handegunnar 20.10.2003 11:07:07 (muokattu 20.10.2003 11:08:11) | |
---|
Minulla on vajaan vuoden verran ollut Fenix Jazz Bass (Sunburst, vaahterakaula). Se on Korealainen made by Young Cheng. Soittimeen olen ollut erittäin tyytyväinen. Tätä palstaa seuratessani ei ole tuo merkki tullut esiin. Onko kenelläkään muulla samanlaista tai samanmerkkistä bassoa? Onko ko. merkistä muita malleja, esim. Precission? |
chief 20.10.2003 15:01:17 | |
---|
Minulla on vajaan vuoden verran ollut Fenix Jazz Bass (Sunburst, vaahterakaula). Se on Korealainen made by Young Cheng. Soittimeen olen ollut erittäin tyytyväinen. Tätä palstaa seuratessani ei ole tuo merkki tullut esiin. Onko kenelläkään muulla samanlaista tai samanmerkkistä bassoa? Onko ko. merkistä muita malleja, esim. Precission? Mulla on Fenixin Les Paul Custom kitara ja se on kyllä aika hyvä mun mielestä. Tuolla kitarapalstalla on Fenixin kitaroista ollut juttua enemmänkin mutta bassoista en ole juurikaan kuullut mitään. |
thomasdolby 20.10.2003 19:15:17 | |
---|
Eiks toi Fenix ole jotain Hartwallin limpsaa? |
chief 21.10.2003 00:31:17 | |
---|
Eiks toi Fenix ole jotain Hartwallin limpsaa? Terveysvaikutteista jopa... |
Teijo K. 21.10.2003 10:09:02 | |
---|
Minulla on vajaan vuoden verran ollut Fenix Jazz Bass (Sunburst, vaahterakaula). Se on Korealainen made by Young Cheng. Soittimeen olen ollut erittäin tyytyväinen. Tätä palstaa seuratessani ei ole tuo merkki tullut esiin. Onko kenelläkään muulla samanlaista tai samanmerkkistä bassoa? Onko ko. merkistä muita malleja, esim. Precission? Minulla oli joskus takavuosina Fenix Jazz bass mallinen kones. Ihan hyvä Basso se oli. Mikit ja talla ei olleet mitenkään loistavat, mutta puiltaan se oli loistava. Ja mikit ja talla on aina helppo vaihtaa. Ne Fenixit tehdään kuulemma pianotehtaan sivutuotteena, joten kuivaa puuta on varastossa enemmän kuin keskiverto halpiskitaravalmistajilla. Ainakin omassani oli kaula suorastaan erinomaisessa kuosissa. Ja akustinen soundi oli tosi mukava. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
handegunnar 23.10.2003 10:05:58 | |
---|
Kyllä minäkin olen tykästynyt Fenixin kaulaan, se on jotenkin hyvä käteen. Olen verrannut esim. Tokain Jazziin, kyllä Fenixin kaula miellyttää enempi. Fenderin American Jazz vaikutti kyllä hyvältä, joskaan ei paremmalta. Mutta ilmeisesti siinä on jotain paljon parempaa, koska on niin kalliskin. Meikäläisen soittotaidoilla ei vain huomaa. Akustinen sointi on tosiaan hyvä, tuntee kun lankku värisee. Lankun rakenne näyttää olevan sellainen, että paksumpi pohjaosa on kahdesta puusta ja kansi yhtä puuta. Onko paremman tallan vaihdolla merkittävää vaikutusta? Mikä olisi hyvä talla? Entä mitkä olisivat hyvät mikit, DiMarzio, Seymor Duncan? Minkälainen vaikutus olisi PJ-mikityksellä vai kannattaako pysytellä alkuperäismallissa? Huh tulipa kysymyksiä. Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii johonkinkaan vastata. |