Aihe: Bassokamoja ostamassa; mielipiteitä otetaan vastaan. 1 2 | |
---|---|
![]() 21.08.2003 01:42:53 | |
Jep. On tässä tullut kitaraa ja bassoa soiteltua vaihtelevalla aktiivisuudella kakarasta asti - aina lainakamoilla. Nyt, jokin aika sitten bassoon ihan tosissani siirryttyäni, kuitenkin alkaa pikkuhiljaa rasittamaan lainabassolla ja paskalla lainavahvistimella soittaminen bändissä. Olen siis hankkimassa ihan ikiomia bassokamoja. Mutta vaikka soitto itsessään on jotakuinkin hallussa, laitteiden ja instrumenttien sielunelämästä en voi väittää tietäväni juuri mitään. Eli, olen nyt sitten ostamassa sekä bassoa että bassokomboa. Sopuhintaisista bassoista kehuja on tuntunut saavan Yamahan RBX270/RBX370. Mitkä noiden erot käytännössä ovat? Miten pitkälle tuon hintainen basso käytännössä riittää? En nyt kuitenkaan ihan ensimmäistä kertaa ole soitinta ottamassa käteeni, ja tarkoitus ei siis ole vain itsekseni kotona soitella; kannattaisiko saman tien satsata enemmän rahaa parempaan värkkiin, ts. viekö tuollaista hymyssä suin treenikämpän ulkopuolelle?-) Sitten tuo bassokombo; silmissä kiiltää tuo Laneyn R5, joka ei mitä ilmeisimmin mikään ihan peruspaskapurkki ole? Suositteletteko? Ymmärtääkseni tuollaisella pärjää jo melkoisen hyvin? Ja vielä: Olen ymmärryksessä, että tuo kaappi kannattaisi tilata vaikkapa sieltä T-marketista, kun taas itse soitin kannattaa ihan itse käydä valitsemassa paikallisesta musiikkiliikkeestä. Näinkö? Kiitän jo etukäteen paljon. | |
![]() 21.08.2003 06:41:28 | |
Jep. On tässä tullut kitaraa ja bassoa soiteltua vaihtelevalla aktiivisuudella kakarasta asti - aina lainakamoilla. Nyt, jokin aika sitten bassoon ihan tosissani siirryttyäni, kuitenkin alkaa pikkuhiljaa rasittamaan lainabassolla ja paskalla lainavahvistimella soittaminen bändissä. Olen siis hankkimassa ihan ikiomia bassokamoja. Mutta vaikka soitto itsessään on jotakuinkin hallussa, laitteiden ja instrumenttien sielunelämästä en voi väittää tietäväni juuri mitään. Eli, olen nyt sitten ostamassa sekä bassoa että bassokomboa. Sopuhintaisista bassoista kehuja on tuntunut saavan Yamahan RBX270/RBX370. Mitkä noiden erot käytännössä ovat? Miten pitkälle tuon hintainen basso käytännössä riittää? En nyt kuitenkaan ihan ensimmäistä kertaa ole soitinta ottamassa käteeni, ja tarkoitus ei siis ole vain itsekseni kotona soitella; kannattaisiko saman tien satsata enemmän rahaa parempaan värkkiin, ts. viekö tuollaista hymyssä suin treenikämpän ulkopuolelle?-) hyvin noilla kamoilla pärjää. ainoa ero rbx 270 ja 370 välillä on että 370 on aktiivibasso, elikkä toimii pattereilla, elikkä siinä on äänensävysäätimet bassossa. basso kannattaa ostaa suomesta mutta vahvarin voi hyvin tilata t-kaupastaö. Sitten tuo bassokombo; silmissä kiiltää tuo Laneyn R5, joka ei mitä ilmeisimmin mikään ihan peruspaskapurkki ole? Suositteletteko? Ymmärtääkseni tuollaisella pärjää jo melkoisen hyvin? Ja vielä: Olen ymmärryksessä, että tuo kaappi kannattaisi tilata vaikkapa sieltä T-marketista, kun taas itse soitin kannattaa ihan itse käydä valitsemassa paikallisesta musiikkiliikkeestä. Näinkö? Kiitän jo etukäteen paljon. Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this.
-David Shandley | |
![]() 21.08.2003 07:48:13 | |
Osta bassoksi Ibanez GSR200. Siinä on hyvä ja halpa peli. "Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!" | |
![]() 21.08.2003 08:42:36 | |
Glouph: Sitten tuo bassokombo; silmissä kiiltää tuo Laneyn R5, joka ei mitä ilmeisimmin mikään ihan peruspaskapurkki ole? Suositteletteko? Ymmärtääkseni tuollaisella pärjää jo melkoisen hyvin? Tuosta R5:sta ei ole kokemusta, mutta muuten Laneysta on ja mielestäni hinta/laatu -suhteeltaan ihan hyviä pelejä. Eli hintaluokassaan Laney on ihan kova sana. Tuollaisella saattaa pärjätä jo vaikka kuinka pitkälle. Kokemusta löytyy tuosta R3:ta, joka kyllä pelitti ihan ok, mutta sai vaihtua paremman tieltä jo aikaa sitten. Tuolla pärjäsi juuri passelisti bändin kanssa. R5 on varmasti hieman erilainen (enempi hönkää ja 2*10" skobet), veikkaisin että parempaan päin. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! | |
![]() 21.08.2003 15:07:59 | |
ite ostin vasta itselleni uuden basson Ibanezin GSR205 mallin ja oon hemmetin tyytyväinen siinä on tosi hyvä hinta laatu suhde ja sitä on ainaki mun tosi hyvä soittaa. eikä oo hinnalla pilattu n.400e. Vahvistimena on Laneyn RBW300 mallin nimi on nyttemmin tosin vaihettu jostain syystä. Mutta ei ole huono ollut. Laneytä suosittelisin comboksi. | |
![]() 21.08.2003 15:15:48 | |
gravedepth: Vahvistimena on Laneyn RBW300 mallin nimi on nyttemmin tosin vaihettu jostain syystä. Mutta ei ole huono ollut. Nykyinen vastaava on tuo R3. Laneytä suosittelisin comboksi. Jos paalua löytyy suosittelisin jotain muuta, mutta kyllähän tuo alkuun passaa. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! | |
![]() 21.08.2003 16:18:30 | |
Jos comboa olet ostamassa en ota siihen muuta kantaa kuin että itse comboissakin haistelisin Hartken. Bassossa kehottaisin kääntämään katseen Warwickin perinteiseen/Rockbass mallistoon budjetista riippuen. Esim hyvää Rockbass Corvettea saa aktiivimikeillä alle 600 euronkin ja ne on laadultaan varmasti lähestulkoon parasta mitä siinä hintaluokassa on ja soitettavuudeltaan loistavia. Tämä on tietysti vain oma mielipiteeni mutta suosittelen kokeilemaan. | |
![]() 21.08.2003 16:45:03 | |
Comboksi suosittelen sitä Hartkea kun olen niin übertyytyväinen ollut tohon omaan KickBack 15-pönttööni. Jos meinaat sen Laney R5-combon ostaa niin tsekkaa sitte toi Hartken Kickback-sarja ennen ostostasi, liikkuu nimittäin mun mielestä samoissa hinnoissa. Nykyistä bassoani ostaessani testailin kaikki ton hintaluokan beissit läpi, parhaaksi jäivät Iba GSR200 ja Yammu RBX270. Ostin Ibanezin, mutta sehän nyt on ihan makuasia. Testaa kuitenkin se GSR200 jossain ennenkun ostat RBX:n. "I wanna pistol in my hand!" | |
![]() 21.08.2003 17:13:07 | |
Ok, miten suuresti nuo iba ja jammu sitten eroavat? Ja tosiaan, olisi minulla ehkä varaa noita kalliimpaankin bassoon, mutta sen pitäisi sitten olla hinta-laatu-suhteeltaan jo todella hyvä... Muita suosituksia kuin nuo Warwickit? | |
![]() 21.08.2003 17:32:04 | |
Ok, miten suuresti nuo iba ja jammu sitten eroavat? Ja tosiaan, olisi minulla ehkä varaa noita kalliimpaankin bassoon, mutta sen pitäisi sitten olla hinta-laatu-suhteeltaan jo todella hyvä... Muita suosituksia kuin nuo Warwickit? Warwick on varmasti laatu vehje oli hinta mikä tahansa mutta nuo ESP bassot ovat myöskin vilkaisun arvoisia. "Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!" | |
![]() 21.08.2003 18:01:19 | |
Mulla oli ekana bassona Yamaha Rbx-370A aktiivibasso ja Kustom Kba-100w 15" elementillä. Kummatkin ovat toimineet loistavasti. 270 ja 370 erot: 370 on aktiivimikeillä ja elektroniikalla varusteltu parempi versio, joka on muuten minulla myynnissä todella halpaan hintaan 330€. Uudesta saat pulittaa paljon enemmän. itsekin ibanezia kokeilin, mutta Yamaha tuntui todella paljon paremmalta. Pisän aktiivin soundista, lähtee tehoa hyvin pienemmäsätkin vahvarista. Jos kiinnostaa niin pistä mulle pikaviestiä niin kerrron lisää :) "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." | |
![]() 22.08.2003 11:59:53 | |
Mulla oli tuollainen Yamaha RBX270 ja täytyy sanoa et se oli tosi hyvä basso. Keikat sillä hoitaa mainiosti. Ja mitä olen Yamahan bassoihin törmännyt on ne olleet laadultaan hyviä. | |
![]() 22.08.2003 15:27:04 | |
HC-audio, tuo RBX370 maksaa Thomannilla uutena 338e, joten pyytämäsi 330e käytetystä on aika ronski hinta... :) Huh. Vaikeaa on tämä. Joka sormelle suosituksia. Lisääkin saa antaa, on sitten mistä valita :) | |
![]() 22.08.2003 15:44:00 | |
HC-audio, tuo RBX370 maksaa Thomannilla uutena 338e, joten pyytämäsi 330e käytetystä on aika ronski hinta. Ei pidä paikkaansa. Jos HC väittää maksaneensa siitä uutena noin 580 eur, niin siihen verrattuna pyyntö on kohtuullinen. Markkinoille näyttää muodostuneen 2 hintatasoa: - Suomesta uutena 580 eur hintaan ostettu Yamaha maksaa käytettynä musakaupassa enintään 2/3 uudesta eli noin 380 eur, ja yksityiseltä ostettuna hieman vähemmän eli noin 300 eur -T-kaupasta sokkona hintaan 338 eur ostettu maksaa käytettynä musakaupassa noin 223 eur ja yksityiseltä noin 200 eur. Onko tässä tolkkua? Ei. Säröä beibi! | |
![]() 22.08.2003 16:23:22 (muokattu 22.08.2003 16:24:35) | |
Haluaisin sen vielä sanoa että bassoa valitessa kannattaa suhteellisen huolella paneutua asiaan ja harkita kuinka paljon sitä rahaa onkaan valmis uhraamaan. Se soitin luultavasti tulee sinulla kuitenkin olemaan vuosia. Käytetyn soittimen osto on aina mielestäni arpapeliä koska takuitahan niissä ei ole (itsestäänselvyys, tiedetään). Thomannilta ostettaessa kannattaa muistaa toimitusajat -ja kulut Saksasta ja mahdollinen takuun käyttö. Thomannin takuu toimii niin että ensin toimitat tuotteen omalla kustannuksellasi takaisin saksaan ja sitten odotat pari kuukautta saadaksesi sen takaisin. Kuulostaako hyvältä...? | |
![]() 23.08.2003 02:00:18 | |
Mjoo, puhuinpa kyllä ennen kuin ajattelin loppuun asti. Perun puheeni kun en mitään mistään tiedä :) Kuhta52, toisaalta, jos ostaa halvan vehkeen, se ei sitten itketä ihan niin paljon jos päätyy vaihtamaan kalliimpaan myöhemmin. Mutta minkäs verran nuo Thomannin toimitusajat ja -kulut käytännössä ovat? | |
![]() 23.08.2003 22:01:55 | |
...Käytetyn soittimen osto on aina mielestäni arpapeliä koska takuitahan niissä ei ole (itsestäänselvyys, tiedetään)... Ei se nyt ihan noin mee. Jos käytetty soitin vaan on kunnossa, niin mitä todennäköisemmin siinä ei enää ilmene mitään yllättävää vikaa. | |
![]() 24.08.2003 12:58:11 | |
Mä ostin vähän aikaa sitten OLP:n Stingray kopion. Todella halpa ja yllättävän kelpo vehje. Erityisesti kaula on bueno. Ainakin hinta/laatu suhde on paikallaan! Kannattaa tsekata. | |
![]() 24.08.2003 14:35:03 | |
Haluaisin sen vielä sanoa että bassoa valitessa kannattaa suhteellisen huolella paneutua asiaan ja harkita kuinka paljon sitä rahaa onkaan valmis uhraamaan. Se soitin luultavasti tulee sinulla kuitenkin olemaan vuosia. Käytetyn soittimen osto on aina mielestäni arpapeliä koska takuitahan niissä ei ole (itsestäänselvyys, tiedetään). Thomannilta ostettaessa kannattaa muistaa toimitusajat -ja kulut Saksasta ja mahdollinen takuun käyttö. Thomannin takuu toimii niin että ensin toimitat tuotteen omalla kustannuksellasi takaisin saksaan ja sitten odotat pari kuukautta saadaksesi sen takaisin. Kuulostaako hyvältä...? Ne palautetaan ihan Suomeen, Thomannin edustajalle ja firma maksaa viulut. Ei tule muistaakseni palauttajalle maksamaan pennin pyörylää. Se on sitten se edustaja joka palauttaa sen soittimen Saksaan ja/tai jos siinä on jotain paskaa niin hommaa sulle uuden samanlaisen ja laskuttaa Thomannilta sen verran. "I wanna pistol in my hand!" | |
![]() 24.08.2003 15:01:23 | |
Ne palautetaan ihan Suomeen, Thomannin edustajalle ja firma maksaa viulut. Ei tule muistaakseni palauttajalle maksamaan pennin pyörylää. Se on sitten se edustaja joka palauttaa sen soittimen Saksaan ja/tai jos siinä on jotain paskaa niin hommaa sulle uuden samanlaisen ja laskuttaa Thomannilta sen verran.Ok! Ehkä tietyt tietoni sitten olivat virheellisiä mutta ihmettelen vain että miksi jotkut kertovat joutuneensa menettelemään niinkuin kirjoitin. Ainakin toimitus -ja huoltoajat ovat kai pitkät...? Kertokaahan asiasta koska itse jätin ostamatta kamat Thomannilta koska oletin asian olevan niin... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)