Aihe: Epiphone Viola
1
Tympee Huttunen
22.10.2003 16:51:12
Olen alkanut huomata basismiin liittyviä taipumuksia itsessäni ja viehko mieltymykseni ohjaa minua Epiphonen Violan suuntaan. Onko kellään mitään kokemuksia kyseisestä bassosta? Kaunis kuin mikä ja hintaa Thomannilla 444e.
"Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta."
Incarnation
22.10.2003 16:52:55
Osta pois jos ulkonäkö miellyttää (minua ei, hyi stana!) mutta koita päästä kokeilemaan tuollaista, ettet osta sikaa säkissä.
Modernia vittuilua jo vuodesta 1989.
Niskamies
22.10.2003 17:11:25
musta toi on ihan hirveen huono. hohnerin viulubasso pieksee ton 100-0. tolla rahalla ssaa paremmankin basson.
Hanki presari ja ole tosimies!
hemmo
22.10.2003 20:08:15

musta toi on ihan hirveen huono. hohnerin viulubasso pieksee ton 100-0. tolla rahalla ssaa paremmankin basson.

Nyt hillitsen itseni ja sanon hyvin kohteliaasti, että arvon Niskamies puhuu hevonkukkua.

Mulla on sellainen Koreassa valmistettu Epiphonen Viola Bass, enkä voi muuta kuin kehua sitä. Hiton hyvä halvaksi bassoksi, ainakin oma yksilöni on sitä.

Basson kaula on liimattu runkoon, joka on täysin ontto. Kanteen on ruuvattu 2 minihumbuckerin näköistä ja kuuloista mikkiä, joista lähtee mukavasti tökyä. Ne tosin kannattaa ruuvata aika lähelle kieliä.
Virittimet ovat tyhjiömallia ja toimivat hyvin. Talla on taas siirrettävää puumallia, mutta se pysyy hyvin paikoillaan.

Basso on onttouden takia hyvin kevyt, muttei kuitenkaan kaulapainoinen. Sopii siis tällaiselle selkävaivaiselle.

Basson saundi on pelkällä etumikillä melko bassovoittoinen ja taas takamikillä aika terävä. Itse pidän takamikkiä täysillä ja etumikkiä puoliksi auki, mikä sopii omaa soittooni hyvin.

Olen lyhyesti tyypannut kolmea aitoa Höfner-viulubassoa, jotka ovat olleet pettymyksiä onnettoman saundin sekä heikon tatsin vuoksi. Ja niiden hintakin on ollut yli 1.500 euroa, joka on aika paljon verrattuna Epiin.

Kerrottakoon vielä, että olen Epiphonen ostettuani soittanut bänditreenini mielummin sillä kuin esim. vm. 78 Fender Precisionilla.

Suosittelen, mutta kannattaa kokeilla ennen ostoa. Postimyynnitse se ei onnistu.

Ugh.
Säröä beibi!
Niskamies
22.10.2003 20:20:54
no mielipiteitähän noi on, mutta itse pidän hohneria paljon parempana. en vaan tykkää epin saundista, mutta kyllä siitä voi pitääkin, kuten arvon hemmo äsken selitti. Äh, soitan vain jatsaria ja olen hiljaa...
hemmo
22.10.2003 20:29:12

no mielipiteitähän noi on, mutta itse pidän hohneria paljon parempana. en vaan tykkää epin saundista, mutta kyllä siitä voi pitääkin, kuten arvon hemmo äsken selitti. Äh, soitan vain jatsaria ja olen hiljaa...

Siis tarkoittanet edelleenkin Höfneriä?
Säröä beibi!
Niskamies
22.10.2003 20:41:26
Siis tarkoittanet edelleenkin Höfneriä?

en oo oikeestaan varma. eikös kummatkin tee bassoja? taisi olla höfner mitä hipelöin. on niin samankaltaset nimet että menee helposti sekasin.
hemmo
22.10.2003 20:45:24

en oo oikeestaan varma. eikös kummatkin tee bassoja? taisi olla höfner mitä hipelöin. on niin samankaltaset nimet että menee helposti sekasin.

Hmm. Selvitäpä nyt ensin Hohnerin ja Höfnerin ero, poitsu.
Säröä beibi!
Niskamies
22.10.2003 20:48:47
olempas ollut tyhmä. se basso mitä hipelöi oli Höfnerin Cavern Bass. Elikkä tämmönen:
http://www.guitarden.com/Hofner.html
hemmo
22.10.2003 20:50:02

olempas ollut tyhmä. se basso mitä hipelöi oli Höfnerin Cavern Bass. Elikkä tämmönen:
http://www.guitarden.com/Hofner.html

Nii-i, jostain arvasin.
Säröä beibi!
Niskamies
22.10.2003 21:12:29
Nii-i, jostain arvasin.

tunnustan, olet viisaampi kuin minä. ootko nyt iloinen?
hemmo
22.10.2003 21:15:46

tunnustan, olet viisaampi kuin minä. ootko nyt iloinen?

En. Sillä olen vanhempi ja kokeneempi. Poju.
Säröä beibi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)