Aihe: Basso halvalla nauhoitus käyttöön
1
Hannu H.
03.11.2003 10:49:45

Elikkä ei tarttee olla mikään maailman paras basso kunhan saisi vähän alapäätä nauhoituksien taustalle.
Tietämys/kokemus bassoista vähäistä. Joskus olen koulussa musatunnilla soittanut :)

Eli paljonko suunnilleen tarttis sijoittaa että saisi basson ääntä nauhoituksiin? Jotain ehdotuksia?
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
chief
03.11.2003 11:56:35
Elikkä ei tarttee olla mikään maailman paras basso kunhan saisi vähän alapäätä nauhoituksien taustalle.
Tietämys/kokemus bassoista vähäistä. Joskus olen koulussa musatunnilla soittanut :)

Eli paljonko suunnilleen tarttis sijoittaa että saisi basson ääntä nauhoituksiin? Jotain ehdotuksia?

Eiköhän noita Squierin perus jazz-kopioita löydy käytettynä jollain n. 150 eurolla. Soundi on mitä on muttta kyllä ne bassolta kuulostaa.
Niskamies
03.11.2003 17:06:40
kolmellasadalla saa jo hyvän, esim. paljon puhutut yamahan rbx270 ja iban gsr200. suosittelen tsekkaamaan myös iban sr300dx:n ja yamaha rbx370:n
Hanki presari ja ole tosimies!
Incarnation
03.11.2003 18:07:17
Yhdyn niskikseen.
Älä katsokkaan Squiereita. Tartu siis Ibaan ja Yammuun.
Modernia vittuilua jo vuodesta 1989.
migeboy
03.11.2003 18:17:52
Iba ja jammu on paljon parempia kun joku squieri. Toki se on sun valinta, minkä basson ostat, mutta elä osta squieria. Mulla on itellä squier telecaster. Jos ne squierin bassot on samaa laatua, niin ne ei oo kovinkaan hyviä. Sen mä voin taata.
Hannu H.
03.11.2003 20:19:34

Juu squiereista huonoja kokemuksia itelläkin. Täytyy nyt joskus käydä nappaamassa e soimaan jossain musaliikkeessa :)
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
KMT
03.11.2003 21:16:35

Mulla ei kuin hyviä kokemuksia Squiereista, eipä ole vieläkään tullut vastaan teleä, jossa ne kielet ei mene rungon läpi kuin Squier, ja ei Precisionia saa passiivielekroniikalla viiskielisenä kuin Squierilta...
Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin
2541
03.11.2003 22:08:02

Muistaakaa ihmiset kun haukutte Squiereita, että kaikki eivät ole niitä Korea/Indonesia -valmisteisia. 80-luvulla Japanissa tehdyt Squierit ovat hyviä työkaluja ja jos tulee vastaan, kannattaa tarkistaa sarjanumero: JV- ja SQ- alkuisilla numeroilla varustetut Squierit alkavat olla jo arvossaan.

Joku ehkä muistaa, milloin homma meni ns. ketuiksi, eli Squiereista tuli näitä halpiksia.
nikolai
03.11.2003 23:34:57
Oliskohan tuo Squierin pro-tone series jonkinlainen profiilinnostoyritys. Tuollasta presaria koitin joskus, eikä ollut paha.
hemmo
04.11.2003 13:21:41

Oliskohan tuo Squierin pro-tone series jonkinlainen profiilinnostoyritys. Tuollasta presaria koitin joskus, eikä ollut paha.

Joo. Niitä ei tehdä enää. Taisivat olla liian hyviä kohtuuhintaisiksi. Varsinkin puuosat on tehty laatupuista.
Säröä beibi!
Volle
04.11.2003 13:53:27

Mulla on hieman samanlainen tilanne kuin Hannu H:lla. Olen kyllä soitellut bassoa koulussa aika paljonkin, mutta ikinä ei ole ollut omaa bassoa ja sellaisen ajattelin nyt hankkia, myöskin vähän niinkuin äänityskäyttöön. Ei oikein saa hyvää bassosaundia kitaralla vaikka sitten alentaakin oktaavilla alaspäin eikä aina kehtaa kavereilta ruinata oikeeta bassoa lainaksi. Saundia pitäisi olla moneen lähtöön ja halvalla pitäisi mieluusti päästä. Lienee mahdoton yhtälö, mutta ehdotelkaa jotain. Noi Iban GSR200 ja se jammu voisivat olla hyviä, mutta niitä ei taida olla hirveästi käytettynä(?)
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
jannu
04.11.2003 14:03:07
Kannattaa harkita myös Danelectroa.
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
hemmo
04.11.2003 14:51:18

Kannattaa harkita myös Danelectroa.

Jaa siksikö että sulla on sellainen? Niinpä. Danot tuntuvat vihkiytymättömien mielestä valitettavasti ritsoilta (mitä ne eivät siis ole).

Yamaha ei pamaha. Osta sellainen. :-=
Säröä beibi!
jannu
04.11.2003 15:20:52 (muokattu 04.11.2003 15:38:40)
Jaa siksikö että sulla on sellainen?

Ei siksi että mulla on sellainen, vaan koska ne ovat tunnetusti hintaluokassaan varteenotettavia soittimia. Kyllä niistä tuolta turuilta löytyy enemmän kehuja kuin haukkuja.

Olishan mulla ollut muutama muukin vaihtoehto tuon "Sarven" tilalle(yks Yammu ja oliskohan ollut joku Kramer tai vastaava) ja, mutta tykkäsin siitä vaan eniten. Sopi mun pienille kitaristinräpylöille.

EDIT: Mutta paskaako minä bassoista edes oikeasti tiedän... :)
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
L.Ruoska
04.11.2003 23:09:36

Mulla on myynnissä Iba GSR200JB, hyväkuntonen jne =) 220 euroa pitää hintaa.

http://muusikoiden.net/tori/index.p … 4ni&type=sell&x=45&y=10

Voisin luopua soittimesta joko sunnuntai-iltana (iltapäivästä keikka) tai maanantaiaamuna (iltapäivällä lähtee kone jenkkeihin;-). Soitinta saapi tulla Vantaalle katsomaan anytime tällä viikolla, tai voidaan sopii treffit jonnekki. Iskin uudet kielet kiinni siihen ja siihen on pultattu Schallerin lukot ja hihna.

Soitelkaa (tai pistäkää mailia tai pikaviestiä), hyvät ihmiset =)
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
Niskamies
05.11.2003 17:09:31
osta torilta yamaha bb1200s. meitillä on samanlainen, ja pieksee nykyiset halpa yamahat ja ibat 100-0. neck-through ja aktiivielektroniikat. et tule pettymään.
Niskamies
05.11.2003 17:25:36
ai niin, ja hp on 360 euroa. kasari japskit on halpoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)