Aihe: Kuinkas pitkään kestää aktiiveissa paristo?
1 2
L.Ruoska
01.08.2003 18:13:05

Jepjep, jos satun vaihtamaan bassooni aktiivielektroniikan niin useinko sittä patskua tarvii vaihtaa? EMG:n sivuilla luki 3000 tuntia mutta tuntuupa vähän mainoslauseilta tollaset arviot. EMG-PJ olis aika kiva setti laittaa tohon =)
"Suljettu astia on tää olento, sen vakavuudessa on tahto paeta tyhjyyden pyörästä, ja pakko päästä pois!"
absqua
01.08.2003 18:20:19
Jepjep, jos satun vaihtamaan bassooni aktiivielektroniikan niin useinko sittä patskua tarvii vaihtaa? EMG:n sivuilla luki 3000 tuntia mutta tuntuupa vähän mainoslauseilta tollaset arviot. EMG-PJ olis aika kiva setti laittaa tohon =)

Kyllä ne patterit aivan tolkuttoman kauan kestää, ei tuo 3000h ole kaukana totuudesta. Toki pariston laadulla on iso osuus asiassa. Jos haluat varman päälle pelata niin vaihdat pariston säännöllisesti kerran vuodessa ja pidät varapatteria mukana bassolaukussa kaiken varalta.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
SirElwood
01.08.2003 19:18:24
Erittäin kauan! Mulla kesti yli 3 vuotta ennen kun piti vaihtaa.
Niskamies
01.08.2003 20:06:09
3000 tuntiahan on noin neljä kuukautta, eli se on aika realistinen aika-arvio. Mä vaihadan patterit sit ku ne loppuu noin neljäån kuukauden välein.
Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this. -David Shandley
L.Ruoska
01.08.2003 23:00:29

Syökö se patteria jos piuha ei ole kiinni? Tai siis oletin sen toimivan niinku kaikki muutkin sähkölaitteet että patsku ei kulu jos virrat ei oo päällä?

3000 soittotuntia on aika paljon kun olettasin sen olevan päällä joku 5-10 tuntia viikossa..

treenit x 3 /vko = about 5 tuntia
mahdolliset keikat + oma säätäminen = toiset 5 tuntia.

Eniten epäilyttää se että loppuuko se patteri just keikalla. Mä EN tahdo ruveta ruuvaamaan takalevyä irti lavalla ja vaihtamaan sitä patteria.
"Suljettu astia on tää olento, sen vakavuudessa on tahto paeta tyhjyyden pyörästä, ja pakko päästä pois!"
KooMikko
01.08.2003 23:28:27 (muokattu 01.08.2003 23:30:21)

Syökö se patteria jos piuha ei ole kiinni? Tai siis oletin sen toimivan niinku kaikki muutkin sähkölaitteet että patsku ei kulu jos virrat ei oo päällä?

Näin olen itsellenikin antanut ymmärtää. Tuosta syystä toi piuha tuleekin nykäistyä irti bassosta aina kun en sillä soita.
Omassa bassossa patteri kestää kyllä ihan mukavasti. Helposti yli puoli vuotta samalla patterilla.
Itellä ei ainakaan toi patteri ihan yllättäen ole loppunut eli aina se on jotain merkkiä antanut. Singaali heikkenee yms.
Rikke
02.08.2003 00:41:29
Noin puoli vuotta mulla on kestänyt. Ja tosiaan se kuluttaa patteria jos on piuha kiinni, kokemus puhuu.
Emmekö elämöikkään eläimen elimistössä?
fox
02.08.2003 10:40:48

Jokatapauksessa se patteri kannattaa tarkastaa ennen keikkaa - meidän basistilla on kerran loppunu soitanta keikalla ja pari-kolme kertaa treeneissä. Kun basso on vielä sellainen että patterin loppuessa eipä ulos tule niin pihaustakaan.
Cornflake
02.08.2003 18:05:48
Leo Lindgren:
Eniten epäilyttää se että loppuuko se patteri just keikalla. Mä EN tahdo ruveta ruuvaamaan takalevyä irti lavalla ja vaihtamaan sitä patteria.

Tuo huono sijoitus on tosiaan bebusta.

Itsellänikin on se vakaa (99,99%) käsitys ettei patteri kovin kulu kunhan repii piuhan irti aina kun ei soita. Eli tuo 3000 tuntia lienee ihan relistinen sinnepäin arvio. Patskuissa on myös _paljon_ eroja.

Mulla ainakin outputti heikkenee ja soundi säröytyy kun patteri tekee kuolemaa. Toisekseen Musarissa on patskuluukku todella näppärä: patskun vaihtoon menee n. 5 sec:-)

Saisi olla muissakin aktiivipeleissä vastaava. Mutta useinhan aktiivimikit ovat myös jälkikäteen modattuja.
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Karlsson
02.08.2003 18:09:44
Toisekseen Musarissa on patskuluukku todella näppärä

Njäh, mun musarissa se on kahdella ruuvilla kiinni se patterikotelo, vanhempi malli kai.
Semmoin pikakansi siihen on kyllä hyvä keksintö.
Hiiohoi ja jatsi soi!
Cornflake
02.08.2003 18:20:39 (muokattu 02.08.2003 18:21:07)
Sam Other:
Njäh, mun musarissa se on kahdella ruuvilla kiinni se patterikotelo, vanhempi malli kai.

LÄLLÄSLÄÄ!

*juoksee varmuuden vuoksi karkuun*

EDIT: Hitto kun tulee typoja (ja fiksua juttua) tänään.
Karlsson
02.08.2003 19:22:49
LÄLLÄSLÄÄ!

*juoksee varmuuden vuoksi karkuun*

Mut mullapa onkin tossa musarissani semmoset hienot mutevaahtomuovit, jotka voi ruuvata päälle ja pois tarpeen mukaan. Vähänks leuhkaa?
Hiiohoi ja jatsi soi!
Cornflake
02.08.2003 20:34:29
Sam Other:
Mut mullapa onkin tossa musarissani semmoset hienot mutevaahtomuovit, jotka voi ruuvata päälle ja pois tarpeen mukaan. Vähänks leuhkaa?

Ai sellaiset jolla saa tumppusoundit nopsaan?

No okei, sä voitit. Vaikkei mulla tuollaisille käyttöä juuri olisikaan.

Aiheesta vielä hitusen: Tuo patskukotelo on keskimäärin ainoa paikka tuossa Musarissa(ni) jossa on klappia. Patskun perään joutuu iskemään parisiivua paprua jotta se pysyy tiukasti paikoillaan.
poppamies
02.08.2003 22:31:05

3000 tuntiahan on noin neljä kuukautta, eli se on aika realistinen aika-arvio. Mä vaihadan patterit sit ku ne loppuu noin neljäån kuukauden välein.

Kauhea mies soittaan. 3000h neljässä kuukaudessa. 24h vuorokaudessa. Laittakaapa pojat paremmaksi.
Tuota noin eihän ne patterit kulu silloin kun oot soittamatta. Tällainenkin asia pitää huomioida.
"G-strings are for strippers"
Karlsson
02.08.2003 22:37:02
Tuota noin eihän ne patterit kulu silloin kun oot soittamatta. Tällainenkin asia pitää huomioida.

Tai siis silloin kun piuha ei ole kiinni. Ilman vahvaria fiilistellessäkään eivät kulu.
Hiiohoi ja jatsi soi!
KMT
03.08.2003 19:47:12

Kyllä aktiivipassot on vähän kyllä riskialttiita pelejä,
mutta mitä hyötyä niistä oikein on? vahvarista saa vahvistettua kyllä...
Säröpedaali on pirun keksimä idea saada ihmiset hulluiksi...
Karlsson
03.08.2003 21:10:00
Kyllä aktiivipassot on vähän kyllä riskialttiita pelejä,
mutta mitä hyötyä niistä oikein on? vahvarista saa vahvistettua kyllä...

On se soundi rouheampi, kai?

Ja ainaski toi signaalitaso on kovempi ja sitä kautta kohina/signaali-suhde parempi.
Hiiohoi ja jatsi soi!
Esko Deel
04.08.2003 07:40:13
Semmoin pikakansi siihen on kyllä hyvä keksintö.

Niin minullakin. Omani on -79.
Sanomattakin selvää...
Cornflake
04.08.2003 08:41:08
KMT:
Kyllä aktiivipassot on vähän kyllä riskialttiita pelejä

Syystä että?
___ ___ ___

Kuten Sam tuossa jo kertasikin signaali on aktiivipelissä vahvistettu hieman jo bassossa, eli se on huomattavasti voimakkaampi.

Toiset tykkää toiset ei. Passiivit eivät ole niin raa'at, aktiivien kanssa kaikki kuuluu selvemmin. Virheetkin. Toisaalta terävyyttä ja ehkä jopa mulkeroa voidaan saada lisää.

Samoin monipuolisempi EQ (boostit) jo bassoon itseensä.
Slapit_87
06.08.2003 23:57:47 (muokattu 07.08.2003 00:00:05)
Kyllä ne patterit aivan tolkuttoman kauan kestää, ei tuo 3000h ole kaukana totuudesta. Toki pariston laadulla on iso osuus asiassa. Jos haluat varman päälle pelata niin vaihdat pariston säännöllisesti kerran vuodessa ja pidät varapatteria mukana bassolaukussa kaiken varalta.

MITÄ?!!!! Mulla kestää patterit säkällä 2 kk!! Enkä käytä mitään Pirkka-paristoja. Tosin tulee soitettuakin melko paljon (vähintaan 3-4h/päivä), mutta vuosi!! Joku taisi sanoa vielä 3 vuotta!! En oikeen usko.

Tuota noin eihän ne patterit kulu silloin kun oot soittamatta.

NIIN, ja jos instrumentissa on aktiivi elektroniikka + patterit, niin piuhaa ei kannata pitää kiinni siinä. Sekin syö pattereita...

Zakk Wylde sanoo vaihtavansa patterit kolmen viikon välein, ettei signaali heikkene. 2 kuukauden jälkeen tuntuu mullakin olevan jo tosi heikko signaali bassossa!!
Live fast, Die young!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)