Aihe: Minkälainen basso
1
Juz1
04.09.2003 16:26:57
Minkälainen basso kannattais ostaa.
Teijo K.
04.09.2003 16:33:41

Musiikkityyliin ja käteen sopiva. Ja vielä sellainen johon on varaa. Ja tietenkin kannattaa valita sellainen että miellyttää omaa silmää.

Eikä liian painavaan kannata lähteä, jos on paha selkävika.
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
chief
04.09.2003 17:13:46
Jos olet aloittelija, (oletan sinun olevan, kun kysyt tuota) niin ensimmäiseksi bassoksi suosittelisin käytettyä hintaluokasta 200-500 euroa. Parasta olisi jos sinulla olisi joku kaveri joka tietää jotain bassoista. Uutena ei 200 eurolla välttämättä saa kovinkaan hyvää yksilöä, ellei satu hyvä tuuri.

Itse ainakin ostaisin niin laadukkaan basson kuin vain suinkin olisi varaa.

Noin tuhannella eurolla saa käytettynä niin hyvän basson ettei ihan heti tarvitse etsiä parempaa.

Jos uutta etsisin ja rahaa olisi n. 1500e tai enemmän, niin varmaankin teettäisin KOTIMAISELLA soitinrakentajalla sellaisen basson kuin haluaisin. Tämä tietenkin edellyttää tietämystä siitä, millaisen basson haluaa, jolloin päästään takaisin itse kysymykseen.
http://www.taivaanautio.net
Juz1
04.09.2003 20:28:49
Oon ostamassa uutta bassoo.Enkä oo mikään aloittelia.
Päivää
hemmo
04.09.2003 20:36:18 (muokattu 04.09.2003 20:52:25)

Suo anteeksi, mutta olet kuvauksesi perusteella melko kokematon. Mut ei se mitään. Jostain se on aloitettava.
Säröä beibi!
Miekkonen
04.09.2003 21:20:19
Ei tuo Juz1 oo mikää aloittelia! Se vaikuttaa siltä ku se on BASISTI. Suosittelen että ostat jonku hienon käteensopivan Fendan tai LTD:n tai Shecterin.'

P.S. Kaikki ei oo sitä miltä näyttää.

P.P.S. Soitellaan samassa bändissä.

P.P.P.S. Eikä Juz1 osaa vielä oikee käyttää tätä. (Ei oo uutta basistilta)
hemmo
04.09.2003 22:04:07

Ei tuo Juz1 oo mikää aloittelia! Se vaikuttaa siltä ku se on BASISTI. Suosittelen että ostat jonku hienon käteensopivan Fendan tai LTD:n tai Shecterin.'
P.P.S. Soitellaan samassa bändissä.

Suo anteeksi, mutta olet kuvauksesi perusteella melko kokematon. Mut ei se mitään. Jostain se on aloitettava.
Säröä beibi!
Teijo K.
05.09.2003 11:20:32

Oon ostamassa uutta bassoo.Enkä oo mikään aloittelia.

Jaa, mutta siinä tapauksessahan sinä voisit kertoa että minkälainen basso minun kannattaisi ostaa. Kokeneempien neuvot on aina tarpeen. Itse kun olen suht aloittelija, olen näet soittanut vasta viitisentoista vuotta.
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
Satis
11.09.2003 10:36:27
Kyllähän niitä bassoja tästä maailmasta löytyy.
Itse suosittelisin Fenderiä.Yksinkertasesti tosi hyviä bassoja vaikka hintaa niillä kyllä on, ellei sitten valitse halvemmasta päästä.Mutta tottakai hyvästä bassosta maksaa ilomielin vähän enemmänkin :)
..Stiff Flavor..
chief
11.09.2003 11:09:41 (muokattu 11.09.2003 20:02:24)
Juz1:

Koitetaanpa hiukan toista lähestymistapaa tähän juttuun:

Jos vastaisit ensin näihin kysymyksiin niin neuvojen massiivinen vyöry saattaisi olla hiukan todennäköisempää:

1. Minkälaista musiikkia aiot bassolla soittaa?

2. Kuinka paljon rahaa sinulla on käytössä?

3. Minkä värisiä kalsareita pidät? (Tämä on HYVIN olennaista: kun treeniksellä soittelee intensiivisesti ja musiikkiin eläytyen niin tulee kuuma (minulla ainakin tulee) ja sitä ottaa housut pois. Pitäähän soittimen värin sointua hyvin yhteen em. alusvaatteiden kanssa. Tämä on minun oma mielipiteeni.)

4. Onko asuinpaikkakunnallasi ziljoona musiikkiliikettä joissa voit viettää pitkiä päiviä kokeillessasi kaikkia mahdollisia (ja mahdottomia) soittimia jotta voisit muodostaa jonkunlaisen käsityksen siitä mitä oikeastaan haet.

Tässä näin alkuun. Nämä olisi pitänyt kysyä heti alkuun.

Onnea basson etsintään!

EDIT: lisäsin kirjaimen
Auer-orkesterin ensidemo julkaistu osoitteessa http://www.taivaanautio.net
SF3YLO
11.09.2003 19:22:08

4. Onko asuinpaikkakunnallsi ziljoona musiikkiliikettä joissa voit viettää pitkiä päiviä kokeillessasi kaikkia mahdollisia (ja mahdottomia) soittimia jotta voisit muodostaa jonkunlaisen käsityksen siitä mitä oikeastaan haet.

Itse asiassa liikkeitä ei tarvitse olla ziljoonittain, yksikin (hyvä) liike riittää, sielläkin saa aikansa kulumaan todella pitkään (kokemuksella).
Basistit kunniaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)