Muhwi 28.09.2003 13:29:41 | |
---|
Ovatko hieman kalliimmat kielet oikeasti parempia? Perus-ihanjees-d'addario-setti irtoaa hyvässä lykyssä pitkälti alta neljällä kympillä, mutta saako siinä sitten tosiaan niin paljon lisää laatua ja saundia kun pulitaa jopa yli puolitoistakertaisen hinnan jostain "paremmasta" satsista? Tuli vaan mieleen.. It wasn't me, it was the Other Guy. |
Prowleri 28.09.2003 15:13:08 | |
---|
Yleensä saa ainakin jossain määrin. Tietenkin voi muistaa että kalliimmat kielisetit ovat hintaluokkaa 30e T-kaupassa, ei ku kimppatilailemaan :) Hähähä. -Jami |
Niskamies 28.09.2003 18:10:46 | |
---|
ei voi sanoa että sais paremman, koska sehäån on ihan makuasia. ite tykkän ernie ballin kielsitä, koska se saundi on mun mielestä vaan paljon parempi ku muissa. eikä maksa kuitenkaan ku nelkyt euroa suomessa ja joku 25 t-kaupassa. "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
Ulle 28.09.2003 23:36:12 | |
---|
Perkeles oon kuukauden sisään saanu 5 kieltä poikki!!! En ymmärrä yhtään. D`Addarioita kolme ja MTD omia kaksi. Soitan sormilla kylläkin lujalla tatsilla, mutta ei jumalauta niitä silti pitäis katketa noin paljoo. Alan ainakin ostaan halvimpia mahdollisia kieliä perkele. |
chief 28.09.2003 23:43:45 | |
---|
Perkeles oon kuukauden sisään saanu 5 kieltä poikki!!! En ymmärrä yhtään. D`Addarioita kolme ja MTD omia kaksi. Soitan sormilla kylläkin lujalla tatsilla, mutta ei jumalauta niitä silti pitäis katketa noin paljoo. Alan ainakin ostaan halvimpia mahdollisia kieliä perkele. Mistä kohtaa ne kielet ovat menneet poikki? Jos ne ovat menneet kaikki esim. tallasta niin tarkasta vaikka ettei siinä ole jotain terävää särmää tms. |
Prowleri 29.09.2003 00:14:08 | |
---|
On se muuten kerpele kun kaikki kielet mitkä omaan makuun ovat, ovat sieltä kalliimmasta päästä :) Esimerkkinä mainittakoon Rotosoundin "Jazz" 77:t ja D'Addarion SloWoundit. Myös Dean Markleyn Blue Steelit vaikuttavat ihan hyviltä - teräsroundeiksi. Hähähä. -Jami |
Heikki L. 29.09.2003 00:54:09 | |
---|
Mun täytyy kyllä tunnustaa, että en tunnista eroa eri kielimerkkien välillä. Paksuudet erottaa kyllä, ehkä jopa materiaalin (nikkeli/teräs), mutta soundeista en oo löytänyt mitään eroja vaikka oon oikeen yrittänyt hakea niitä. Erot onkin löytynyt sitte tolta flatwound vai roundwound/95 vai 105 akselilta, eli rakenteelliselta tasolta. Oispa kiva tehä joskus sokkotesti läjällä kieliä :) "Selitä uudestaan..." |
absqua 29.09.2003 07:27:56 | |
---|
Mä olen Heikin kanssa samoilla linjoilla. Omat kieleni ostan lähes 100% hinnan perusteella. Onneksi ei tartte kovin usein ostaa kun soundimieltymykset ovat siellä spektrin tummemmassa päässä. ;-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Ulle 29.09.2003 10:06:46 | |
---|
On se muuten kerpele kun kaikki kielet mitkä omaan makuun ovat, ovat sieltä kalliimmasta päästä :) Esimerkkinä mainittakoon Rotosoundin "Jazz" 77:t ja D'Addarion SloWoundit. Myös Dean Markleyn Blue Steelit vaikuttavat ihan hyviltä - teräsroundeiksi. Joo kaikki on menny tallasta. Oon sitä tallaa silmäilly, mutta ihan ok kunnossa se on. Kaikki kielet on vielä napsunu poikki jopa E. |
Prowleri 29.09.2003 12:26:44 | |
---|
Joo kaikki on menny tallasta. Oon sitä tallaa silmäilly, mutta ihan ok kunnossa se on. Kaikki kielet on vielä napsunu poikki jopa E. Sulla on jotain outouksia menossa siel tallassa, vai hakkaatko kenties jollaan pajavasaralla niitä kieliä? Otappa pumpulipuikko tai tavallista pumpulia ja hiero niitä kieliuria niin näet olisiko missään pientä rosoa joka pääsee hankaamaan kieliä poikki. Hähähä. -Jami |
Ulle 29.09.2003 14:54:44 (muokattu 29.09.2003 14:56:22) | |
---|
Sulla on jotain outouksia menossa siel tallassa, vai hakkaatko kenties jollaan pajavasaralla niitä kieliä? Otappa pumpulipuikko tai tavallista pumpulia ja hiero niitä kieliuria niin näet olisiko missään pientä rosoa joka pääsee hankaamaan kieliä poikki. Hinkkailin sitä kieliuraa, eikä siinä näyttäny olevan mitään kummaa. Soitan sormilla. Teen sen lujaa tallamikin päältä, mutta ei niiden silti pitäis hajota näin nopeeta? Ei perkele mulla oo varaa tälläseen. Kai sitä pitää alkaa soittaan kevyellä tatsilla, koska en keksi mitään syytä kielien hajoamiseen. |
Robert Trujillo 01.10.2003 11:49:43 | |
---|
Hinkkailin sitä kieliuraa, eikä siinä näyttäny olevan mitään kummaa. Soitan sormilla. Teen sen lujaa tallamikin päältä, mutta ei niiden silti pitäis hajota näin nopeeta? Ei perkele mulla oo varaa tälläseen. Kai sitä pitää alkaa soittaan kevyellä tatsilla, koska en keksi mitään syytä kielien hajoamiseen. ei muutakun alat ostaa Warwickin Red Labeleita... siinä on niin halvat ja surkeat kielet että het itku pääsee kun niitä rupeaa soittamaan... höhöhöö...ei vaines... mutta kyllä niistä tietenkin lähtee surkeampi soundi kuin noista 40eskon seteistä mutta ne Warwickit maksaakin vaan 10eskoa... ne on niin ärsyttävät jostain kumman syystä (en tiedä johtuneeko se hinnasta vai perhanan metallisesta soundista), että niitä tulee "nyhdettyä" niin paljon kuin sormista lähtee... mutta en oo saanu ensimmäistäkään settiä hajalle... eikä kyllä haittaisikaan kun niiden hinta on niin naurettava... Suosittelen tsekkaamaan omankuvan... |