Aihe: Peavey Rudy Sarzo Signature
1
PIM
02.09.2003 11:38:33
Paljonkos kannattaisi maksaa otsikon mukaisesta uudenveroisesta bassosta, joka on jenkkiläistä käsityötä? Siinä on kaula läpi bodyn, pari mikkiä ja aktiivielektroniikka. Vertailin kaupassa Fenderin pulttikaulaiseen Highway 1 Presariin ja kyllähän tämä oli aivan eri planeetalta soundeiltaan ja soittotatsiltaan.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
hemmo
02.09.2003 11:53:55

Enintään 500 eur, minusta. Kotelo pitää olla.
Säröä beibi!
PIM
02.09.2003 12:08:54
Enintään 500 eur, minusta. Kotelo pitää olla.

Onko bassot tosiaan näin halpoja?? Kun en ole basisti niin vertaan tietysti niihin hintoihin mitä vastaavan laatuisesta jenkeissä kasintehdystä sähkiksestä pyydetään niin tuo tuntuu käsittämättömän alhaiselta arvolta. Mukaan tulee Peaven alkuperäinen muovilaukku.
hemmo
02.09.2003 12:15:11

Voihan joku maksaa enemmänkin. Itse en maksaisi.
Ei ole keräilyvehje. Ostin keväällä hieman vastaavan neck-through huippubasson (tosin ilman aktiivilaitteita) alle 400 kotelon kera.

Huvitti, kun haulla etsin Rudy Sarzo-mallia, niin löytyi myös Washburnilta nimikkomalli. Sitten muistin miten takavuosien skittalehdissä oli lähes jokaisessa Rudyn pärstä lanseeraamassa milloin mitäkin huipputuotetta. Kiireinen endorseeraaja. :=)
Säröä beibi!
jjhjelt
02.09.2003 19:36:10

DLX-Musicissa on yks Sarzo myynnissä pyytävät viis hunttia.
Hyvä basso kolmeensataan voisin harkita itsekin ostamista.
fender-mies
02.09.2003 20:36:46
Moi!

Huomaa että olet kitaristi etkä ymmärrä MITÄÄN bassoista
jos tollaista väität paremmaksi bassoksi kuin Fenderin highway presicion.
Korkeintaan 500 Euroo.
Mutta noin pääsääntönä voisin todeta että kyllä ne hyvät bassot harvoin halpoja ovat.mutta kitaroita kyllä saa halvalla hyviäkin.(johtunee tarjonnan määrästä)
Prowleri
02.09.2003 20:38:59
Sarzot eivät taida olla kovin suosittuja, ja tietty näitä muitakin kohtuullisen hyviä aktiivisia nt-kasaribassoja irtoaa tuolta 500e tuntumasta.

Vinkkinä, kyllä halpoja jenkkejä, saati japsikitaroitakin saa jos osaa etsiä, neckthruna tai ilman. Esim. Kitarapajalla pyörii jotain jenkki-Carvineita ja japsi-Kramereita jatkuvasti siinä 500e hintaluokassa.
PIM
02.09.2003 21:27:49 (muokattu 02.09.2003 21:35:55)
Siis onko teistä kukaan koskenut ko. bassoon vai millä perusteella sitä arvioitte?

Kyllä minä nyt sen verran erotan että kun Fenderin basso sanoo ilman vahvistusta "plonk" ja tämä "buuuuuuuuummmmm" niin minusta basson kuuluu juuri sanoa ennemmin "buuuuuummmmm" kuin "plonk". Siis pelkästään akustisessa soundissa oli reilusti enemmän botnea ja sustainia kuin tuossa Fenderin Highway bassossa johon sitä vertasin. Puhumattakaan että Peavey soi lähes itsestään kun vaan näytti vasemmalla kädellä että mistä kohtaa kun taas Fenderiä piti käskeä molemmin käsin.
hemmo
02.09.2003 22:11:01

Siis onko teistä kukaan koskenut ko. bassoon vai millä perusteella sitä arvioitte?

Ääh, fender-mies puuttui lähinnä habitukseesi ja ihan turhaa ymmärtämättä mitään. Antaa sen olla.

Se basso on luultavasti ihan ok. Olen muistaakseni sellaista joskus uutena tosi lyhyesti testannut.
Säröä beibi!
fender-mies
03.09.2003 08:18:32
Moi!

Omien kokemuksieni mukaan juuri Fender on bassoissa kevyt soittaa ja se soi juuri "repimättä" kaksin käsin, mutta sanoo kyllä "plonk plonk"(vai miten se oli )jos kaksin käsin repii.
Mutta Jazz basso soi vielä helpommin kuin Presicion.
Presicion ehkä enemmän soveltuu rockin soittoon tyyliin Iron maiden siellähän käytetään sellaista "plonk plonk" soundia.

ko. bassoa en ole varmaankaan soittanut mutta samanlaista
kylläkin, eikä minun mielestä kyllä kummonen ollut.(en ostais)
Ja kaikki Amerikkalainen käsityö ei ole Fenderin tasoista se
on syytä muistaa.
hemmo
03.09.2003 09:21:46

Ja kaikki Amerikkalainen käsityö ei ole Fenderin tasoista se
on syytä muistaa.

Mitä? Huippuluokan käsityötäkö ovat kaikki Fenderit? Enpä tiennytkään. ;=)

Jospa jätetään nämä yleistykset omaan arvoonsa.
Säröä beibi!
fender-mies
03.09.2003 09:27:23
Moi!

Hemmolla ilmeisesti vaikeuksia Suomen kielen kanssa.

Eli kirjoitin: Kaikki Amerikkalainen käsityö ei ole Fenderin tasoista.

Se että missä kohtaa joku käsityö tai tehdastyö muuttuu huippuluokan suoritukseksi siitä en kyllä puhunut mitään.
PIM
03.09.2003 10:03:56
Antaa nyt olla kun selvästi on käynyt ilmi ettei F-mies tai kukaan muukaan täällä ole ko. Peaveytä nähnytkään saatikka sitten päässyt sellaisella soittamaan. Turha tästä taas mitään teinien juupas-eipäs-sotaa on paisutella.

Taitaa olla kerrankin niin että Harmony Centralin käyttäjäkokemukset on luotettavampi tietolähde kuin Mnet.

http://www.harmony-central.com/Bass … ata4/Peavey/Rudy-Sarzo-Bass-01.html

Täältä löytyy kuvakin jos jotain kiinnostaa mistä beisistä on kyse. http://mike.germano.us/axes/axes.htm
fender-mies
03.09.2003 10:55:02
Olihan niissä kuvissa semmonen siisti Fender:kin
hommaa ennemmin semmonen ja pidä se itselläs.
Äläkä tuhlaa aikaa aloittelevan basistin huijaamiseen ostamalla halvalla joku peaveyn paska, kehumalla sitä paremmaksi kuin Fender ja myymällä se sitten kalliilla jollekin hyväuskoiselle aloittelevalle uhrillesi.
Suomalaiset musiikkikaupat tekee jo niin.
ja siksi ovat niin huonossa/epäluotettavassa kuosissa.
Olkaamme me soittajat edes rehellisiä emmekä yritä hyötyä myymällä halpaa skeidaa kalliilla.

Ja olen edelleen sitä mieltä että valtaosa (n.99%) hyvistä kitaristeista eivät kykene basistin tonttia hoitaan vaikka niin luulevatkin.
Huonot kitaristit ovat sitten luku sinänsä ne ei osaa kumpaakaan.
PIM
03.09.2003 13:18:18
Ei hyvää päivää sentään, kylläpä sitä ollaan ponkastu tänä aamuna väärällä jalalla liikkeelle, vai mitä? Tästä taitaa olla aika mahdotonta saada mitään järkevää keskustelua aikaiseksi kun kommentit on tuota luokkaa.
jjhjelt
06.09.2003 20:39:59

Kirjoitin jo aiemmin tästä Sarzosta. Eihän kaikki Jenkeissä valmistetut bassot ole viimeistelyä nähneetkään. Itse soitan Guildin Pilot - bassoa, helvetin hyvä soundi, hyvä kaula, HELVETIN RUMA. Jostain kummasta syystä päädyn aina soittamaan Guildin bassoa, olen omistanut mm.B-302 ja M-85 mallit. ASIAAN! Peaveyn Sarzo- malli muistuttaa aika helvetisti Aria Pro 2:n eka malleja, niillähän Sarzo-poikakin aikoinaan soitteli, kuten moni muukin. Näissä Arioissa oli mun mielestä kielet liian kapealla, kuten on myös Peaveyssä.
Tämä ominaisuus tekee siitä, ainakin minun mielestä, aika omituisen soitettavan.Itse kyllä haluaisin Presarin tai Jazz Bass Specialin, mutta ei ole vielä ollut ylimääräistä niin paljon. Kyllähän Fenkut ovat kaikkien bassojen äitejä. Tuskin löytyy basistia, joka toista väittää. Tietysti täytyy olla joskus soittanut kyseistä peliä. Ja nyt puhutaaan niistä aidoista, hieman vanhemmista, made in U.S.A. soittimista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)