Ylläri 05.11.2003 20:52:16 | |
---|
Terve! Tuttavani tarvitsisi näppärän kokoista combovahvistinta big band jazzin soittamiseen (sähköbassolla siis). Tehoa ei hirveästi tarvita, mutta helppo roudattavuus on tärkeää, hän kun sattuu olemaan sirorakenteinen naisihminen. Vertailukohdaksi sanottakoon että minun Hartke Kickbackini (12-tuumaisella elementillä) hän koki teholtaan enemmän kuin riittäväksi mutta hiukan liian painavaksi. Eli puhutaan noin 80-100 watin tehoista ja alle 15 kilon painosta. Sanottakoon vielä että neiti on valmis panostamaan laatuun, vaikkei täsmällisiä summia sanonutkaan. Olen itse ihan pihalla tämän hetken vahvarimarkkinoista (olen pärjännyt tuolla Kickbackilla jo 7 vuotta), mutta lupasin kuitenkin ottaa asioista selvää (naiselle ei sanota ei!). Heittäkääpä kehiin hyviä ehdokkaita! Kaikkea apua arvostetaan. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Niskamies 05.11.2003 21:55:07 | |
---|
Hanki presari ja ole tosimies! |
L.Ruoska 05.11.2003 22:13:27 | |
---|
Mites ois se 10" Kickbacki? Takiaisen Katrilla on mun mielestä sellanen. Näyttää aika pieneltä mutta eiköhän siitä volaa lähe ihan kivasti. Jos nainen on valmis panostamaan laatuun niin KB10 on 120-wattinen mutta painaa vaan 15 kiloa. Ainakin tää oma Kickback 15 on ihan mukava roudata mun mielestä, kyljissä vois tosin olla kahvat mutta menee ihan hyvin näinkin tai sylissä vaan. En kyllä osaa kuvitella omaa tyttöystävääni roudaamassa sitä, hehe jouduin kantamaan hervottoman telkkarinikin yksin kolmanteen kerrokseen kun sillä ei pysyny se toineen pää otteessa =D WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |
Ylläri 06.11.2003 01:57:08 | |
---|
Tuosta GK:sta aikoinaan itsekin haaveilin, mutta budjetti ei riittänyt... ehkäpä voisin houkutella neitosen ostamaan sen ja sitten lainailla sitä itse keikoille. Eikös 24lbs ole about kymmenisen kiloa? Ai ai kun tekisi hyvää selälle... Eikä tuo 10" Kickbackikaan huono idea ole. Kiitosta vain. Ja lisääkin saa vielä ehdottaa... Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
hemmo 06.11.2003 10:17:36 | |
---|
Tuosta GK:sta aikoinaan itsekin haaveilin, mutta budjetti ei riittänyt... ehkäpä voisin houkutella neitosen ostamaan sen ja sitten lainailla sitä itse keikoille. Eikös 24lbs ole about kymmenisen kiloa? Ai ai kun tekisi hyvää selälle... Tuo Gallien Krueger lienee ainoa, joka täyttää em. vaatimukset. Tehoa on oman ämyrin kera 100 W ja lisäkaapin kanssa 150 W. Se riittäneen useimpiin tilanteisiin ja jos ei riitä, niin DI-outista voi liittää PA-kamoihin. Painoa on noin 11 kg, eli vehje on leipääntyneen basistin unelma. Olen mennyt keikalle ratikalla moisen kanssa. Saundi ei ole kovin bassovoittoinen, mutta kyllä sen kanssa voi elää ja itse asiassa vehkeestä saa aika musikaalisen särö gaini täpöille käännettynä. Hintaa on uutena noin (oliko-se-nyt) 1250 eur, mutta niitä näkee käytettynä aika ajoin hintaan 500-600 eur. Säröä beibi! |
MakkeJ 06.11.2003 11:24:03 | |
---|
Tuo Gallien Krueger lienee ainoa, joka täyttää em. vaatimukset. Tehoa on oman ämyrin kera 100 W ja lisäkaapin kanssa 150 W. Se riittäneen useimpiin tilanteisiin ja jos ei riitä, niin DI-outista voi liittää PA-kamoihin. Painoa on noin 11 kg, eli vehje on leipääntyneen basistin unelma. Olen mennyt keikalle ratikalla moisen kanssa. Tuo pikku Gallien on hieno peli, toinen kevyt, laadukas, kallis ja pieni on EBS:n drome 12", sellainen on toivelistalla kun rahat riitäsivät. StPaulsSound näyttää myyvän niitä Suomessa kilpailukykyiseen hintan.. Itse käytän laiskana roudaajana SWR:n WM 10:ä keikoilla. Painoa on n 14 kg. Tehoa on 80 W 8 ohmiin, lisäkaapilla 100 W. Tämä riittää hyvin bändin kanssa esim. hääkeikoilla, liitettynä DI:n kautta PA-kamoihin. loud´n proud, nykyään kuitenkin korvatulpilla.. |
hemmo 06.11.2003 13:15:18 | |
---|
Niin ja sitten voisi vielä olla tuo Ashdown Engineeringin Mag-Mon-combo 200 W, 1x10. Paino öbaut 20 kg. Hyvät säädöt ja tsaundit sekä plussana kyljelleen käännettävyys ämyri kohti soittajaa. Kuuluupi hyvin. Säröä beibi! |
Ylläri 06.11.2003 15:21:39 | |
---|
OK, kiitos kaikille kortensa kekoon heittäneille. Välitin näitä mietteitä kaverilleni äskettäin ja sain asioihin hieman lisää selvyyttä (tai sotkua, miten sen ottaa...) Olin ehkä hieman yliarvioinut neidin valmiuden "maksaa laadusta" - mutta sitähän se on arvon naisten kanssa, koskaan ei voi tietää mitä he todella tarkoittavat ;) Nyt liikutaan noin 600-700 euron budjetissa. Eli GK taitaa jäädä haaveeksi, jollei sitten käytettynä kävele vastaan. Etsintä jatkuu... Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Prowleri 08.11.2003 09:43:04 (muokattu 08.11.2003 09:49:05) | |
---|
Ashdownin Electric Bluet ovat hyväsaundisia "budjetticomboja" ja aika kevyitä. Taitaa olla uusin päivitys 180w, vanhemmat 130-150w. 12" versiolle ilmoitetaan painoksi 16,5kg ja Suomen listahinta(130w tosin lukee hinnastossa) 669e. Hähähä. -Jami |
lehmusva 12.11.2003 08:55:58 | |
---|
Samat ajatukset oli mulla keväällä, hankkia selkäystävällinen vaihtoehto. Löysin uutta vastaavassa kunnossa (takuuta jäljellä) olleen SWR Working Man's 10 hintaan 450 € ja siihen hommasin saman sarjan lisäkaapin 200 € uutena. Eivät paina älyttömästi, soundi hyvä ja tehoa on riittänyt ainakin treeneihin. Voi kytkeä suoraan Pa:n tarvittaessa. OK, kiitos kaikille kortensa kekoon heittäneille. Välitin näitä mietteitä kaverilleni äskettäin ja sain asioihin hieman lisää selvyyttä (tai sotkua, miten sen ottaa...) Olin ehkä hieman yliarvioinut neidin valmiuden "maksaa laadusta" - mutta sitähän se on arvon naisten kanssa, koskaan ei voi tietää mitä he todella tarkoittavat ;) Nyt liikutaan noin 600-700 euron budjetissa. Eli GK taitaa jäädä haaveeksi, jollei sitten käytettynä kävele vastaan. Etsintä jatkuu... |