Aihe: J-mikkien erot?
1
handegunnar
05.01.2004 09:15:42
Olen hieman harkinnut mikkien vaihtoa. Millaisia eroja on soundissa DiMarzion Model J ja Ultra Jazz mikeillä? Speksien mukaan Model J on alapainotteisempi. Ultrassa on suuremmpi output voltage, onko dynamiikka myös parempi?

Entä sitten Fenderin mikit? Sieltä löytyisi vintagea, originalia ja vähäkohinaista? Millaisia eroja noissa on? Vintage kohisee, original vähemmän ja noiseles ei, vai?

Entä sitten erot Fenderin ja DiMarzion välillä?
Basismi
05.01.2004 09:43:47
Onko tämä jo tuttu?
http://archive.bassplayer.com/z1999/9903/pickups.shtml

Laitoin juuri viikonloppuna Model J:t kiinni ja kyllä nyt murisee EMG:iden jälkeen! Pelkästä tallamikistä lähtee tarpeeksi alapäätä kun ennen piti kikkailla mikkien balanssin ja EQ:n kanssa. Ultrassa lienee enemmän yläpäätä.

Harkitsin myös Fenderin Custom Shop 60's mikkejä, mutta halvempi hinta ja etenkin kohinattomuus veti Dimarzion voittoon. CS:t on single-coilit ja Dimarziot split-coilit. Luulen että olet tyytyväinen, valitset sitten kumman tahansa.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
poppamies
05.01.2004 10:24:33 (muokattu 05.01.2004 10:25:29)

No mulla on Fender Vintaget ja olen ollut tyytyväinen. Maksoin muistaakseni niistä 800 mk/pari.Niissä on aika hyvä olustuloteho. Joskus tuntuu että jopa liikaa. Sellaisissa vahvistimissat missä ei ole gainiä menee monesti aivan särön rajalle asti. Mulla on rinnan/sarjaan kytkin viritettynä. Tosin käytän useinmiten perinteistä rinnan asentoa. Eihän ne tietenkään ole "häiriöttömät" mutta kyllä niitten kanssa pärjää.
"G-strings are for strippers"
Mynthor
05.01.2004 16:24:25 (muokattu 05.01.2004 16:24:52)
Onko kenelläkään kokemuksia Seymour Duncanin hot for jazz-mikeistä?
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
Lou
05.01.2004 16:36:18
Tietääkö kukaan valmistajia jotka tekee p/j mikki settejä? Ja sitten muuten kuuluuko jazz mikin olla hieman hiljaisempi/rauhallisempi/hennompi kuin p mikin vai johtuuko tämä juuri siittä että p mikki on bassovoittoisempi kun taas jazz mikki keskiäänivoittoisempi?
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
absqua
05.01.2004 16:47:47
Onko kenelläkään kokemuksia Seymour Duncanin hot for jazz-mikeistä?

Mä hankin aikoinani ko.mikin nauhattoman jazzarini kuolleen tallamikin tilalle kun halvalla sain. Tyytyväinen olen ollut, ei siinä mitään, vaikka myöhemmin olen aprikoinut jonkun perus-vintage-mallin olevan hieman parempi siksi että etteivät ne ole niin "kuumia". En ole kuitenkaan äitynyt vaihtamaan sitä mikkiä mihinkään, koska nauhattomassa se jotekin svengaa kuitenkin aika hyvin.

Saatan olla väärässä, mutta noista hot-osaston bassomikeistä on hieman jäänyt sellainen maku että ulostulotehoa piisaa, mutta soundin muhkeudesta joutuu vastaavasti tinkimään aavistuksenomaisesti. En sano että soundi olisi ohut, mutta jotain jää puuttumaan. Duncanin hotin lisäksi on pitkähköä soittokokemusta myös saman valmistajan QP-mallisista mikeistä, jotka myös ovat kuumanpuoleisia. Toisaalta kovalla outputilla saa vahvistimen etusen helposti kyykkyyn ja se taas voi soundata hyvältä jossain.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)