Royal Banzai 27.12.2003 01:26:41 | |
---|
Vahvistimen inputeista asiaa. Omistan 250W vahvistimen, ja siinä on molemmissa kanavissa 2 inputtia. Aloin tuossa miettimähän, että onkos siitä haittaa, jos passiivimikeillä ilman efektejä tms soittaa siihen hiljaisempaan reikään? kun siinä rei'ässä tuntuu tuo voluumin säätö olevan paljon järkevämpää, ei ole millin tuhannesosista kiinni täydellinen basson dominointi treeneissä.. Eikös tämä hiljaisempi input ole kuitenkin aktiivimikkejä varten joten pitäisi olla ihan ok soittaa siihen passiiveilla? Kiitoksia vastauksistanne! |
Ulle 27.12.2003 01:45:50 | |
---|
Mullakin on high ja low inputti. Oon soitellu siihen low-reikään passiivimikeillä. Pitäiskö vaihtaa reikää?? Matalalla profiililla (ja taajuuksilla)...on voittajan tie |
poppamies 27.12.2003 08:27:26 | |
---|
No pankaa vaan siihen reikään joka tuntuu mielekkäämmältä.. ei siinä mikään kärsi... "G-strings are for strippers" |
Royal Banzai 27.12.2003 19:28:53 | |
---|
No pankaa vaan siihen reikään joka tuntuu mielekkäämmältä.. ei siinä mikään kärsi... ah mitä kaximielisyyttä! |
fox 27.12.2003 22:12:59 | |
---|
ah mitä kaximielisyyttä! Mutta ah miten totta...Usko vaan Medicinemania.. Niin kysehän tietenkin oli niistä vahvistimista.. =) |
JE 28.12.2003 17:14:11 | |
---|
Mullakin on high ja low inputti. Oon soitellu siihen low-reikään passiivimikeillä. Pitäiskö vaihtaa reikää?? Tietoa ei paljon löydy mut, itse pidän lowissa koska tuntuu että lähtee tykimpi ääni. Highissä kaikki häiriöt kuuluivat mulla helpommin. ...."Kysy amerikan presidentiltä!" |
Muhwi 28.12.2003 18:25:31 | |
---|
Eipä noita ole kai koskaan sen kummemmin standardisoitu, jokainen vahvarivalmistaja laittaa ne miten tykkää. Aktiivi/passiivi lienee nykyään yleisin vaihtelu, paljon tehoa omaavissa se on usein high ja low, jossa low leikkaa jonkun 15db pois. Sitten on tietenkin poikkeuksia, esim omassa marsussa toinen on Bright ja toinen normaali, erona on se että bright säröytyy myöhemmin ja rauhallisemmin. Kokeilemalla se selviää, ja sinne sitten joka paremmalta kuulostaa. It wasn't me, it was the Other Guy. |
Poerri 31.12.2003 00:45:32 | |
---|
Muuten missä vaiheessa kaks erillistä inputtia yleisty bassovehkeissä? Vanhin näkemäni laite jossa on lo/hi gain inputit on oma Carlsbron Stingray aivan 80-luvun alusta... "osaan soittaa niinq hirmu paljo kaikkee..." |
Akai 31.12.2003 02:44:59 | |
---|
Muuten missä vaiheessa kaks erillistä inputtia yleisty bassovehkeissä? Vanhin näkemäni laite jossa on lo/hi gain inputit on oma Carlsbron Stingray aivan 80-luvun alusta... Ainakin Peaveyn Bass Series 400 -nupissa on jo erilliset inputit, ja näitä vekottimia valmistettiin jo 70-luvun puolivälissä. Inputteja on muutenkin riittävästi, yhteensä 6 kpl (molemmille kanaville omat low ja high sekä kanavat yhdessä joko rinnan tai sarjaan). If it´s too loud, you´re too old! |
Royal Banzai 31.12.2003 16:47:45 | |
---|
Kustomini on 70-luvulta.. |
Muhwi 01.01.2004 13:11:42 | |
---|
Oma marsuni on 80 luvun alusta, mutta samaa neli-inputtista/2kanavaista malliahan tehtiin jo -68, ellei aikasemminkin. It wasn't me, it was the Other Guy. |