Aihe: EBS vs. MuuVahvistin
1 2
käki
11.10.2003 00:38:50
Kertokaa EBS- vahvistimen/combon haltijat omista laitteistanne. Oletteko olleet tyytyväisiä ?

Harkinnassani on satsata hyvään soundiin, ehkä EBS:ään(vaikkakin on ruåttalainen?) tahi SWR:ään..

Hartke kuiskaa jo viimeisiä sanojaan, on aika päästää se keräilijäin markkinoille..
- Parempi virtsata väärään kuin kusta suoraan -
absqua
11.10.2003 09:20:26
Jos mä olisin valitsemassa EBS:N ja SWR:n välillä niin ottaisin EBS:n. Makuasioitahan nämä, mutta mulla on aina ollut kummia vaikeuksia saada SWR:n kamoista juuri sitä haluamaani soundia. Mutta laatutavaraahan nekin ovat.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Pallisti
12.10.2003 20:29:18
En EBS:n kamoja omista, mutta olen sellaisella 350w combolla olen muutamia kertoja soitellut, ja voin sanoa, että se on paras combo, millä olen eläessäni soittanut. Hyvät soundit saa ilman, että mitään edes kunnolla säätää, ja jos vielä jaksaa nappuloita käännellä, niin uuuh aah. Kyseisen combon pilli toimii ihan saatanan hyvin. Ainut miinus taitaapi olla se, että combossa ei ole mahdollista kytkeä lisäkaappia.
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
JK
13.10.2003 08:12:06 (muokattu 13.10.2003 08:12:50)
Tuli hankittua EBS:n Drome combo. Eli 150w tehoja, 12" elementti. Aikaisemmin ollut mm. Rolandin BassCube, Voxin T-60, Craten b100 combo, Ampegin BA 115 combo, Hartke 3500 + 1x15" ja 2x10" kaapit.... Mutta vilpittömästi oman kokemukseni perusteella sanon että NYT on sellanen combo että ei tarvii muuta enää etsiä.

Soundit on sanalla sanoen LOISTAVAT!!! Pelaa niin Presarilla kuin Rickellä, etenkin Presarin kanssa keikalle mennessä ei tarvii muuta kuin "Plug in and play"..ei tarvii haeskella soundeja ja väännellä hanikoita. Kooltaan ja painoltaan näppärä ja tehoja piisaa. Lisäkaappia en oo kaipaillut, sillä keikoilla tarvittaessa voi lykätä piuhan Pa:han ja ajaa hiukan Subbasten kautta.

En tiedä mitä uudet maksaa, omastani maksoin 600 eur.

Isompaa Gormia (2x10", tehot jotain vissiin 350w) on ollut joskus myynnissä Muusikoiden Netissä.
Epämuusikko
13.10.2003 14:26:43
En ole basisti, mutta parhaimmat soundit, mitä olen basson kautta kuullut soitettavan olen kuullut EBS:n kamoista. Ampeg tosi hyvänä kakkosena. Mutta EBS:n Gorm käy vielä kitaravahvistimestakin, testattu on.
"Jos kaikki Suomen ammattimuusikot asetettaisiin Päiväntasaajalle metrin väleittäin, niin se olisi ihan hyvä".
Johannes_t
13.10.2003 16:57:04

EBS Fafner nuppi löytyy. Saundi toimii ja on jopa helposti löydettävissä. Ainoa vitutuksen aihe on EBS:n kaappien puute...
hemmo
13.10.2003 17:01:07

EBS Fafner nuppi löytyy. Saundi toimii ja on jopa helposti löydettävissä. Ainoa vitutuksen aihe on EBS:n kaappien puute...

Soitin-Huttusella on käytetty EBS 2x10-bassokaappi.
Säröä beibi!
purtsi
13.10.2003 20:00:33
Hanki poika ampeg! Ei tartte kysellä mikä on hyvä kompostori.
hemmo
13.10.2003 20:29:17

Kuule purtsi. Kaikki ei halua Ampegia. Revi siitä.
Säröä beibi!
Niskamies
13.10.2003 20:58:36
Kuule purtsi. Kaikki ei halua Ampegia. Revi siitä.

mulle taasen on ihan sama onko ampeg, tai yamaha tai fender, tai mikä tahansa, kunhan kuulostaa hyvältä. paras setuppi millä olen tähän mennessäktllä soittanut on ampegin anniversary 300w putkinuppi aniversary 8*10 kaapin kanssa. suosittelen:)
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
Pallisti
14.10.2003 23:32:06

Se on siitä kiinni, että millaista soundia hakee. Ampegeissa on aika tumma rokkisoundi, kun taas EBS:ssä on kirkas "hifi-soundi".
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
absqua
15.10.2003 08:04:22
Ampegeissa on aika tumma rokkisoundi, kun taas EBS:ssä on kirkas "hifi-soundi".

Aika karkeasti yleistäen näin.

Pehmeä tai lämmin olisi minusta "tummaa" parempi sana kuvailemaan Ampegin soundia EBS-vahvistimiin verrattuna.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Maisteri
15.10.2003 13:31:11
Aika karkeasti yleistäen näin.

Pehmeä tai lämmin olisi minusta "tummaa" parempi sana kuvailemaan Ampegin soundia EBS-vahvistimiin verrattuna.

Pehmeä ja lämmin nimenomaan. Ainakin V4BH-putkinuppiin sopivat nuo adjektiivit. On tullut keikoilla kuultua useasti veenelosta ja pari kertaa pikaisesti testattuakin. Mainio vahvistin.

EBS-kamoja ois kiva testata kun on kehuttu kovasti, mutta jos ovat kovinkin hifi-vermeitä, niin eivät ehkä ole ihan mieleisiäni. Lämmin, kevyesti säröytyvä, rokki putkisoundi on enemmän mun juttu. Veenelosen ostoa harkitsin vakavastikin, mutta onneksi löysin putkimarsun, joka maksoi vain reilun neljäsosan uuden veenelosen hinnasta. Ja on todella mainio sekin.
Maisteri
15.10.2003 13:34:23
... ampegin anniversary 300w putkinuppi aniversary 8*10 kaapin kanssa. suosittelen:)

Eikä maksakaan kuin vajaat viis tonnia. Eikä painakaan kuin reilusti toistasataa kiloa. :)
Niskamies
15.10.2003 15:13:15
Eikä maksakaan kuin vajaat viis tonnia. Eikä painakaan kuin reilusti toistasataa kiloa. :)

saksasta hintaa tulee vain noin neljä tuhatta :)
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
Gangsta
15.10.2003 22:49:22
Kertokaa EBS- vahvistimen/combon haltijat omista laitteistanne. Oletteko olleet tyytyväisiä

Mä päädyin ostamaan viime kesänä EBS:n HD 350 nupin ja siihen 2*10 kaapin. Tällä hetkellä vielä oon ainakin tosi tyytyväinen. Tietysti yhen 15 tuumasen saatan jossain vaiheessa hommata siihen, mut kyllä tuokin potkii...

Siitä hifi -saundista en nyt olisi niin peloissaan. Kannattaa kokeilla! Mä ainakin pidän sellaisesta selkeestä bassosaundista. Soitan kylläkin vain passiivimikkisillä bassoilla, joten se hifiys ei korostu.

Erinomainen hankinta mulle!
Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. -Victor Hugo
Johannes_t
22.10.2003 14:24:01

Se on siitä kiinni, että millaista soundia hakee. Ampegeissa on aika tumma rokkisoundi, kun taas EBS:ssä on kirkas "hifi-soundi".

Ja paskan marjat. Edellinen nuppi oli mesan 400 (16 putkea pehmeyttä ja tummuutta) ja ainakin oma kokemus kertoo Fafnerin taipuvan retro/lo-fi/70´s/jne.-saundeihin vallan mainiosti. Putkisärö löytyy, ja se särö menee yhteentoista... ;) Tutustukaa itse tarkemmin, ei jaksa enää hehkuttaa.
chief
28.10.2003 20:20:57 (muokattu 30.10.2003 20:11:41)
Itse hankin juuri EBS:n vanhemman GORMin. Tehoa 300 wattia ja elementit ovat mallia 2x10" ja pilli. En ole vielä ehtinyt testata sitä bändin kanssa, joten kunhan sen teen niin sitten kirjoittelen lisää.

EDIT: Niin olenhan minä joo soittanut EBS:n HD 350 nupin kautta Hartken 4x10" XL kaappiin. Siinä ei ainakaan tarvinnut soundia paljoa ruuvata. Se kuulosti hyvältä suoraan. Sehän on lähtökohtaisesti aika hyvä tilanne.
Zonebs
30.10.2003 18:28:03
ostin muutama kk. sitten ebs HD350 päätteen ja 4*10 kaapin,aiemmin oli hartken kamat.täytyy sanoa että on HYVÄ olen enemmän kuin tyytyväinen,potkua riittää,ja soundi on heti hyvä ei tartte paljon ruuvailla.mutta ei se ole ainoa oikee...kyllä muillakin pystyy hommat hoitamaan.
käki
02.11.2003 03:25:52
ostin muutama kk. sitten ebs HD350 päätteen ja 4*10 kaapin,aiemmin oli hartken kamat.täytyy sanoa että on HYVÄ olen enemmän kuin tyytyväinen,potkua riittää,ja soundi on heti hyvä ei tartte paljon ruuvailla.mutta ei se ole ainoa oikee...kyllä muillakin pystyy hommat hoitamaan.

Toi yhdistelmä on käynyt mielessä(eikös M. Miller käytä vähän samantapaista...). Mitäpä maksoi, jos saan kysyä ?
- Parempi virtsata väärään kuin kusta suoraan -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)