Definhel 15.06.2003 21:08:05 | |
---|
Tässä vähän kahvikupposen ääressä mietiskelin että mitäköhän ne muusikot haluaisivat soittaa jos olisi rahaa uuteen pommikoneeseen, niinpä pistin taas päättömyyksissäni ja kahvihumaloissani pystyyn tälläisen topiikin.. Jotenka kysyn teiltä, mitnkäslaista passoa haluaisit soittaa, merkki ja malli, taikka jotain custommeja.. Eli siis unelmabassosi? Itse haluaisin testata ESPin Forest bassoja kun näyttää niin prkln hyvältä.. Jos bändissä ei ole kitaraa, se on uudenaikainen.
Jos bändissä ei ole laulajaa, se on instrumentaalinen.
Jos bändissä ei ole rumpalia, se on erilainen.
Jos bändissä ei ole basistia, se on paska. |
JE 15.06.2003 21:46:13 | |
---|
Music Man Stringray 5 O Ain Raum |
poppamies 15.06.2003 21:56:06 | |
---|
mitnkäslaista passoa haluaisit soittaa, merkki ja malli, taikka jotain custommeja.. Eli siis unelmabassosi?.. No tämä custom minun Jazzi on sitä. They don't come better! "G-strings are for strippers" |
absqua 15.06.2003 22:03:02 | |
---|
No tämä custom minun Jazzi on sitä. They don't come better! Taas puhuu poppamies asiaa. Mun omat bassot ei ole customoituja ollenkaan, mutta silti voin iloisena todeta soittavani juuri tasan sellaisilla bassoilla kuin haluankin. Tavoitteet on siltä osin toteutuneet. Mahtavat rahamäärät pitäisi käyttää johonkin ihan muuhun kuin unelmabasson hankintaan. ;-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
KMT 15.06.2003 22:38:00 (muokattu 15.06.2003 22:40:39) | |
---|
Kaikki tän tietää mutta laitetaan Varmaan Conklinin 7kielinen viprakammella kahdella humpparilla ja 1 P-basson mikki ja kimaltavan vihree... No heitetään muutama: Musicman Stingray 5 Fender American Deluxe series P-bass 5 Fender artist Series Roscoe Beck V Fender VI Rickenbacker 4004cii5 Säröpedaali on pirun keksimä idea saada ihmiset hulluiksi... |
Niskamies 15.06.2003 22:43:51 | |
---|
kaverilla on Sadowksyn Jazzari, ja se on ihan superi. Se on ehdottomasti se unelma basso, mutta kyllä tää tämänhetkinen Jaco Pastorius Jazz Bassokin on aika unelma. D'Addario may burn in hell! |
hemmo 15.06.2003 22:46:32 | |
---|
Varmaan Conklinin 7kielinen viprakammella kahdella humpparilla ja 1 P-basson mikki ja kimaltavan vihree Yäk! Ois mulla pari: - musta Ricky 4003 - 51 Presari Juu ja: - rantasauna + kiuas - 2 roudaria
Säröä beibi! |
NYdoll 16.06.2003 00:43:23 | |
---|
teettäisin itselleni lyhytskaalaisen basson. a la fender mustang, mutta fenderin telecasterin lankulla ja sellaisella telebasson lavalla. Väri saisi olla valkoinen, vaahterakaula, jossa ei erinäistä otelautaa vaan nauhat upotettu kaulaan, mikki ynnä muu elektroniikka samanlaiset kuin mustangissa. Sellainen on minun unelmani... |
poppamies 16.06.2003 02:03:28 | |
---|
teettäisin itselleni lyhytskaalaisen basson. a la fender mustang, mutta fenderin telecasterin lankulla ja sellaisella telebasson lavalla. Väri saisi olla valkoinen, vaahterakaula, jossa ei erinäistä otelautaa vaan nauhat upotettu kaulaan, mikki ynnä muu elektroniikka samanlaiset kuin mustangissa. Sellainen on minun unelmani... Onko siinä musta pleksi? Onko se -67 Cadillac'in kerman valkoinen. Häh? Onko lakka pikkasen kellastunut? Kylläpä sullle tulee komia basso ! "G-strings are for strippers" |
2541 16.06.2003 03:39:31 | |
---|
Gibson Thunderbird IV '64-'66 tai '76 Hamer 12-string Acoustic look Rickenbacker 4005 Fender Precision natural w/rosewood fingerboard Yksikin noista riittäisi alkuun...:) |
Karlsson 16.06.2003 08:45:34 | |
---|
Mulla on pyöriny mielessä 3-kielisen basson teettäminen. Viritys vois olla BEA ja muotoilu jotain liioitellun Jazz bassin tapaista... Niin, ja erittäin piiiitkä skaala ois kiva kans tolla virityksellä. Reggae käyttöön siis. "Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen |
absqua 16.06.2003 10:59:05 (muokattu 16.06.2003 11:03:30) | |
---|
Mulla on pyöriny mielessä 3-kielisen basson teettäminen. Viritys vois olla BEA ja muotoilu jotain liioitellun Jazz bassin tapaista... Niin, ja erittäin piiiitkä skaala ois kiva kans tolla virityksellä. Reggae käyttöön siis. Todella asiallista! Tuo sun Dub-beissi -visio kuulostaa hyvältä! Siihen sitten 4/4-kontran pitkät ja paksut kielet kiinni. Siitä se humina lähtee. :-) Rastaman vibration! EDIT: Noissa reggaehommissa olen todennut myös nuo lyhytskaalaiset bassot todella toimiviksi. Mustangiin vaikkapa Pyramidin löysät/paksut flatwoundit kiinni ja johan tutisee. Harmi ettei ole omaa Mustangia, mutta ehkäpä joskus sitten rikkaana kroisoksena sellaisen hankin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
colourx 01.08.2003 20:17:46 | |
---|
Mulla on unelma basso, eli Alembic the Orion, 5 kieltä ja mahtava soundi. Kaikesta mahtavuudesta huolimatta olen kyseistä kapistusta myymässä, eli jos jotain kiinnostaa, ilmo löytyy torilta |
Robert Trujillo 01.08.2003 21:51:26 (muokattu 03.10.2003 14:36:21) | |
---|
sanosin että... Gibsonin Les Paul bass... custom deluxe elektroniikalla... viidellä vibra kammella... kahdellatoista nikkelöidyllä ja hiotulla groundround kielellä... Flean nimmarilla ja kalsareilla varustettuna... ja olis ihan mukava jos mukaan tulis vielä esim. kaposatulakielilukko systeemi... kultaiset virittimet... dimarzion kalleimmat humbucker mikit... ja Elviksen pallikarvat sinne tallan alle... sanoisin ettäh tosta on vaikee pistää paremmaks... |
KooMikko 01.08.2003 23:33:53 | |
---|
Musicman Stingray/Sterling Fender Jazz bass |
Type-XHP 03.08.2003 00:34:42 | |
---|
Voi kuulostaa hieman sairaalta, mutta jos ihan oikeasti saisin päättää instrumentistani, olisi se: Warwick Infinity LTD 2000 -lookilla, seitsemällä kielellä ja Bartolinin pickupeilla varustettu fretlessi ilman mitään merkintöjä kaulassa. Kaula olisi varmaankin otelaudan osalta bubingaa ja muuten vaikka sitten leppää. Runko vois olla vaikka täysin mahognaa. Ja tietty ton Infinity LTD 2000:n tyyliin, puoliontto. Helkutin kallis olis, mutta tollasen ainaki vois jostaki custom shopista tilata. |
Muhwi 03.08.2003 09:55:26 | |
---|
Taitaapi olla aito Gibsonin EB-3, tämänhetkinen epi on jo ihan pirun hyvä, mutta se on silti vaan epi. Taikka sitten Musicman Stingray. Ehkä. It wasn't me, it was the Other Guy. |
maelstrom 04.08.2003 02:00:14 | |
---|
Teettäisin itselleni basson, joka osaa soittaa mitä tahansa täydellisesti vain nappia painamalla. Sitten ei muutakuin sormet liikkumaan vähän näytiksi ja gimmat on kuumina... Nuorta pessimistiä surullisempi näky on vain vanha optimisti.
Kotisivut täällä |
Jonte 04.08.2003 12:13:46 | |
---|
Tässä vähän kahvikupposen ääressä mietiskelin että mitäköhän ne muusikot haluaisivat soittaa jos olisi rahaa uuteen pommikoneeseen, niinpä pistin taas päättömyyksissäni ja kahvihumaloissani pystyyn tälläisen topiikin.. Jotenka kysyn teiltä, mitnkäslaista passoa haluaisit soittaa, merkki ja malli, taikka jotain custommeja.. Eli siis unelmabassosi? Itse haluaisin testata ESPin Forest bassoja kun näyttää niin prkln hyvältä.. Hyvin trimmattu Fenderin B-Basso De Luxe 1970-luvun lopulta (Jazz-basson säädöt, aktiivi). Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Incarnation 04.08.2003 13:00:12 | |
---|
"Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!" |