Aihe: Apua! Kuuluu pelkkää pörinää
1
kuhta52
09.09.2003 09:18:44

Otin hiljattain käyttööni Boss Bass Overdrive pedaalin Jonka piti olla about paras bassosärö mitä löytyy. Säädin pedaalia ja muita kamoja kuin pieni eläin ja en saanut juurikaan kehuttavaa soundia aikaiseksi. Tarkoitan että aikaisemmin käyttämäni kitarasärökin oli huomattavasti parempi (siis bassossa). Eli: säädöistä huolimatta en saa muuta suunnilleen kuin särö on joko päällä tai pois. Ja jos se on päällä niin saundi on tosissaan sitä pörinää. Mitä teen väärin??
Huonoimmillaankin heavy on parasta!!!
Nelikielipiru
09.09.2003 09:38:30

Otin hiljattain käyttööni Boss Bass Overdrive pedaalin Jonka piti olla about paras bassosärö mitä löytyy. Säädin pedaalia ja muita kamoja kuin pieni eläin ja en saanut juurikaan kehuttavaa soundia aikaiseksi. Tarkoitan että aikaisemmin käyttämäni kitarasärökin oli huomattavasti parempi (siis bassossa). Eli: säädöistä huolimatta en saa muuta suunnilleen kuin särö on joko päällä tai pois. Ja jos se on päällä niin saundi on tosissaan sitä pörinää. Mitä teen väärin??

Alota sen säätäminen ihan nollista. Eli ensin kaikki potikat nollille ja sitten se Volume halutulle säädölle ja sitten vasta ne loput potikat kohilleen.. Näin tein ite ja sain ihan kivat saundit.
vanttera
10.09.2003 13:40:28
millä kamoilla muuten soitat? meneekö efektilenkistä vai ei? onko siinä paristot uudet? piuha ehjä? ennakko-odotukset liian ylhäällä?
huonot suoritukset uusitaan.
Voitto Mälli
10.09.2003 14:36:06
Pieni vinkki näin yleisestikin uusia kamoja ostaessa:

Kannattaa kokeilla AINA liikkeessä ennen kuin ostaa. Vaikka olis kuinka kehuttu laite kyseessä, niin soundit on aina henk.koht. makuasioita.
HC-Audio
10.09.2003 15:29:23

ja paras bassosäröhän ON electro harmonix BIG MUFF PI (RYSSÄ)
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Cornflake
10.09.2003 21:06:43
HC-Audio:
ja paras bassosäröhän ON electro harmonix BIG MUFF PI (RYSSÄ)

Molempia omilla kamoilla kokeilleena tykkään kokonaisuutena jenkki-versiosta enemmän. Myös soundin osalta. Erot eivät tosin ole suuret;-) Säröt ovat tosiaankin makuasia.
JR/Rajah
11.09.2003 09:09:40
Onko oikea virtalähde?
voi äljäke sentään!!!
L.Ruoska
12.09.2003 15:34:13

ODB-3:n omistajana voin jotain neuvoa, eli niinku tossa jo sanottiin niin kaikki ensin nolliin PAITSI sen 2-band EQ:n molemmat nupit keskelle (ylöspäin), sitten nostelet volumea välillä soitellen niin että se on samoissa bypassin (spedu veke päältä) kanssa.

Nyt näillä säädöillä jos efekti on päällä (valo palaa) ja soundi pörisee niin sillon se on ricki (tai piuha tai muuntaja on basana), koska jos Gain ja Overdrive on nollissa ja EQ "keskellä" niin sen ei pitäis vaikuttaa mihkään muuhun kun volumeen (jonka säädit kohdalleen). Huomaa siis että jos veivasit EQ:n molemmat nupit nolliin niin se leikkaa sitä soundia millonhan se tietty kuulostaa pörinältä!

Tästä tilasta onkin sitte hyvä lähteä eli ruuvaa eka sitä overdriveä ja gainia kovemmalle niin että saat haluamasi särön siihen ja sen jälkeen säädät kadonneet bassot takas siitä EQ-torninapista. Overdrive lisää säröä mutta pudottaa bassoa (lisää EQ:lla), Gain boostaa särön tehoja (kompensoi pudottamalla Level-nupilla volumea).

Näin nyt niinkun ulkomuistista, about tolleen se ainakin mulla toimii mutta en nyt voi tarkistaa kun spedu on treeniksellä ja minä himassa.
Kukaan ei kohtele minua niinkuin minä kohtelen sinua!
kuhta52
19.09.2003 12:26:44

Pieni vinkki näin yleisestikin uusia kamoja ostaessa:

Kannattaa kokeilla AINA liikkeessä ennen kuin ostaa. Vaikka olis kuinka kehuttu laite kyseessä, niin soundit on aina henk.koht. makuasioita.

Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi! Huomaa että sanoin:"sain särön käyttööni". Niin ja loppujen lopuksi teille kaikille! Sain homman pelaamaan halutulla tavalla vaihtamalla yhden uuden piuhan joka tietyssä asennossa aiheutti häikkää jotenkin ja vielä noilla teitin säätövinkeillä opin uuden lähestymistavan säätää koko vehjettä. Kiitos!
kuhta52
19.09.2003 12:38:30

Aagh! Kompastuin omaan näppäryyteeni. TARKOITIN siis että sain käyttööni vaikka kirjoitin että otin. Anyway, homma toimii ja rokki soi...
hemmo
19.09.2003 15:23:28

Kannattaa kokeilla AINA liikkeessä ennen kuin ostaa.

Tuota, en_koskaan_ kokeile pedaaleita tai vahvareita kaupassa ennen ostoa. Selvitän huolella_ennen_ostamista minkälainen laite on kyseessä.

Ja oikeammin syy vähään testaamiseen on se, että oma basso on aina treenikämpällä ja olosuhteen kaupassa eroavat niin paljon soittopaikasta. En siis kuitenkaan saa kaupassa oikeaa kuvaa vermeestä. Jos ole tehnyt etukäteisselvitykseni huolella, niin en juurikaan pety ostaamaani, sillä jotain niistä aina saa irti ja joskus se vie aikaa.

Vastaavasti skittoja ja bassoja saatan kokeilla ja soitella pitkään ja useasti, joskus tosin niissäkin on ollut sellaisia pikavoittoja, että: "Mitä tämä täällä tekee? Tämähän on mun."
Säröä beibi!
Niskamies
19.09.2003 16:05:56
Vastaavasti skittoja ja bassoja saatan kokeilla ja soitella pitkään ja useasti, joskus tosin niissäkin on ollut sellaisia pikavoittoja, että: "Mitä tämä täällä
tekee? Tämähän on mun."

Tommosias ahaa-elämyksiä on näköjään tapahtunu aika monta kertaa?
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)