Nazareth 07.11.2003 19:16:18 | |
---|
sanokaahan kaikki kokeneet että minkälainen bassovahvistin mun kannattais hankkia, kun mun budjetti on noin 200-300€. tarkoitus olisi "jammailla" kaverin kanssa ja ehkäpä soittaa jossain pienissä tilaisuuksissa kun tulee aika. minulla on mielessä ollut hankkia Behringer BX600, mutta en ole päässyt sitä kokeilemaan. tässä kaupungissa ei ole kuin yksi musiikkiliike missä päästä kokeilemaan eikä sieltä löydy oikein budjettiin sopivaa bassovahvistinta. paljon mieluummin otan transistori- kuin putkivahvistimen, putkivahvistin ei tule kysymykseenkään. elikkä, sanokaa viisaammat että mitä kannattais edes harkita ettei tule pettymyksiä. kiitän etukäteen. Jos uskonto on oopiumia kansalle, ihmiset ovat vaihtaneet miedompiin. |
KMT 07.11.2003 19:19:39 | |
---|
Siis combo vai nuppi? Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
Nazareth 07.11.2003 19:21:40 | |
---|
Combo, unohdin mainita Jos uskonto on oopiumia kansalle, ihmiset ovat vaihtaneet miedompiin. |
KMT 07.11.2003 19:31:35 | |
---|
Joku käytetty vahvistin, itsellä oli ekana joku Roland nyt Peavey, Toki tuo hinta rajoittaa hieman mutta älä nyt mitään tosi pientä hanki niillä ei tee mitään Nuppi olisi mielestäni toimivampi vaihtoehto, maksaa kyllä ja jos viitsii tehdä kaapit kuten meillä niin on parempi (roudattavuus, hinta, teho) (Eihän putkivahvistimia pahemmin käytetä edes bassovahvistimina) Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
Incarnation 07.11.2003 19:47:43 | |
---|
EBS, siinä vasta merkki. Sopii tyyliin kuin tyyliin. Hintaa merkin tuotteilta löytyy, mutta myös laatua. En omista yhtään EBS:n tuotetta, mutta kokeillut olen ja parhaillaan olen ostamassa EBS Taurus-comboa. Modernia vittuilua jo vuodesta 1989. |
Niskamies 07.11.2003 19:55:40 | |
---|
(Eihän putkivahvistimia pahemmin käytetä edes bassovahvistimina) kaikki parhaat ja kalleimmat on. Hanki presari ja ole tosimies! |
chief 08.11.2003 21:46:25 | |
---|
EBS, siinä vasta merkki. Sopii tyyliin kuin tyyliin. Hintaa merkin tuotteilta löytyy, mutta myös laatua. En omista yhtään EBS:n tuotetta, mutta kokeillut olen ja parhaillaan olen ostamassa EBS Taurus-comboa. EBS:n combot eivät oikein mahdu tuohon kysyjän 200-300 euron budjettiin. Tai siis eivät lähellekään. Laatupelejä kylläkin ovat nuo. |
magic 08.11.2003 23:03:04 | |
---|
Combo, unohdin mainita Itse soitin pitkään Laney RBW200:lla (120 W, 12" + pilli) ja riitti jammailuun aivan mainiosti, pitkään riitti lavallakin, varsinkin kun Laney:ssä on sisäänrakennettu DI ja se kytkettiin sitä kautta PA:han. Nyt on sitten 500 W Trace-Elliot nuppi ja huoneen kokoinen 18"+10" kaappi, ja tottakai potkua löytyy paljon enemmän mutta eipä tuota läjää tule vietyä jammailuiltoihin kovin herkästi. Tuollaisen RBW200:n saa käytettynä budjettisi rajoissa, muita vastaavia, esim. Peavey TNT on myös hyvä vaihtoehto. |
Basismi 08.11.2003 23:04:20 (muokattu 08.11.2003 23:04:37) | |
---|
200e:llä voi löytää esim käytetyn Yamahan legendaarisen B100-115 (vai mikä se merkintä olikaan) combon. Iso kuin mikä, ei ihmeemmin tehoja, soundi perseestä mutta mahtuu hintahaarukkaan. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Cornflake 09.11.2003 02:55:25 | |
---|
Parilla kolmella huntilla et löydä _hyvää_ vahvistinta. Ainoa vinkki on katsella kätettyjä. Tai sitten osta tuo behkun rousku. Tuossa hintaluokassa ei ole käytettynä, saati sitten uutena, kuin paskaa. Tsekkaile käytettyjen rintamaa, on mun vinkki. Lick my lovepump! |
Maisteri 10.11.2003 13:11:17 (muokattu 11.11.2003 11:04:54) | |
---|
kaikki parhaat ja kalleimmat on. Niin on. Tosin putkivermeet on paljon yleisempiä kitara- ku bassomaailmassa. Ja putkicomboja ei taida juuri bassolle ees löytyä, vaan nuppeja ovat ne putkivermeet. Ja aika vähän on niitäkin. Ampeg SVT, Ampeg V4BH, Marshall VBA 400, Fender Bassman 300 PRO, Mesa/Boogie Bass 400+. Ei enää valmistettavista tulee mieleen Marshall JCM 800 ja vanhat Fender Bassman-nupit. Ja aiheeseen, että mieluummin käytettyjä kannattaa kattella. Tolla hinnalla ei tosiaan saa mitään hyvää uutta. Kolmella huntilla saattaa jo irrota kelpo käytetty peli. |
Nazareth 16.11.2003 06:13:48 | |
---|
tänks vaan kaikille, rupeampa tästä tiedustelemaan... Jos uskonto on oopiumia kansalle, ihmiset ovat vaihtaneet miedompiin. |