiseen, ei souliin. Sormilla tässä joka tapauksessa soitetaan.

Sekin tässä mietityttää, että riittääkö tehot. SWR:ssä on 160/200W ja Hartkessa 300, ja Warwickissä 400. Onko sillä käytännössä isoa merkitystä?
absqua
25.08.2003 14:51:43
Ongelmapuoli tässä onkin se, että paikallisten musiikkiliikkeiden tarjonta on melko, sanotaanko, perseestä.

Sieltä aromipesästähän se usein tuppaa olemaan juu.

Sekin tässä mietityttää, että riittääkö tehot. SWR:ssä on 160/200W ja Hartkessa 300, ja Warwickissä 400. Onko sillä käytännössä isoa merkitystä?

160/200 watin ja 400 watin välillä on jo tuima ero. 400 ei enää yleensä lopu kesken mutta 160/200 voi jo loppua. 300 leijailee sitten siinä välissä, mutta käytännössä riittää keikalle kuin keikalle.
On noilla teholuvuilla sinänsä aika isokin merkitys, mutta asiaan vaikutta myös käytössä oleva kaiutinkaappi - niiden hyötysuhteissa kun on suuria eroja. Eli wattimäärä ei ihan suoraan kerro totuutta, vaikka antaakin suuntaa.

Jos teillä on lujasti lyövä rumpali niin 160/200 voi jäädä vähän jalkoihin treenikämpällä. Perustatsilla huhkivien kannuttelijoiden kanssa nuokin tehot riittävät ihan OK. (tämä siis yleisluontoisena kommenttina)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teijo K.
25.08.2003 15:21:39

Jos teillä on lujasti lyövä rumpali niin 160/200 voi jäädä vähän jalkoihin treenikämpällä. Perustatsilla huhkivien kannuttelijoiden kanssa nuokin tehot riittävät ihan OK. (tämä siis yleisluontoisena kommenttina)

Ja minulla on 120wattinen combo-SWR Workingman's 15' riittänyt loistavasti sekä keikoilla, että treenatessa. Tosin meidän rumpali onkin harvinaisen taitava soittaja, ja keikallahan se jytinä tulee jokatapauksessa PA kaapeista.

Jos rumpali olisi enemmän tyyppiä "Neanderthal", ja meillä ei olisi PAta olisinkin todennäköisesti ns. liemessä tuon combon kanssa.
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)