Aihe: Ashdown Mag-200 vs. ampeg B2R
1
HC-Audio
17.08.2003 12:54:09

oon vähän tässä meinannut ostaa ashdownin Mag-200w vahvistinta ja sille jotain kaappia alle. sitten löysin ampegin B2r (käytetty) ja mesan 1x15 kaapin. olin ajatellut kyllä jotain 4x10 kaappia, sillä 1x15 helposti puuroutuu ku elementti on liian iso, varsinki yläältä soitettaessa ja peukuttaessa. Ja sitten luin jostain , että noi ashdownit ei sovi keikalle tehoiltaan ja voi jopa kosahtaa jos liikaa huudattaa? en oikein usko sillä tehoja lähti valtavasti. onko siinä putkia? mielestäni näin sisällä putkia, mutta valmistajan kotisivuilla ei mainittu mitään. Kumpi kannattais ostaa?
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Cornflake
17.08.2003 14:43:53
Kummastakaan ei ole omaa kokemusta, mutta Ampeg on Ampeg ja tuosta MAG-sarjasta olen kuullut ihan hyvää. Eli eivät nuo huonoja pelejä pitäisi olla kumpikaan.

Vaikkei Ashdownin sivuilta asiaa saakaan selville, niin eiköhän nuo kummatkin trankkupelejä ole. Yksi asia ihmetyttää: MAG-200? Onko se jokin vaha malli? Ashdownin sivuilta löytyi vain MAG-250 http://www.ashdownmusic.co.uk/bass/detail.asp?product=MAG+250+Head

Tuossa MAGissa on siis 250W @ 4 ohm ja Ampegin B2R:ssä 350 @ 4 ohm (200 @ 8 ohm).

Paha sanoa. Itse kallistuisin melkein Ampegin puoleen, mutta olisihan noita hyvä kokeilla, jos vain voi. Ampeg on Ampeg ja tuossa on vielä mielestäni paremmat säätömahdollisuudet.

Itsekin kokeilisin mieluusti molempia. Itsekään en oikein pelkästä 15" tykkää, mutta se + 2 tai 4 kymppiä sinne päälle niin avot. Tai sitten pelkkä 4x10".
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
absqua
17.08.2003 16:04:42
Mesan kaapit ovat todella laatukamaa, EV:n elementit mm. Itse kallistuisin tuohon Ampeg-Mesa -kombinaatioon.

Muutenkin tuntuu hieman siltä että 15" ja 4x10" soundieron spekulointi saa usein liialliset mittasuhteet, sillä ei ole olemassa MITÄÄN asioita joihin vain toinen noista soveltuisi. Kyse on sävyeroista ja soundimieltymyksistä. 15" soundi erittäin rock ja jos soitettava musiikkityyli kallistuu yhtään esim vaikkapa roots-rockin tai heavyn puolelle niin 15" on siellä kuin kotonaan. Oman kokemukseni mukaan tasokas 15" toimii myös peukkuhommissa hyvin ja tuo mesan kaappi kuuluu todellakin siihen kategoriaan.

Ashdownin MAG-sarjassa ei ole putkia ollenkaan. Hyviä pelejä ovat nekin.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
HC-Audio
18.08.2003 16:15:36

joo no se olikin jo menny se ampegmesajutska. mä katoin kylä sinne sisälle niin putkia siellä oli. en oo varma sitte oliko se just se Mag.
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
absqua
18.08.2003 20:30:12
joo no se olikin jo menny se ampegmesajutska. mä katoin kylä sinne sisälle niin putkia siellä oli. en oo varma sitte oliko se just se Mag.

Jos siellä on putki/putkia niin sitten se on sitä parempaa sarjaa. ABM tai "Klystron bass magnifier" taitaa olla sen sarjan nimi. Osta pois kuleksimasta, hyvä peli se on. Itse olen soitellut erittäin paljon 500W ABM-nupilla ja se on todella hyvä peli.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
piiroinenj
21.08.2003 12:51:48
ampeg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)