Aihe: Uuden basson osto
1
PasiV
31.10.2003 11:45:26
Moi!

Olisin haeskelemassa uutta bassoa itselleni. Olen soittanut pari vuotta bassoa. Kävin kokeilemassa DLX Musicissa Fenderin 5-kielistä bassoa, mutta se taitaa olla hiukan liian kallis minulle (alennuksessa n. 1430e).

Tarkoitus olisi siis ostaa joku suht. hyvälaatuinen ja järkevän hintainen 4 tai 5-kielinen basso. Hinnaltaan basso voisi olla vaikka n. 500-1000e.

Tuolla Fenderin 5-kielisellä Jazz bassolla oli mielestäni hyvä soittaa ja kaulan leveys vaikutti sopivalta. Se vain on hiukan turhan kallis minulle ensimmäiseksi omaksi bassokseni (aikaisemmin ollut lainabassoja). Osaisitteko suositella tämäntyyppisiä hinta/laatusuhteeltaan hyviä bassoja?
hemmo
31.10.2003 11:54:59

Osaisitteko suositella tämäntyyppisiä hinta/laatusuhteeltaan hyviä bassoja?

Moro!

F-musicissa Hgissä oli ainakin vielä äsken uusi 5-kielinen Squier Pro Tone Precision, joka tuntui tosi hyvältä. Pro Tonet olivat kalliimman luokan pelejä ja tässäkin on/oli saarnirunko. Hinta öbaut 500 eur eli kohtuullisesti.

Käy kokeilemassa, jos se on vielä siellä.
Säröä beibi!
kuhta52
31.10.2003 13:30:43

Taas kerran tyrkytän Warwickia. Mutta kun se on niin hiton hyvä! Eli; Warwick Rock Bass-sarja lähtee hintaluokasta 500 euroa, siis halvin nelikielinen. 5-kielistäkin saa jo himppa yli 600 eurolla. Todellakin hinta-laatu suhde kohillaan näissä bassoissa!
Huonoimmillaankin heavy on parasta!!!
Zonebs
31.10.2003 15:13:02
yhyyy
Niskamies
31.10.2003 16:26:37
fendän mexico tai amerika jazz basso. jenkkiä ei tarvitse sitten koskaan vaihtaa parempaan.
Hanki presari ja ole tosimies!
L.Ruoska
31.10.2003 18:08:48

Taas kerran tyrkytän Warwickia. Mutta kun se on niin hiton hyvä! Eli; Warwick Rock Bass-sarja lähtee hintaluokasta 500 euroa, siis halvin nelikielinen. 5-kielistäkin saa jo himppa yli 600 eurolla. Todellakin hinta-laatu suhde kohillaan näissä bassoissa!

Jeah, tarkasta ESP ja Warwick-soittimet. Warwickeissa huippu tatsi ja ESPllä myös sikahyvä bassoja. Ihan järkevissä hinnoissa vieläpä.
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
Esko Deel
01.11.2003 14:34:25
Osta joku Ibanezin ATK-sarjalainen.
Myydään kuin pakasta vedetty, musta ESP Viper-304 tarpeettomana. 550€.
nro5
01.11.2003 14:47:30
en voinut vastustaa kiusausta...
mulla on myynnissä 5-kielinen yamahan bb-5000 näiden sivujen torilla. käy tsekaamassa.
PasiV
01.11.2003 17:00:43
Kiitoksia vinkeistä.

Pitääpi sitten käydä kokeilemassa noita Warwick, ESP ja Squier bassoja, jos onnistun eka löytää ne jostain.
PasiV
01.11.2003 17:10:14
en voinut vastustaa kiusausta...
mulla on myynnissä 5-kielinen yamahan bb-5000 näiden sivujen torilla. käy tsekaamassa.

Joo kävin jo kattomassa, ihan hyvältä vaihtoehdolta vaikutti, ja hintakin oli aika kohdallaan.

Pitää vielä miettiä ja katella ennenkuin menee ostaa jotain.
Niskamies
01.11.2003 17:51:36
Joo kävin jo kattomassa, ihan hyvältä vaihtoehdolta vaikutti, ja hintakin oli aika kohdallaan.

Pitää vielä miettiä ja katella ennenkuin menee ostaa jotain.

noi kasari japski yamahat on tosi hyviä. itelläni on bb1200s.
Vemmy
01.11.2003 18:02:30
Tokain presari on kanssa pirun hyvä basso, ainakin se yksilö oli jota olen kokeillut. Vertasin Warwickin Rock Bassiin, ja Tokai tuntui kyllä huomattavasti paremmalta minun käteeni. Nämähän nyt ovat aina näitä makuasioita loppujen lopuksi.
www.moottorpaa.com
kouranka
01.11.2003 21:16:22

Osta Iban EDB600.
,./_`d-_-b´_.,/
PasiV
10.11.2003 15:48:03
Mitä mieltä ootte uusista yamahan 5-kielisistä bassoista?
Kannattaako sellaista mennä hankkimaan?
JR/Rajah
10.11.2003 16:00:18
Itse olen ollut tyytyväinen Ibanezin 5-kieliseen BTB-sarjasta. Helsingissä niitä löytää ainakin Levytukusta (aleksilla). Käy testaa ja ihastu :)

Hyvä soitettavuus ja soundi. Kielet oli vähän aikaa ongelma, mutta muusikoiden.net forum ratkaisi senkin ongelman. Tää on ihan guru mesta!!!
voi äljäke sentään!!!
chief
10.11.2003 16:06:15
Niskamies:
fendän mexico tai amerika jazz basso. jenkkiä ei tarvitse sitten koskaan vaihtaa parempaan.

...Paitsi jos haluaa paremman.
Niskamies
10.11.2003 16:52:49

...Paitsi jos haluaa paremman.

parempia ei ole kovinkaan paljon, jos puhutaan tehdasbassoista. Meinaan vaan ettei tarvitse ruveta tavoittelemaan parempaa jazzari saundia, soittaahan monet ammattilaisetkin jenkki fendillä. Muut saundit sitten erikseen.
chief
11.11.2003 00:03:06 (muokattu 11.11.2003 00:03:27)
parempia ei ole kovinkaan paljon, jos puhutaan tehdasbassoista. Meinaan vaan ettei tarvitse ruveta tavoittelemaan parempaa jazzari saundia, soittaahan monet ammattilaisetkin jenkki fendillä. Muut saundit sitten erikseen.

Niin. Tuohan kävi ilmi siitä ekasta postauksesta...

EDIT: Sorry, huono päivä...
Ylläri
11.11.2003 02:21:33 (muokattu 11.11.2003 02:25:52)
Jokunen vuosi sitten harkitsin vakavasti 5-kielisen ostoa; kiertelin Stadin kaupat läpi ja testasin aika läjän bassoja. Erot nimen omaan H-kielen jämeryydessä ja erottelevuudessa olivat selviä. Suurimman vaikutuksen teki ehkä Hellas-Pianossa kokeilemani G&L, oli meinaan jämäkkä vehje! Erittäin tukeva ja juureva soundi ja luottamusta herättävä olemus - sanalla sanoen konstailematon laatupeli.

No, suunnitelmat muuttuivat ja ostamatta jäi. Mutta jos nyt lähtisin hakemaan Fender-henkistä perusbassoa niin taatusti tsekkaisin GeeÄllät. Niissä oli sitä jotain. Hintaa voi olla liikaa, mutta ehkäpä käytettynä...
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
chief
11.11.2003 05:00:19
Jokunen vuosi sitten harkitsin vakavasti 5-kielisen ostoa; kiertelin Stadin kaupat läpi ja testasin aika läjän bassoja. Erot nimen omaan H-kielen jämeryydessä ja erottelevuudessa olivat selviä. Suurimman vaikutuksen teki ehkä Hellas-Pianossa kokeilemani G&L, oli meinaan jämäkkä vehje! Erittäin tukeva ja juureva soundi ja luottamusta herättävä olemus - sanalla sanoen konstailematon laatupeli.

No, suunnitelmat muuttuivat ja ostamatta jäi. Mutta jos nyt lähtisin hakemaan Fender-henkistä perusbassoa niin taatusti tsekkaisin GeeÄllät. Niissä oli sitä jotain. Hintaa voi olla liikaa, mutta ehkäpä käytettynä...

Itse tuossa hiljattain hankin juurikin käytettynä G&L:n nelikielisen. Eikä kaduta. Laatupeli, sanon minä. Tosin en ole omistanut muita laatubassoja. Mutta tuo taipuu kaikkeen mitä nelikieliseltä, nauhalliselta sähköbassolta osaan odottaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)