Akkari 11.09.2003 10:21:35 | |
---|
Voiko pillin ohitaa jotenkin tai siis kytkeä pois käytöstä? Mulla on Hartken VX410 ja siinä ei ole pillin säätöä. Mietin vain että saisinko sillä diskantti kihinää vähän pienemmälle. such is life... |
Basismi 11.09.2003 10:23:52 | |
---|
Voiko pillin ohitaa jotenkin tai siis kytkeä pois käytöstä?
Tunge sukkahousut pillin eteen :) Sillä pilli ainakin hiljenee kun ottaa siitä piuhat irti. Women and rhythm section first. |
Karlsson 11.09.2003 11:16:38 | |
---|
Piuhat irti. Mulle ei nyt ole ihan selvinnyt miksi BASSOkaapissa pitäis olla diskanttipilli? No, toisaalta olenkin vähän soundirajoittunut... "I know sir, that I have played out of tune, but when I learn where to place my fingers, this shall no longer happen." -Bottesini |
Cornflake 11.09.2003 11:21:01 | |
---|
Sam Other: Mulle ei nyt ole ihan selvinnyt miksi BASSOkaapissa pitäis olla diskanttipilli? Tottakai pitää olla! Eikai me nyt mitään tumppusoundeja haluta, huh huh. Pillissä tosin _pitää_ olla se säätömahdollisuus. Täysin auki/kiinni ovat minun makuuni molemmat vähän huonoja. 2/3 auki on hyvä;-) (Ampegin 2*10" kaappi kun on kyseessä) |
Karlsson 11.09.2003 11:23:56 | |
---|
Tottakai pitää olla! Eikai me nyt mitään tumppusoundeja haluta, huh huh. Eiku bassosoundin pitää olla semmonen, että konserttitilassa tytöt sanoo "Ups, ihihii.." kun näpäyttää E-kieltä ekan kerran. Sitä ei paljo pihinöillä saa aikasiks... "I know sir, that I have played out of tune, but when I learn where to place my fingers, this shall no longer happen." -Bottesini |
chief 11.09.2003 11:29:47 | |
---|
Eiku bassosoundin pitää olla semmonen, että konserttitilassa tytöt sanoo "Ups, ihihii.." kun näpäyttää E-kieltä ekan kerran. Sitä ei paljo pihinöillä saa aikasiks... Onkohan kukaan koskaan tutkinut miten alhaiset bassotaajuudet vaikuttaa naisten seksuaaliseen aktiivisuuteen? Josko ne liikuttaisivat jotain aivojen osaa joka on just kytköksissä tuohon toiseen juttuun. Auer-orkesterin ensidemo julkaistu osoitteessa http://www.taivaanautio.net |
Bassballs 11.09.2003 11:33:40 | |
---|
Onkohan kukaan koskaan tutkinut miten alhaiset bassotaajuudet vaikuttaa naisten seksuaaliseen aktiivisuuteen? Josko ne liikuttaisivat jotain aivojen osaa joka on just kytköksissä tuohon toiseen juttuun. Matalat taajuudethan ne ovat niitä, mitkä saa puntit vippasemaan. Toiletpaper here is like (The) Talkkari.. Rough, tough and takes no shit from any asshole. |
Karlsson 11.09.2003 11:46:13 | |
---|
Onkohan kukaan koskaan tutkinut miten alhaiset bassotaajuudet vaikuttaa naisten seksuaaliseen aktiivisuuteen? Josko ne liikuttaisivat jotain aivojen osaa joka on just kytköksissä tuohon toiseen juttuun. Tuolta ison maailman bassofoorumeilta muistan tapauksen, jossa basisti (sanotaan nyt vaikka, että Jack) kertoi omasta konserttikokemuksestaan. Äijä oli siis bassonvarressa ja bändi soitteli jotain tommosta soul-R´n´B -matskua. Laulajana oli seksikäs musta neito. Just ennen bassosooloa, jota Jack muuten jännitti jonkinverran, laulajatar spiikkasi, että: "...and now Jack will play us something in the low register. And you girls know what that does to us, don´t you? Go ahead Jack and let us enjoy!" Voitte arvata että Jack oli sitten "pannut parastaan" posket punaisena helottaen ja tietysti piti sitten kerskua keskustelu palstalla tästä. Tytöt tykkää värinästä. "I know sir, that I have played out of tune, but when I learn where to place my fingers, this shall no longer happen." -Bottesini |
Teijo K. 11.09.2003 11:50:51 (muokattu 11.09.2003 11:52:56) | |
---|
Voitte arvata että Jack oli sitten "pannut parastaan" posket punaisena helottaen ja tietysti piti sitten kerskua keskustelu palstalla tästä. Tytöt tykkää värinästä. Tuollainen olisi varmaan elämän tähtihetkiä. And we now officially announce that Jack has found the funk. Please hold on to it. Edit. Minulla oli joskus lempinimenä "Jack". Heh, onneksi ei ole enää.
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
vanttera 11.09.2003 12:53:44 | |
---|
Tuollainen olisi varmaan elämän tähtihetkiä. And we now officially announce that Jack has found the funk. Please hold on to it.
Minä olisin lyönyt aivan lukkoon. Tytöt odottaa innoissaan silmät kiillellen, ja vantteralta loppuu ideat. sitten vaan oktaaveria ja alle ihmisen kuuloalueen. tytöt ihmettelee kun mitään ei kuulu mutta naapurillakin niin posket punottaa. huonot suoritukset uusitaan. |
Maisteri 11.09.2003 13:04:13 | |
---|
Tottakai pitää olla! Eikai me nyt mitään tumppusoundeja haluta, huh huh. Ite en ainakaan tarvi pilliä. Eipä siitä oo mulle mitään hyötyä. Ja särön kanssa siitä on ihan mielettömästi haittaa, ku ei kuulu muuta ku heinäsirkan sirinää. |
Pallisti 11.09.2003 15:21:56 | |
---|
Mulle pilli on ihan kunkku. Kiva släppäillä ja silleen. |
SaBer 11.09.2003 15:38:49 (muokattu 11.09.2003 15:39:19) | |
---|
Ite en ainakaan tarvi pilliä. Eipä siitä oo mulle mitään hyötyä. Ja särön kanssa siitä on ihan mielettömästi haittaa, ku ei kuulu muuta ku heinäsirkan sirinää. Ei sitä säröä tarvi niin pirusti laittaa. Kyllä toki särö, josta on diskantteja leikattu pois on ihan oma soundinsa, joka sopii kyllä joihinkin tilanteisiin. Mutta ei sitä aina sellaisena välttämättä halua. Ja esim. släppi kuullostaa toki paremmalta pillin kanssa. Tai jos hakee "terävää" soundia... |
hemmo 11.09.2003 15:47:11 | |
---|
Ei sitä säröä tarvi niin pirusti laittaa. Kyllä toki särö, josta on diskantteja leikattu pois on ihan oma soundinsa, joka sopii kyllä joihinkin tilanteisiin. Mutta ei sitä aina sellaisena välttämättä halua. Höpsistä! Täysille vaan. Kybällä tai kuolema. Minusta hyvä säröbassosaundi muistuttaa parhaimmillaan moottorisahan ja suihkukoneen risteytystä. Ja hymiö päälle. Säröä beibi! |
Maisteri 11.09.2003 16:26:07 | |
---|
Mulle pilli on ihan kunkku. Kiva släppäillä ja silleen. No juu, släppäilyyn se on varmasti todella jees. Minähän en kuitenkaan osaa släppäillä kun olen tällainen täysin itseoppinut amatööriplekupasisti. :) |
Maisteri 11.09.2003 16:29:47 | |
---|
Ei sitä säröä tarvi niin pirusti laittaa. Kyllä toki särö, josta on diskantteja leikattu pois on ihan oma soundinsa, joka sopii kyllä joihinkin tilanteisiin. Mutta ei sitä aina sellaisena välttämättä halua. Ja esim. släppi kuullostaa toki paremmalta pillin kanssa. Tai jos hakee "terävää" soundia... Käytän säröä aika kevyesti mausteena. Yhteissoitossa ei oikeastaan edes huomaa särön olemassaoloa. Mutta jos pilli tulee mukaan, saapuu myös se ikävä heinäsirkka paikalle, vaikka särö ois kuinka pienellä tahansa. |
Niskamies 11.09.2003 16:38:10 | |
---|
Voiko pillin ohitaa jotenkin tai siis kytkeä pois käytöstä? Mulla on Hartken VX410 ja siinä ei ole pillin säätöä. Mietin vain että saisinko sillä diskantti kihinää vähän pienemmälle. onks toi kaappi muuten ihan jees? toimiiks se hyvin sun 3500:sen kanssa? Miten seiskakielisellä soitetaan barreja?
-Sillä soitetaan Kornii. |
Karlsson 11.09.2003 17:14:24 | |
---|
Tytöt odottaa innoissaan silmät kiillellen Muuten, tarkemmin kun ajattelen niin yleensä noiden reggae/dub keikkojen jälkeen yleensä jokunen nainen on käynyt kehaisemassa, että oli kivat bassojutut. Nyt valkeni. Jätkät kehuu harvemmin. .. "I know sir, that I have played out of tune, but when I learn where to place my fingers, this shall no longer happen." -Bottesini |
Prowleri 11.09.2003 20:39:06 | |
---|
Onkohan kukaan koskaan tutkinut miten alhaiset bassotaajuudet vaikuttaa naisten seksuaaliseen aktiivisuuteen? Josko ne liikuttaisivat jotain aivojen osaa joka on just kytköksissä tuohon toiseen juttuun. Joskus olen kuullut juttua että tämä 'alapään resonanssitaajuus' olisi noin 30Hz eli hivenen alle 5-kielisen ala-C:n - kannattanee siis soittaa nauhattomalla tai heittää virettä pari karvaa alemmas ;) |
KMT 11.09.2003 21:32:38 | |
---|
Joskus olen kuullut juttua että tämä 'alapään resonanssitaajuus' olisi noin 30Hz eli hivenen alle 5-kielisen ala-C:n - kannattanee siis soittaa nauhattomalla tai heittää virettä pari karvaa alemmas ;) Tai hankkia 7-kielinen basso vibrakammella... M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa |