Mulla on sellainen Koreassa valmistettu Epiphonen Viola Bass, enkä voi muuta kuin kehua sitä. Hiton hyvä halvaksi bassoksi, ainakin oma yksilöni on sitä. Basson kaula on liimattu runkoon, joka on täysin ontto. Kanteen on ruuvattu 2 minihumbuckerin näköistä ja kuuloista mikkiä, joista lähtee mukavasti tökyä. Ne tosin kannattaa ruuvata aika lähelle kieliä. Virittimet ovat tyhjiömallia ja toimivat hyvin. Talla on taas siirrettävää puumallia, mutta se pysyy hyvin paikoillaan. Basso on onttouden takia hyvin kevyt, muttei kuitenkaan kaulapainoinen. Sopii siis tällaiselle selkävaivaiselle. Basson saundi on pelkällä etumikillä melko bassovoittoinen ja taas takamikillä aika terävä. Itse pidän takamikkiä täysillä ja etumikkiä puoliksi auki, mikä sopii omaa soittooni hyvin. Olen lyhyesti tyypannut kolmea aitoa Höfner-viulubassoa, jotka ovat olleet pettymyksiä onnettoman saundin sekä heikon tatsin vuoksi. Ja niiden hintakin on ollut yli 1.500 euroa, joka on aika paljon verrattuna Epiin. Kerrottakoon vielä, että olen Epiphonen ostettuani soittanut bänditreenini mielummin sillä kuin esim. vm. 78 Fender Precisionilla. Suosittelen, mutta kannattaa kokeilla ennen ostoa. Postimyynnitse se ei onnistu. Ugh. Säröä beibi! |