Lou 18.10.2003 23:00:05 | |
---|
Sain juuri uuden 4x10 kaapin missä on myös pilli. Ajattelin kysellä että mikä tuon pillin tarkoitus loppujen lopuksi on? Kun ei kokemusta ennen ole.. Tajuan kyllä mitä se tekee mutta en vältämättä löydä sille mitään käyttöä joten kertokaa pillipiiparit omia kertomuksia (missä/milloin käytätte, missä on hyötyä, missä ei yms..) Kiitos. On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
Karlsson 18.10.2003 23:04:47 | |
---|
Pillistä tulee tietty ne korkeammat pihinät. Eli peukkujutuissa saa lisää napsua ja esmes plekulla soittoon saa semmoista yläpääröpinää. Itse en käytä. Kyllä basismi pitäisi luokitella Kela-korvattavaksi sairaudeksi. |
poppamies 19.10.2003 08:32:09 (muokattu 19.10.2003 08:34:22) | |
---|
No joo ei siitä tuu kuin kolinaa ja kilinää. Edellyttäen tietenkin ett sulla on sellainen basso ja semmoiset kielet. P.S. Ellet pidä siitä eikä siinä ole vaimenninta niin työnnä se korvatulppia täyteen. Niin minä tein kerran kun alkoi ärsyttämään. "G-strings are for strippers" |
Lou 19.10.2003 12:49:34 | |
---|
Kyllä siinä pillinsäätönuppi löytyy. Lisää juttuja.. On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
Pallisti 19.10.2003 12:53:58 | |
---|
Kyllä siinä pillinsäätönuppi löytyy. Lisää juttuja.. Mulla on pilli ja sieltähän tulee sitä kolinaa aika kivasti. Meitsi tykkää. Kyllähän ne pillit kohisevatkin, mutta eipäse minua haittaa. Se pillin säätönamikka on kyllä mainio. Minä kun tykkään semmosista soundeista, että on sikana munaa ja reilusti yläpää kilinää, niin pilli on kiva mauste, kirsikka kakun päällä :) |
SaBer 19.10.2003 22:20:42 | |
---|
Käytän aina pilliä. Mun 1x12" kombosta lähtee mielestäni nimittäin ilman pilliä aika huono ääni. Ne kaapit, jotka on suunniteltu ilman pilliä kuulostavat paremmalta, kuin ne joista on pilli vaimennettu. |
Cornflake 19.10.2003 22:28:36 | |
---|
Pallisti: Mulla on pilli ja sieltähän tulee sitä kolinaa aika kivasti. Meitsi tykkää. Kyllähän ne pillit kohisevatkin, mutta eipäse minua haittaa. Se pillin säätönamikka on kyllä mainio. Minä kun tykkään semmosista soundeista, että on sikana munaa ja reilusti yläpää kilinää, niin pilli on kiva mauste, kirsikka kakun päällä :) Just näin. Meissi tykkää myös. Eikä tuossa Ampegissa pilli edes kauheasti kohise. Itse pidän pilliä kokonaan auki, mutta tuolla portaattomalla säädöllähän sen saa säädettyä mieleisekseen. Eli kannattaa kuitenkin katsoa sellainen kaappi missä on vähintään on/off, mieluiten portaaton säätö pillille. Kuten huomattu - toiset tykkää, toiset ei. Lick my lovepump! |
jjhjelt 09.11.2003 19:42:47 | |
---|
PILLI BASSOKAAPISSA??? MITÄ V***UA!!! Eihän tässä mitään nahkaklarinetinsoittajia olla. Basistilla voi olla PILI kaapissa. |
Cornflake 09.11.2003 20:18:00 | |
---|
jjhjelt: PILLI BASSOKAAPISSA??? MITÄ V***UA!!! Jep! Ihan samaan tyyliin kuin toisilla on pääkopassa lisävarusteena aivot. Lick my lovepump! |
Pallisti 09.11.2003 22:52:11 | |
---|
jjhjelt: Jep! Ihan samaan tyyliin kuin toisilla on pääkopassa lisävarusteena aivot. Hoho! Naks ja plussaa.. |
sirdickyj 12.11.2003 13:59:35 | |
---|
PILLI BASSOKAAPISSA??? MITÄ V***UA!!! Eihän tässä mitään nahkaklarinetinsoittajia olla. Basistilla voi olla PILI kaapissa. Kyllä se JJkin soitti siitin jäykkänä mun kaapilla ja pilli kympillä, eikä keksinyt valittaa! Pilliä on uskomattoman monessa soundissa, joita pahaa aavistamatta diggailemme! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
chief 12.11.2003 17:51:10 | |
---|
JJ ?Kuka? |
sirdickyj 12.11.2003 21:18:40 | |
---|
?Kuka? Tuo JJ joka tossa aiemmin morkkas pilliä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Maisteri 13.11.2003 11:59:22 | |
---|
Enpä tarvi pilliä. Särön kanssa kuulostaa ihan hirveältä heinäsirkkasirinältä. Släppäilijöille se lienee ihan kiva. |
Teijo K. 13.11.2003 12:47:58 | |
---|
Pallisti: Just näin. Meissi tykkää myös. Eikä tuossa Ampegissa pilli edes kauheasti kohise. Itse pidän pilliä kokonaan auki, mutta tuolla portaattomalla säädöllähän sen saa säädettyä mieleisekseen. Eli kannattaa kuitenkin katsoa sellainen kaappi missä on vähintään on/off, mieluiten portaaton säätö pillille. Kuten huomattu - toiset tykkää, toiset ei. Mulla on pillissä tuo on/off säätö, ja kyllähän se offilla on koko ajan. Ehkä jos olisi portaaton voisin jopa käyttääkin. Tai ainakin kokeilla. Nyt kun iskee pillin päälle, ja säröä peliin tulee aika, hmm kirskuvia soundeja. Ei kiva. Puhtaissa soundeissa se kuulostaa ihan kivaltakin, mutta se vekslaaminen ei kyllä ainakaan keikalla tulisi onnistumaan. Ja toisekseen meillä tulee yleisölle basso jokatapauksessa keikoilla PAn kautta. Ja kun itselläni on korvamonitorit, on se kompo muutenkin lähinnä bändin muita soittajia varten. Monitorina. Että kunhan se on selkeä soundi, niin se riittää. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Gangsta 13.11.2003 21:26:19 | |
---|
missä/milloin käytätte, missä on hyötyä, missä ei yms.. Jos haluat jonkun muun saundin kuin reggae-tumppubassosaundin, niin pilli on ehdoton! Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. -Victor Hugo |
Maisteri 14.11.2003 14:28:52 | |
---|
Jos haluat jonkun muun saundin kuin reggae-tumppubassosaundin, niin pilli on ehdoton! Ei pidä paikkaansa. Plekulla vetäessä löytyy varmasti terävyyttä ilman pilliäkin, ja voihan sitä equakin käyttää. |
Gangsta 15.11.2003 16:56:44 | |
---|
Ei pidä paikkaansa. Plekulla vetäessä löytyy varmasti terävyyttä ilman pilliäkin, ja voihan sitä equakin käyttää. Onhan se makuasia, mut saundi on erilainen pillillä ja ilman, riippumatta siitä soitatko plekulla vai sormilla tai väännät eq:ta miten tahansa. Mulle pilli on tärkeä. Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. -Victor Hugo |
Teijo K. 19.11.2003 14:28:04 | |
---|
Asiaa tarkemmin pohdittuani, toteankin että tavallaan on pillit joo. Koska basso menee DI-poksista PA kamoihin, ja bassokompo on senverran hiljaa, että yleisölle tulee vain se PAn siknaali, ja PA romppeissahan on parikin pilliä sinne yleisöön päin. Eli yleisölle pillillä, ite juon suoraan pullon suusta. Tai siis niin. Jiihaa.
-Teppo "Jiihaa" Nättilä. |