paavi 20.10.2003 15:43:05 | |
---|
Moikka! Oon aatellu hankkia sellasen nuppi-kaappi-yhdistelmän, jolla pärjäiskin sitten seuraavat sata vuotta. Oon ajatellut, että kaappeja vois olla kaksi, yksi isompi isoilla elementeillä ja yksi pieni. Näin voisi aina pelkästään pienemmän ottaa mukaan pienemmille keikoille tai muihin vastaaviin tilanteisiin. Muutenkin sellaista yhdistelmää on kehuttu. Voi ikäänkuin vaikka varata ison kaapin sille jytinälle jne. Voiko muuten (ja millä tavalla) ajaa erilaista signaalia eri kaapeista (Vai miten sen nyt hienosti sanois?)? Eli esim. efektiä vain toisesti kaapista ulos tai sitten hienosti joku aikaefekti eri vaiheissa eri kaapeista. Minkäslaisen set-upin ylipäätään tällainen ufomeininki vaatis? Tärkein kysymykseni kuitenkin on: Minkämerkkisiä nuppeja ja kaappeja suosittelette? Mulla on 5-kielinen (siis H-kielellä) ja pitäisi löytyä aika sellaista modernia soundia, mutta myös perinteisemmän pehmeätä. Täällä vähän haukuttiin Warwickia. Sattuisin saamaan warwickia jonkinmoisella alennuksella, mutta kannattaako unohtaa? Niin, hintahaarukkaa on nyt vähän vaikee mennä sanomaan, mutta heitetään nyt vaikka että yhteensä vois mennä aina ehkä sinne 2000e paikkeille.. Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi. |
Pallisti 20.10.2003 16:58:19 (muokattu 20.10.2003 16:59:42) | |
---|
|
M.Hanski 20.10.2003 17:15:26 | |
---|
Jos nyt lähdetään SWR:ää tarjoilemaan, niin T-kaupasta saisi halvahkolla myös Workingman's-sarjaa: esim. 2x10C -kombo ja 1x15T-kaappi yhteishintaan 1421 e. Workingman's 12 -kombosta mulla on hyviä kokemuksia, mutta enpä noista työmiessarjan vehkeistä sen enempää tiedä. Itselläni on Goliath Jr. III, joka on palvellut kiitettävästi muutaman vuoden. |
absqua 20.10.2003 17:36:50 | |
---|
2 kiloeuron budjetilla on aika laaja valikoima kamaa ulottuvillasi. Hartkea saat halutessasi ison läjän ja jää rahaa ylikin. Samaten Warwickia (joka by the way on mielestäni aivan OK kamaa ihan missä vaan kategoriassa ja hintaansa nähden oikein hyvää. Jos mun pitäisi nyt ostaa budjettikamat niin W olisi vahva vaihtoehto) (budjettikamat = ei ampeg ;-). SWR on vissiin myös hyvää kamaa. Kovin paljon omaa kokemusta niistä ei löydy, joten paha sanoa mitään. Uuteen ampegin läjään ei 2000 e valitettavasti riitä, joten en niitäkään voi suositella. Yksi harkitsemisen arvoinen idis voisi myös olla joku tehokas 2x10" combo ja siihen lisäkaappi. Esim Ashdown ABM-kombo ja 4x10" kaappi, jolloin sulla tuloksena köyhän miehen rantasauna eli 6x10". Tai voihan alakaappi olla 1x15", ihan oman maun mukaan. Tuollaisella kattauksella pärjäilee jo isommissakin kinkereissä. Kombo saattaisi tulla piirun verran halvemmaksi kuin erilliset nuppi ja kaappi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 20.10.2003 17:45:42 | |
---|
ampegin classic 8*10. thomannilla joku 1600€. sit joku hyvä putkinuppi. siinä sulle elämäkamat. Hanki presari ja ole tosimies! |
absqua 21.10.2003 07:38:31 | |
---|
ampegin classic 8*10. thomannilla joku 1600€. sit joku hyvä putkinuppi. siinä sulle elämäkamat. Niinpä. Voi vaan olla ettei 8x10:n jälkeen käteen jäänyt 400 e ihan riitä hyvään putkinuppiin... :-( Mutta toisaalta: aina kannattaa kerralla investoida kunnon kamoihin jos kerran investoimaan lähtee. Jos hoitaa suoraan parhaan kamat, niin ei tarvitse hetikohta olla vaihtamassa taas jotain. Kamojen jatkuva ostelu ja myyminen tulee pitkällä tähtäimellä paljon kalliimmaksi kuin kerralla hankitut "loppuelämän" kamat. Ja mä en tarkoita "kunnon kamoilla" nyt mitään tiettyä merkkiä tai mallia, vaan sellaisia soittovehkeita joista itsekukin eniten pitää. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 21.10.2003 15:17:10 | |
---|
Niinpä. Voi vaan olla ettei 8x10:n jälkeen käteen jäänyt 400 e ihan riitä hyvään putkinuppiin... :-(
itse jos hommaisin "elämäkamat", nii hommaisin sit hyvät sellaset. meinaankin nyt eka hommata hyvän kombon, ja sen jälkeen vasta tommoset. putkinupit taas maksaa ihan saa*anasti. Hanki presari ja ole tosimies! |
Maisteri 21.10.2003 16:51:15 (muokattu 21.10.2003 17:02:58) | |
---|
Paras setuppi millä oon ikinä soittanu on ehdottomasti: -Marshall VBA 400-putkinuppi (400W) -Marshall VBC 810, 8x10-kaappi Pari keikkaa oon soittanu tuolla pinolla, eikä mitkään muut kamat yllä samalle tasolle. Se legendaarisin Ampegin SVT on kokematta, mutta tuo Marsupino oli jo niin mainio, että tuli sellanen tunne, ettei parempaa tarvis ikinä. VBA-nuppi maksaa 1600e. Tuo 810 kaappi maksaa vajaat 1200e. Tosin tolle nupille on tehty myös pienempi VBC 4x12-kaappi, joka maksaa 675e. VBA 400 + VBC 412 maksaisivat 2275e, eli käytännössä voisivat irrota kahdella tonnillakin. Jos mahdollista, kannattaa kokeilla. www.suomalainen-soitinkauppa.fi Kyllä reilulla neljällä sadallakin voi saada mainion putkinupin. Maksoin Marsun JCM 800 (100W)-nupistani 450e ja saman sarjan 4x12-kaapista saman verran. Tämä onkin sitten toiseksi paras vahvistin, millä olen soitellut. Ampegin V4BH (100W)-putkikone on myös ainakin samantasoinen yksintestauksen perusteella. Se voisi ehkä mennä jopa Marsuni ohi, jos ihan bändin kanssa kokeilisin sitä. V4BH:ta voin myös suositella, mutta se nuppi maksaakin uutena yli 1600e, ja sillä hinnalla saisikin jo tehokkaamman VBA 400:n. Uuudemmanhenkisiä hifikamoja en juuri osaa suositella, koska putkien lämpö on mulle se juttu soundipolitiikassa. |
Le Haba 21.10.2003 20:51:36 | |
---|
, eikä mitkään muut kamat yllä samalle tasolle. Se legendaarisin Ampegin SVT on kokematta, mutta tuo Marsupino oli jo niin mainio, että tuli sellanen tunne, ettei parempaa tarvis ikinä.
Koe SVT ja totea, että kyllä yltää!
168 käteen ja känni toteen! |
paavi 22.10.2003 01:32:29 | |
---|
Perhana. Hyviä kommentteja tunnut. Täytyy vaan miettiä. Juuri nyt ei tarkentavia kysymyksiä tuu mieleen, mutta mietitään koko ajan. Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi. |
Maisteri 22.10.2003 14:32:14 | |
---|
Koe SVT ja totea, että kyllä yltää! Todennäköisesti yltääkin, jos pääsisin kokeilemaan. Mutta tähän mennessä tuo Marsupino on ylivoimaisesti parasta mitä olen kokenut. |
Maisteri 22.10.2003 15:25:25 (muokattu 22.10.2003 15:31:25) | |
---|
Niinpä. Voi vaan olla ettei 8x10:n jälkeen käteen jäänyt 400 e ihan riitä hyvään putkinuppiin... :-( Tuollapa ois JCM 800 Bass series huuto.netissä neljälläsadalla. Mielestäni aliarvostettu ja turhan parjattu vahvistin. Mainio, lämmin perusputkisoundi ja potkua kyllä riittää. Pienenä miinuksena ehkä se ettei ole Gain-säätöä ja että DI-outin signaaliin vaikuttaa kaikki potikat, myös volume. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=5415222 Myyjä taitaa olla se jolta tuon omanikin ostin. Sillä oli 2 tollasta nuppia, joista toisen ostin syyskuun alussa. Se toinen oli siinä vaiheessa putkiremppaa vailla ja muutenkin ulkoisesti huonommassa kunnossa kuin se ostamani. EDIT: Syynä näiden JCM-nuppien myymiseen on se, että hän aikoi hankkia tuon edellä hehkuttamani Marsun VBA 400-nupin. |
Prowleri 29.10.2003 04:29:23 | |
---|
Lähes henkkoht suoralta kädeltä kallistuisin Ashdownin ABMien puoleen, ne kun ovat aika kovan tason vehkeitä. ABM-210 -combo ja lisäkaappi tyypistään riippuen saattaisivat hyvinkin irrota alle parin tontun, tuolle combolle tulee Saksasta hinnaksi n. 1300e. Tosin tuo ABM-210 pärjää aika hyvin jo yksinänkin.. Hähähä. -Jami |
Esko Deel 31.10.2003 07:19:23 | |
---|
Kannattaa tutustua Hughes & Kettnerin kamoihin fasulla. Toki jos saat Warwickin systeemeistä hyvät alet, niin ihmeessä kokeilemaan ja ihmettelemään. En usko että olisi huono vaihtoehto tuokaan. Myydään kuin pakasta vedetty, musta ESP Viper-304 tarpeettomana. 550€. |
tintu 02.11.2003 16:55:16 | |
---|
Kandeis testata esim.ebs fafner ja swr kaappei. itselläni ebs fafner sekä swr 2x10 sekä4x10 ja ainakin nyt tuntuu,et jos ei ala hajoileen niin ei tarvii enää vaihtaa. |
Petri-helena 03.11.2003 18:09:06 | |
---|
Mistäkö se johtuu et noi 8x10 kaapit ei meinaa kestää kunnon rokkibändin vääntöä?Jossain vaiheessa elementit menee paskaks... |
nikolai 03.11.2003 19:27:19 | |
---|
Mistäkö se johtuu et noi 8x10 kaapit ei meinaa kestää kunnon rokkibändin vääntöä?Jossain vaiheessa elementit menee paskaks... Ehkä yleisin syy tuohon on liian pieni vahvistin... |
Niskamies 03.11.2003 20:10:15 | |
---|
Ehkä yleisin syy tuohon on liian pieni vahvistin... tarkoitat varmaan liian isoa vahvistinta ja luukuttamista. miten liian pieni vahvistin voi rikkoa kaapin? Hanki presari ja ole tosimies! |
bassotus 03.11.2003 22:02:53 | |
---|
tarkoitat varmaan liian isoa vahvistinta ja luukuttamista. miten liian pieni vahvistin voi rikkoa kaapin? Jostain kuulemani selityksen mukaan seuraavasti : Liian pieni vahvistin => joudutaan vääntämään nupit kaakossa => pääte klippaa julmasti ja kaappiin ajetaan tuota rajusti leikkaavaa signaalia => tekee pahaa elementeille. Näin siis ymmärtääkseni ainakin trankkuvehkeillä .. stupidity should hurt. |
nikolai 03.11.2003 23:05:01 | |
---|
Jostain kuulemani selityksen mukaan seuraavasti : Liian pieni vahvistin => joudutaan vääntämään nupit kaakossa => pääte klippaa julmasti ja kaappiin ajetaan tuota rajusti leikkaavaa signaalia => tekee pahaa elementeille. Näin siis ymmärtääkseni ainakin trankkuvehkeillä .. Näinhän se on. Signaalin puhtaus on elementin keston kannalta olennainen asia. |