Bassballs 10.11.2003 11:56:13 | |
---|
Hei kaverrrit!? Kertokaapas mielipiteitänne Fenderin 5-kielisistä bassoista. Ovatko ne laadukkaita, jos vertailukohteena käytetään vaikka Ibanezia, Yamahaa tai muuta äärimmäisen innovatiivista valmistajaa. Kommentteja ala B:n ja elektroniikan toimivuudesta. Kysymys on suunnattu niille, ketkä omistavat tällaisen tai ovat ainakin kokeilleet ajan kanssa. Elikkä ei mitään "Jaco käytti v*ttu vain neljää!" Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
Niskamies 10.11.2003 16:57:41 | |
---|
Hei kaverrrit!? Kertokaapas mielipiteitänne Fenderin 5-kielisistä bassoista. Ovatko ne laadukkaita, jos vertailukohteena käytetään vaikka Ibanezia, Yamahaa tai muuta äärimmäisen innovatiivista valmistajaa. Kommentteja ala B:n ja elektroniikan toimivuudesta. Kysymys on suunnattu niille, ketkä omistavat tällaisen tai ovat ainakin kokeilleet ajan kanssa. Elikkä ei mitään "Jaco käytti v*ttu vain neljää!" kokeilin tommosta fendän jazzaria kaupassa kerran. Mexico vehje oli, ja siistiltä näytti. Otin käteen ja rupesin soittamaan, niin ekaksi tuli huomioon että ala-H oli ihan vitun löysä. Soitin joku runsas 4 minuttia, niin vaihtu basso neloseen. Ihan ala-arvonen vitonen mun mielestä. Mutta toi oli mexico todennäkösesti huonoilla ensiasennuskielillä. Hanki presari ja ole tosimies! |
NYdoll 10.11.2003 17:08:18 | |
---|
Fenderin 5-kielisissä on ainakin esim mun omaan ibaan verrattuna ihan pirun leveä kaula. mut sehän ei välttämättä oo huono puoli, jos sellasesta sattuu tykkäämään. minun kätöseeni tuo kaula tuntui siltä, kun kakkosnelosella olisi soitellut... "that´s the way I like it baby, I don´t wanna live forever" Motörhead - Ace of spades |
Prowleri 10.11.2003 19:04:02 | |
---|
Fender ei ole kauheana 5-kielisiin panostanut ja herännyt niihin vasta nyt 90-luvun loppupäässä lähinnä ilmeisesti markkinoiden vaatimuksesta. Yleensä ottaen Fenderin 'extended ranget' tuntuvat olevan viisikielistettyjä versioita nelikielisistä, mutta positiivisin poikkeus on Roscoe Beck Signature(n. 1700e) joka on alusta alkaen suunniteltu viisikieliseksi ja aika paljon Fenderin muusta linjasta poikkeavaksi sellaiseksi, ja on kuulemma ihan hyvä soitin. Joskus kokeilin Mexico-JVtä ja se tuntui ihan siedettävältä B:nsä puolesta mutta saundi jätti kyllä parantamisen varaa, ei mitenkään järisyttävä elämys siis, ehkä soittokelpoisen saisi sähköt vaihtamalla. Hähähä. -Jami |
KMT 10.11.2003 19:07:06 | |
---|
Jazzbassoa olen testannut ja löysähän se B on, mutta niin on ollut kaikissa 5 kielisissä, mutta kun laittaa 135:n kielen niin alkaa oleen ok. Muuten jazz oli aika ok mutta Precision sopii mulle paremmin En kyllä ymmärrä miksei Fender tee 5-kielistä Precisionia ihan standardina, ainut malli on se American Deluxe seriesin prkl aktiivimalli Ja Roscoe Beckiä joskus oon meinannut kokeilla mutten vielä... Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
Le Haba 10.11.2003 19:55:56 | |
---|
Mulla on Roscoe Beck, se on helevetin hyvä basso. Kaula on tosin iso.. 168 käteen ja känni toteen! |
KMT 11.11.2003 07:59:40 | |
---|
Mulla on Roscoe Beck, se on helevetin hyvä basso. Kaula on tosin iso.. Onko siinä ns.kuolleita kohtia Entäs mikit, onko hyvät? Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
Bassballs 11.11.2003 09:05:44 | |
---|
Fender ei ole kauheana 5-kielisiin panostanut ja herännyt niihin vasta nyt 90-luvun loppupäässä lähinnä ilmeisesti markkinoiden vaatimuksesta. Jep. Tämän takia juuri kysyin. Olen jazz bassoa hommaamassa, mutta täällä rajaseudulla ei oikein pääse tehokkaasti testaamaan soittimia. Yksi uskollinen 5-kielinen onneksi löytyy jo kotoa, mutta en olisi pannut pahakseni jazzarinkaan 5-kielisyyttä. Joskus kokeilin Mexico-JVtä ja se tuntui ihan siedettävältä B:nsä puolesta mutta saundi jätti kyllä parantamisen varaa, ei mitenkään järisyttävä elämys siis, ehkä soittokelpoisen saisi sähköt vaihtamalla. Kokeilemallahan se lopulta sitten selviää, miten sen B minun sormelle käy. Suurin epäluuloni kohdistuukin tuohon elektroniikkaan, joten siihen liittyviä kommentteja lisää vaan! Nelikielistähän tässä alunperin ollaan hakemassa, mutta nuissa fuusiommissa jazzbiiseissä on hirmu usein ääniä tuon E:n alta, niin kävi mielessä viiskielisen mahdollisuus. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
Ylläri 11.11.2003 10:48:14 | |
---|
Toisessa threadissa viittasin jo G&L:n viisikieliseen. Mielestäni oli ylivoimainen Fendereihin verrattuna (eräänlainen über-Fender) - tästä on tosin jo jokunen vuosi aikaa. Em. Roscoe Beck-malli oli mielestäni myös ihan OK. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Le Haba 11.11.2003 11:14:43 | |
---|
Onko siinä ns.kuolleita kohtia Entäs mikit, onko hyvät? Aina noissa on jotain heikompia kohtia. Jos ei olis, se olis jo pelottavaa. G-kielen tavanomaiset deadspotit löytyy. Mikit (passiiviset) ovat hyvät. Vipuja on sen verran paljon, että soundivaihtoehdoissa löytyy 168 käteen ja känni toteen! |
Prowleri 11.11.2003 12:03:19 | |
---|
Jep. Tämän takia juuri kysyin. Olen jazz bassoa hommaamassa, mutta täällä rajaseudulla ei oikein pääse tehokkaasti testaamaan soittimia. Yksi uskollinen 5-kielinen onneksi löytyy jo kotoa, mutta en olisi pannut pahakseni jazzarinkaan 5-kielisyyttä. Jos nelikieliseen päädyt niin suosittelisin melkeinpä harkitsemaan Fenderin valikoimista japanilaisia n. 1000e hintaisia Signatureja eli Geddy Leetä ja Marcus Milleriä tavallisen Fenkun sijaan. Milleriäkin saa nykyään 5-kielisenä mutta sen osalta kyseessä on ilmeisesti US Custom Shop ja hintakin sen mukainen. Hankala sanoa mistä saisit hyvän 5-kielisen Jazzin kohtuuhintaan. Yksi vaihtoehto voisi olla saksalainen Esh( www.esh-basses.com) joka tekee bassonsa tilauksesta joten niihin pääsee itse valkkaamaan värit ja optiot. Olin itse ostamassa 5-kielistä Jazzia heiltä, hinnaksi lupailivat optioineen n. 1200e. Mallinimi oli "Notorious II", ainoa ongelma on että en ole varma tekevätkö enään kyseistä mallia. Kannattaisi varmaan kysäistä, heillä pelaa tuo asiakaspalvelu mailitse ihan hyvin. Hähähä. -Jami |
Bassballs 11.11.2003 12:24:38 | |
---|
Kiitos kommenteista, Prowleri eritoten. Fenderin 5-kieliset polkaistiin aika sujuvasti maanrakoon. Enää pitää itse päästä kokeilemaan. Tuosta Roscoe Beck -mallista olen kuullut kehuja ennenkin, mutta se soitin on kaukana minun budjetista. Pitää katsella ympärilleen, jos se helmi löytyisi 4-kielisistä. P.S Tuo Marcus Miller Jazz bass saattaisi olla ihan toimiva peli, mutta minun mielestäni se on aika kauhistuttavan ruma tuon pickguardinsa takia. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
chief 11.11.2003 17:26:18 | |
---|
P.S Tuo Marcus Miller Jazz bass saattaisi olla ihan toimiva peli, mutta minun mielestäni se on aika kauhistuttavan ruma tuon pickguardinsa takia. Saahan sen ruuvattua siitä irti. |
Basismi 11.11.2003 22:06:44 | |
---|
Saahan sen ruuvattua siitä irti. Paitsi että sen alla on patterin kolo, mikäli esikuvaa on kopsittu tarkkaan. Ruma se pleksi on kuin mikä. FMT-fenderit on nättejä ja suht hyviä, mutta myös kalliita. Marleauxin JB 5-kielisenä olis 1.850e, Consat straight -malli 1750. Ainakin kalliimmat mallit on viimosen päälle hyvin tehtyjä. Kannattaa tsekata musicstorekoelnin valikoima. http://www.marleauxbass.de/ It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Le Haba 11.11.2003 23:02:37 | |
---|
Tällä hetkellä F-Musiikissa on 5 kielinen USA jazzbasso hintaan 1250 euroa. Se on jo aika hyvä tarjous 168 käteen ja känni toteen! |
Prowleri 11.11.2003 23:09:11 | |
---|
Paitsi että sen alla on patterin kolo, mikäli esikuvaa on kopsittu tarkkaan. Ruma se pleksi on kuin mikä.
Itseasiassa henkkoht tykkään enemmän siitä Millerin pleksistä kuin normaalista Jazzin control platesta, paljon asenteellisempi vehje. Hähähä. -Jami |
Satis 13.11.2003 10:28:08 | |
---|
Mitä nyt tolla omalla 5-kielisellä Fenderin jazz-bassolla olen soitellu niin hyvinhän se pelaa. Aluksi oli hiukan ongelmia sen h-kielen kanssa, koska kuten aikasemmista kirjoituksistakin huomaa niin se oli löysähkö. Kiristämällä kieltä sain siitä paljon käyttökelposemman eikä sitä ärsyttävää särinääkään enää juuri kuulu. Kaulassa ei oo valittamista. Onhan se leveä, mutta parin soittokerran jälkeen tykästyin siihen niin paljon, että paluuta nelikieliseen ei taida enää olla. ..Stiff Flavor.. |
Ylläri 13.11.2003 14:16:46 | |
---|
Kiristämällä kieltä sain siitä paljon käyttökelposemman eikä sitä ärsyttävää särinääkään enää juuri kuulu. Öö..mitä tarkoitat kiristämisellä? Vaihdoitko kielen paksumpaan? Vai nostitko tallaa? Vai muutitko virettä :o? Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |