SF3YLO 28.10.2003 20:18:57 | |
---|
Elikkäs mitenkä olet säätänyt oman eq:si, kun en ite oikein osaa. Tällä hetkellä kaikki nollissa joskus koitin näin: Bass: +2-3 Low Mid: 0 High Mid: +2-3 Treble: -6 Mutta ei oikein toiminut aina, varsinkin kun mikserissä vieläpä pää eq samaan tyyliin niin sit on "tupla v" :) Basistit kunniaan! |
Niskamies 29.10.2003 10:31:52 | |
---|
bass +8 low mid +4 hig mid +3 treble +5 sitte bassosta vielä basso plus kymppiin ja treble ja mid keskelle. Hanki presari ja ole tosimies! |
Karlsson 29.10.2003 10:33:50 | |
---|
Diskanttia pois reilulla kädellä ja bassonamiskaa käännetään suurempaan päin kunnes tuntuu hyvälle oikeissa paikoissa. Mies, jonka rumpukoneessa on kuulemma "legendaariset bongosoundit"... |
Basismi 29.10.2003 15:20:14 | |
---|
Elikkäs mitenkä olet säätänyt oman eq:si, kun en ite oikein osaa. Laita kaikki nollille ja kääntele _yksi_ säädin kerrallaan vuorotellen miinukselle ja plussalle. Näin saat käsitystä miten mikin namiska soundiin vaikuttaa. Nollista on hyvä myös lähteä muokkaamaan, ihanteellista olisi jos itse kuulisit mikä soundissa on tarkalleen vialla. Onhan beississä tuoreet kielet ja säädöt kohdillaan? Basson korostus kuulostaa usein hyvältä, mutta jos tarkoituksena on kuulua myös kitaravallin takaa, on keskiäänien tärkeää olla mukana. Ei hymy-eq:lle. Alamiddlet tuo potkua ja murinaa, joten niitä kannattanee koittaa korostaa. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
L.Ruoska 29.10.2003 15:33:20 | |
---|
Elikkäs mitenkä olet säätänyt oman eq:si, kun en ite oikein osaa. Hartke KB15-vahvarilla seuraavat säädöt: Shape päällä, +15 (eli bassoa boostaa täysillä). Low +15 Mid -3 High +12 Ibanez GSR200-bassossa tällä hetkellä Warwick Red Label kielet (tiedän, todella karmee soundi): Etumikki täysille, takamikki about puolivälissä, tone melkeen täysille eteen. WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |
Cornflake 29.10.2003 18:51:04 | |
---|
Jotenkin tähän tyyliin. Elää aina suuntaan jos toiseen: (Taajuus: dB:t) 50Hz: 0 120Hz: +2 250Hz: +8 500Hz: -6 1KHz: 0 2KHz: +8 5KHz: +2 Noin suurinpiirtein. 50Hz tulee aika usein myös leikattua. Riippuu vähän fiiliksistä. EQ sijaitsee Trace-Elliot kombon GP7 etusessa. Lick my lovepump! |
absqua 29.10.2003 19:12:52 | |
---|
Bass ja mid nollassa, eli ei korostusta eikä leikkuuta. Treble klo 9-10. Bassosta tonet kiinni. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Terok 29.10.2003 20:02:59 | |
---|
10khz pois kokonaan (=halppis basson kolinat pois) ja 400hz leikkausta että kitara kuuluu. Myydään rummut, 250€. |
chief 30.10.2003 00:03:24 | |
---|
Basismi: Basson korostus kuulostaa usein hyvältä, mutta jos tarkoituksena on kuulua myös kitaravallin takaa, on keskiäänien tärkeää olla mukana. Ei hymy-eq:lle. Alamiddlet tuo potkua ja murinaa, joten niitä kannattanee koittaa korostaa. Muttamutta. Jos keskiääniä (400-1000 hörtsbörgiä) on paljon mukana niin eikös se mene tavallaan niinkuin kitaran päälle? Ja laulunkin osittain. Ja sitten tulee mössöä kun ne kilpailevat keskenään. Korjatkaa heti jos olen väärässä. |
Karlsson 30.10.2003 07:40:41 | |
---|
Muttamutta. Jos keskiääniä (400-1000 hörtsbörgiä) on paljon mukana niin eikös se mene tavallaan niinkuin kitaran päälle? Ja laulunkin osittain. Ja sitten tulee mössöä kun ne kilpailevat keskenään. Ei se hirveästi sotke, ennemmin tuo lisä potkua bassonuotin alkuun ja näin ollen riffit ja muut erottuu selkeämmin. Ja eikös basson nyt pidä mennä kitaran päälle? Oikeastaan, kitara voisi vaikka hukkua sinne muiden soittimien alle. "Zpiu..Zwängngng.. viuiuiungng..Sprääängngn!" -Sam soittaa sitariaan |
SF3YLO 30.10.2003 09:43:39 | |
---|
Ja eikös basson nyt pidä mennä kitaran päälle? Oikeastaan, kitara voisi vaikka hukkua sinne muiden soittimien alle. :) Basistit kunniaan! |
chief 30.10.2003 11:00:57 (muokattu 30.10.2003 11:01:05) | |
---|
Ei se hirveästi sotke, ennemmin tuo lisä potkua bassonuotin alkuun ja näin ollen riffit ja muut erottuu selkeämmin. Ja eikös basson nyt pidä mennä kitaran päälle? Oikeastaan, kitara voisi vaikka hukkua sinne muiden soittimien alle. Noh, riippuuhan se jonninverran musatyylistäkin... Ja kaikesta muusta. |
Teijo K. 30.10.2003 11:10:10 | |
---|
Basismi: Muttamutta. Jos keskiääniä (400-1000 hörtsbörgiä) on paljon mukana niin eikös se mene tavallaan niinkuin kitaran päälle? Ja laulunkin osittain. Ja sitten tulee mössöä kun ne kilpailevat keskenään. Korjatkaa heti jos olen väärässä. Jos kitaran botnelle välttämättä pitää tilaa tehdä, enkä kyllä ymmärrä miksi, niin noin 160 Hz paikkeilta voi leikata vähän, ehkä pari dbtä. Korkeintaan. Oikeastaan muuta ole jaksanut miettiä. Noita Eqttamisiahan voi tehdä soittotekniikallakin. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Pallisti 30.10.2003 11:38:45 | |
---|
Hoho! Mulla on silleen, että bassot ja treblet täysillä (lähestulkoon) ja midlet nollassa. |
mr.bungle 30.10.2003 11:40:31 | |
---|
Laita kaikki nollille ja kääntele _yksi_ säädin kerrallaan vuorotellen miinukselle ja plussalle. Näin saat käsitystä miten mikin namiska soundiin vaikuttaa. Nollista on hyvä myös lähteä muokkaamaan, ihanteellista olisi jos itse kuulisit mikä soundissa on tarkalleen vialla. Onhan beississä tuoreet kielet ja säädöt kohdillaan? Basson korostus kuulostaa usein hyvältä, mutta jos tarkoituksena on kuulua myös kitaravallin takaa, on keskiäänien tärkeää olla mukana. Ei hymy-eq:lle. Alamiddlet tuo potkua ja murinaa, joten niitä kannattanee koittaa korostaa. Perusfendereissä ja hyvissä kopioissahan on se hyvä puoli että niiden pitäisi kuulostaa hyviltä (yleensä ehkäpä jopa parhaalta) equttamatta lainkaan. Mikit vaikuttaa aika paljon equtuksen tarpeeseen, jouduin möyhimään mun Warwickin saundia aika rankasti kunnes vaihdoin siihen mikit jotka kompensoi sen puiden aika outoa saundimaailmaa. Nyt potikat sojottaa klo 12:n. |
Cornflake 30.10.2003 17:24:32 | |
---|
chief: Muttamutta. Jos keskiääniä (400-1000 hörtsbörgiä) on paljon mukana niin eikös se mene tavallaan niinkuin kitaran päälle? Menee. Tuolle alueelle kannattaa jättää tilaa, varsinkin kahden kepin kanssa. Tuolla ALAmiddlellä tarkoitetaan hieman alempia taajuuksia kuin 400Hz - 1KHz, itse miellän sen johonkin 200 - 400Hz alueelle tässä tapauksessa. 500Hz on muutenkin se joka irroittaa paikatkin hampaista. Saahan sillä itsensä esiin, eriasia on onko se miellyttävä taajuus. Hyvä tehokeino varsinkin yhden kepin ja dominoivan basson kanssa. Itse koitan jättää juuri 400Hz - 1KHz alueelle tilaa skeboille. Yläpäätä voi (ja PITÄÄ!;-) hakea sitten 2KHz eteenpäin. Ihan alin rekisteri on sitten mausta kiinni. Itse en tykkää buustata ainakaan alle 100Hz taajuuksia, jylisee jo liikaa. Mieluummin sitten leikkelee. Kaivan sitä munaa juuri tuolta em. taajuuksilta. Lick my lovepump! |
Cornflake 30.10.2003 17:25:23 | |
---|
mr.bungle: Perusfendereissä ja hyvissä kopioissahan on se hyvä puoli että niiden pitäisi kuulostaa hyviltä (yleensä ehkäpä jopa parhaalta) equttamatta lainkaan. Mikit vaikuttaa aika paljon equtuksen tarpeeseen, jouduin möyhimään mun Warwickin saundia aika rankasti kunnes vaihdoin siihen mikit jotka kompensoi sen puiden aika outoa saundimaailmaa. Nyt potikat sojottaa klo 12:n. Jep. Bassolla lienee yleinsäkin paljon merkitystä tässä hommassa. Lick my lovepump! |
chief 30.10.2003 20:25:10 (muokattu 30.10.2003 22:21:36) | |
---|
Menee. Tuolle alueelle kannattaa jättää tilaa, varsinkin kahden kepin kanssa. Tuolla ALAmiddlellä tarkoitetaan hieman alempia taajuuksia kuin 400Hz - 1KHz, itse miellän sen johonkin 200 - 400Hz alueelle tässä tapauksessa. Lähinnä viittasin tähän: Basismi: Basson korostus kuulostaa usein hyvältä, mutta jos tarkoituksena on kuulua myös kitaravallin takaa, on keskiäänien tärkeää olla mukana. ALAkeskiäänet: n. 150 - 300 hz KESKIkeskiäänet: n. 250 - 1500 hz YLÄkeskiäänet: n. 1000-x hz Näinkö? Kyllähän toi nyt vähän tyhmältä näyttää tollanen lokerointi mutta... Nuo em. keskiäänethän taitaa miksaushommissa olla aika kriittisiä. Sinne kun tuppaa keskittymään ihmisen kuuloalueelta se tarkin alue. |
nikolai 30.10.2003 20:50:24 | |
---|
Bassostahan tuo kaikki lähtee, eli equt nolliin ja sit hakemaan sopivaa etu/takamikkibalanssia. Kannattaa treenata myös soittoo (sormi/pleku) koko talla-otelauta-välillä, löytyy kummasti sävyjä ilman potikanvääntöö. Ja pa-linja vastavaiheeseen. |
Basismi 30.10.2003 23:47:14 (muokattu 30.10.2003 23:48:13) | |
---|
Nuo em. keskiäänethän taitaa miksaushommissa olla aika kriittisiä. Sinne kun tuppaa keskittymään ihmisen kuuloalueelta se tarkin alue. Kilohertsillä ihmisen kuulo on tarkimmillaan. Edellisellä kommentillani tarkoitin sitä, että EI pidä mennä sille "basso ja diskantti täysillä ja middlet nollissa" -linjalle. Kuunnelkaa toolia niin tiedätte mitä siitä seuraa. Joskus mulla oli tapana leikata 700Hz pois, kuulosti niin hifiltä että. It's hard to be humble when you're so fucking big! |