Aihe: Ampeg B100r ja BA115..
1
eeppi
25.09.2003 09:56:22
Olen mahdollisesti jompaa kumpaa ostamassa, ja kommentteja kokemuksista olisi kivaa kuulla. Nimenomaan näiden eroista ja eduista/haitoista toisiinsa nähden. Kiitokset etukäteen.
PasiB
26.09.2003 22:48:00
Kitarassa on liikaa kieliä
Basismi
27.09.2003 23:09:53
Ei minkäänlaista kokemusta, mutta B100r on jonkinsortin legenda.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
handegunnar
30.09.2003 10:04:30
Vaikea sanoa eroista kun en ole molempia omistanut. Olin itse samassa tilanteessa ja valitsin BA115:n. Valintahetken syyt olivat BA115 kallistettavuus monitorityyppisesti ja CD-soittimen inputit. Kuvittelin myös viisiasentoisen soundivalitsimen olevan kätevä ja diskanttipilliäkään B100r:ssä ei ole. No sitä kuvittelee kaikenlaista. Soundivalitsimessa on kaksi asentoa joita tulee käytettyä, luulisin B100r:n EQ-säädöillä pärjääväni vähintään yhtä hyvin. Diskantista otin johdot irti kun alkoi kihinä ärsyttämään ja CD-inputteja en ole käyttänyt montakaan kertaa. Kallistusta olen kyllä käyttänyt, mutta ehkä sekin onnistuisi jollain apukapulalla. Ei BA115 silti huono ole, kaikkea muuta, mutta nyt voisin kyllä valita B100r:n, ihan jo paremman ulkonäön vuoksi.

Kokeile kumpaakin rinnakkain. Jos vain mahdollista niin kokeile molempia rinnakkain kotona/treenikämpällä.

Mukava olisi jos kertoisit kumpaan päädyit ja millä syillä.
JK
30.09.2003 13:07:06
Kuvittelin myös viisiasentoisen soundivalitsimen olevan kätevä ja diskanttipilliäkään B100r:ssä ei ole. No sitä kuvittelee kaikenlaista. Soundivalitsimessa on kaksi asentoa joita tulee käytettyä, luulisin B100r:n EQ-säädöillä pärjääväni vähintään yhtä hyvin.
Samanlaisia kokemuksia oli itselläni kun omistin BA 115 combon. "Style"-kytkimestä käytin kahta keskimmäistä aluetta pääsääntöisesti. Ei ole kokemusta tuosta B100r:stä ollenkaan, joten en vertailemaan pysty, mutta jos nyt hankkisin Ampegin comboa, niin todennäköisesti päätyisin sen B100r:n kannalle. Mutta kun en enää hanki Ampegia niin asia on lähinnä teoreettinen. Hankin nimittäin EBS:n Drome combon käytettynä. 150w/12" elementti ja on yksinkertaisesti LOISTAVA laite. Koko, paino ja SOUNDIT!!! ja tehoja riittää niin että lahkeet lepattaa. Ei enää tarvitse edes harkita muun bassovahvistimen hankitaan, ei ole edes käynyt mielessä. Eikä hintakaan ollut yhtään enempää kuin tuon Ampegin, itse asiassa halvemmalla sain.
Niskamies
30.09.2003 16:02:58
jos ei oo pakko olla ampegi, nii fasulla on tarjouksessa h&k bassforce xxl 300 wattinen 15 tuumanen vehje. se on tosi hyvä.
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
J.Horde
30.09.2003 22:15:21
Missä kaikki Rocket-miehet ovat? Minulla on Ampeg B100R ja se on erinomainen ainakin minun tarpeisiini. Soundissa on tarpeeksi tonea ja volaa, ainakin fenderin bassoilla se murisee hyvin. Soitan lähinnä ränttä'tänttää, bluesia ja joskus myös jaskan puolelle mennään. Keikoilla en ole sitä vielä käyttänyt mutta treeneissä se pelittää hyvin. Aikaisemmin olen omistanut comboina fenderiä, yamahaa, peaveytä, rolandia ja swr:ää joten jonkunlaista vertailupohjaa löytyy, tosin BA115 en ole soittanut. Ennen Rocketin ostoa vertailin sitä Carvinin Cyclopsin kanssa, mutta Ampeg oli soundillisesti omassa luokassaan.

Vahvistimien vertailutuloksia löytyy ainakin täältä http://www.ampeg.com/newforum/index.php tai http://www.fenderforum.com/forum.html.
Royal Banzai
30.09.2003 22:21:11
Missä kaikki Rocket-miehet ovat? Minulla on Ampeg B100R ja se on erinomainen ainakin minun tarpeisiini. Soundissa on tarpeeksi tonea ja volaa, ainakin fenderin bassoilla se murisee hyvin. Soitan lähinnä ränttä'tänttää, bluesia ja joskus myös jaskan puolelle mennään. Keikoilla en ole sitä vielä käyttänyt mutta treeneissä se pelittää hyvin. Aikaisemmin olen omistanut comboina fenderiä, yamahaa, peaveytä, rolandia ja swr:ää joten jonkunlaista vertailupohjaa löytyy, tosin BA115 en ole soittanut. Ennen Rocketin ostoa vertailin sitä Carvinin Cyclopsin kanssa, mutta Ampeg oli soundillisesti omassa luokassaan.

Vahvistimien vertailutuloksia löytyy ainakin täältä http://www.ampeg.com/newforum/index.php tai http://www.fenderforum.com/forum.html.

Riittääkö 100 transistoriwattia mihinkään? Itsekin olen kuolannut vehkeen perään mutta tuo tehokysymys on aikamoinen kynnys ostamisen edellä...
J.Horde
30.09.2003 23:19:44
Minkälaisia tehoja sitten tarvitset, B100R riittää hyvin pikkukeikoille sekä treeneihin ja ainahan on mahdollista käyttää pa:ta.

Ampegin ilmoittamat tehot ovat vielä kunnon vanhoja watteja, 100W=100W. Kun B100R:ään lisää volaa niin ääni ei säry eikä soundi muutu. Lue kommentteja Ampegista, sitä on verrattu mm SWR:n Workingmaniin(160W) ja todettu A:n potkivan paremmin.

Vaikka B100R on transistorivahvistin niin soundillisesti kyllä ollaan lähellä putkivahvaria, IMO.
Jeespox
01.10.2003 21:03:07
no mul on toi ampeg ba115, kaikki ainaa valittaa suhinast, joka mun kohdal on erittäin pieni huolenaihe, lähinnä koska suhinaa ei kuulu juuri lainkaan ellei soita jollain tositosi nakkisaundil, mut olen täs ajatellu et mul on iban sdgr aktiivibasso ja laitan sen siis siihen high(-15db) tai jotain tollast siin lukee, ja siis silloinhan tulee vähemmän ääntä kuin passiivikohdast, mut siis voin erittäin lämpimästi suositella ba115 jos omistaa aktiivibasson, jossa hyvät säätömahikset... aivan siis tosi hyvä saundi, ainakin mulla, valitan jos jollain muul ei oo
Ihan rauhassa vaan
Jeespox
01.10.2003 21:06:26
nii ja oon soittanu yhen keikan tol b100rllä ja juuri äsken soitin keikan tolla ba115 ja voisin väittää et saundit toimii kovassa soitossa paljon paremmin tol ba115, mut taas se et mul on se aktiivibasso...
Ihan rauhassa vaan
Royal Banzai
02.10.2003 18:01:44
Minkälaisia tehoja sitten tarvitset, B100R riittää hyvin pikkukeikoille sekä treeneihin ja ainahan on mahdollista käyttää pa:ta.

Ampegin ilmoittamat tehot ovat vielä kunnon vanhoja watteja, 100W=100W. Kun B100R:ään lisää volaa niin ääni ei säry eikä soundi muutu. Lue kommentteja Ampegista, sitä on verrattu mm SWR:n Workingmaniin(160W) ja todettu A:n potkivan paremmin.

Vaikka B100R on transistorivahvistin niin soundillisesti kyllä ollaan lähellä putkivahvaria, IMO.

sehän riippuu siitä kuinka kovaa soittaa.. meillä on ollut tapana soittaa reeneissä nimittäin aika kovalla volalla... nojaa, pitää kokeilla..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)