gravedepth 13.10.2003 16:13:31 | |
---|
siis minkälaisia kikkoja & show meininkiä te muut basistit teette keikoilla? esim. soitatte basso seläntakana tms. Mikä näyttää hyvältä? itse mietiskelin kun tuota omaa lavakarismaa pitäisi hieman hioa. Tietty on toi perus mossaaminen mutta kun olisi oikeinkin kiva tehdä jotain spesiaaliakin. |
Velko 13.10.2003 18:59:12 | |
---|
Minulla on yhdessä biisissä semmoinen pitkä liuku oktaavista alas, siinä otan toisella kädellä 12. nauhan kohdalta kiinni ja annan basson pudota vapaasti sen kouran läpi alaspäin. Toisella kädellä voi sitten vaikka huitoa. Jos päässä on hattu niin se on kiva heittää kitaristin polveen, on kokeiltu. Itse asiassa siellä lavalla jos rupeaa mitään ihan älytöntä tekemään (kuten eräät kaverit härkätaistelua takilla ja bassolla), niin siitä soittamisesta herpaantuu keskittyminen ja tulee mokailtua. Muutenhan se ei hirveästi haittaa jos fiilis on hyvä, yleisö ei basistin mokia yleensä noteeraa, mutta jos keikka tulee nauhalle niin se kuulostaa ilkeältä jälkeenpäin. Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa. |
Definhel 13.10.2003 19:24:29 | |
---|
Soitan iskelmää ja heilutan hiuksia, näytän pirun sarvia ja soitan niskankin (mutta yleensä lukkojen) takana! Pitää vielä katsoa uskaltaako ton tehdä perjantain "Juho W. First Time on stage with a real audience, packed propably with a 150w amplifier and a Japanese Fender-Jazzzari, he's even got a band behind him, or in his way, or home" -tilaisuudessa Pessimisti on realisti.
Optimisti on kitaristi.
Basisti on rasisti. |
juici 13.10.2003 23:32:08 | |
---|
Eipä ole vielä tullut keikkoja heitettyä, mutta kotona että treenissä tulee hypeltyä ilmaan ja notkuttua polven varassa Krist Novoselicin tyyliin. "Ei se ole mikään limainen mato, se on vain kuppanen sammakko..." | Bändin kotisivut |
Reddie 14.10.2003 10:21:41 | |
---|
Mä yleensä potkin meidän toista kitaristia. |
Karva-Aarne 14.10.2003 12:04:29 | |
---|
Basistin tehtävä on kompata, myös lavalla. Komeinta on, kun räkäsen näkönen basisti on mukavassa haara-asennossa rintamasuunta yleisöön, ja notkuu rytmikkäästi sivuttain. Se se vasta munakasta bassottelushowta onkin! Itse tosin en vielä hallitse tuota monimutkaista operaatiota juurikaan. |
basspete 14.10.2003 12:06:37 | |
---|
Meitsi joskus liutteli oikean käden peukalolla ja vasemman käden sormilla tommosia tappingi liutuksia. Mitenkähän tän nyt selittäs. eli vasemmalla kädellä vedät liun ja sitten oikealla perässä. ja väliin voi percussiivisesti släppäillä. Jeah! Komsii Kosmaa !! |
Niskamies 14.10.2003 17:09:02 | |
---|
perus clishandoja, eli slaideja. onkos toi muuten oikein kirjoitettu? "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
2541 14.10.2003 19:57:53 | |
---|
perus clishandoja, eli slaideja. onkos toi muuten oikein kirjoitettu? Glissando on varmaan oikea kirjoitustapa. |
Pallisti 14.10.2003 23:29:23 | |
---|
kuperkeikat (lähinnä ukemit) tms. on aika kovia, joskin helvetin vaikeita. Psykedeelinen mossaus on myös aina siistiä. |
pea 15.10.2003 01:14:01 | |
---|
oikiasti paras basistinkikka on soittaa alasti selän takkaa. koko komeus näkyy ja kerranki saa huomiota. siis se basso.. Pejisss |
Karlsson 15.10.2003 09:29:59 | |
---|
Mun spesialiteetti on kuolata. Näkee kans onks lava vaaterissa samalla. Kyllä basismi pitäisi luokitella Kela-korvattavaksi sairaudeksi. |
TiMiTheShiT 15.10.2003 11:17:42 | |
---|
mää niinkun yleensä läpsin niitä kieliä ja niistä tulee ääntä siinä on sitä show meininkii he he heeh heh heh uuh hah hah haa |
TiMiTheShiT 15.10.2003 11:19:16 | |
---|
jos huomioo haluaa niin soita mahdollisimman paljon riita sointuja niin porukka alkaa ihmetteleen et kuka siellä räpeltää. he he heeh heh heh uuh hah hah haa |
NYdoll 15.10.2003 14:14:18 | |
---|
Tuli noista kikoista mieleen se Rob Trujillon "helikopteripyörintä". Ainakin Ozzyn live at Budokanissa se tekee sen. Eli alkaa pyöriä ympäri niin kovaa et se basso nousee ihan vaakatasoon ja soittaa vielä samalla sitä E-kieltä. siistin näkönen juttu. Mitään muuta hienoa Trujillossa ei sitten olekkaan... "that´s the way I like it baby, I don´t wanna live forever" Motörhead - Ace of spades |
d-iivil 16.10.2003 10:02:58 | |
---|
Jalka monitorille, basso pystysuoraan asentoon reiden päälle ja Jari Kainulais-tribuuttia tiluttamaan sopivaan kohtaan eturivin yleisön iloksi (ainakin silmäniloksi) :D |
Teijo K. 16.10.2003 10:11:31 | |
---|
Tuli noista kikoista mieleen se Rob Trujillon "helikopteripyörintä". Ainakin Ozzyn live at Budokanissa se tekee sen. Eli alkaa pyöriä ympäri niin kovaa et se basso nousee ihan vaakatasoon ja soittaa vielä samalla sitä E-kieltä. siistin näkönen juttu. Mitään muuta hienoa Trujillossa ei sitten olekkaan... Ja tuonkin se on pöllinyt Kings X basistilta. Oliko se Pinnick? Ei nyt muista, mutta näin kerran keikalla ne. Tai sitten ne on molemmat pöllinyt sen joltain vielä vanhemmalta. Jaco oli kuulemma aika temppuilija lavalla. Veti jotain voltteja parhaimmillaan. Itse tein joskus nuorempana kuperkeikkoja. Sittemmin olen rauhoittunut huomattavasti, mutta niin on musiikkikin mitä soitan. Nykyään lähinnä soitan, joskus intoudun heilumaan vähän. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Karlsson 16.10.2003 10:17:19 | |
---|
Ja tuonkin se on pöllinyt Kings X basistilta. Oliko se Pinnick? Ei nyt muista, mutta näin kerran keikalla ne. Tai sitten ne on molemmat pöllinyt sen joltain vielä vanhemmalta. Jaco oli kuulemma aika temppuilija lavalla. Veti jotain voltteja parhaimmillaan. Itse tein joskus nuorempana kuperkeikkoja. Sittemmin olen rauhoittunut huomattavasti, mutta niin on musiikkikin mitä soitan. Nykyään lähinnä soitan, joskus intoudun heilumaan vähän. Karjalaisen Jape (Ismo Alangon bändissä nykyisellään) kieppuu hauskasti bassonsa kanssa, mutta täydellisenä efekti ilmeisesti tulee vain jos pitää hihnaa silleen hänelle tyypilliseen tapaan: "väärän" olkapään yli ja haaroista ali. Jaco kuulemma nuorempana oli kuin rautakangen nielleenä stagella, mutta vanhemmiten otti tuon akrobatian mukaan. Kaikkea se heroiini teettää.. ehehhehe.. (vaivautunutta naurua) Kyllä basismi pitäisi luokitella Kela-korvattavaksi sairaudeksi. |
Teijo K. 16.10.2003 10:40:01 | |
---|
Jaco kuulemma nuorempana oli kuin rautakangen nielleenä stagella, mutta vanhemmiten otti tuon akrobatian mukaan. Kaikkea se heroiini teettää.. ehehhehe.. (vaivautunutta naurua) Se oli tosin kokaiinia, mutta eipä kai noissa aineissa niin hirviää eroa ole. Paitsi että toinen piikitetään, ja toinen nuuskutellaan. Mutta muistaakseni ainakin Milkowskin mukaan ensin tuli akrobatia, ja sitten kokaiini. Että jospa tästä voisi kehittää jonkinlaisen porttiteorian. Ensin sekoitat pääsi pyörimällä, mutta se ei riitä kauaa. Tarvitaan aina enemmän kierroksia, ja mopeammin, mutta ihmisen fysiologia estää sen lopulta. Sitten täytyy turvautua aineisiin lopulta. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Niskamies 16.10.2003 16:51:13 | |
---|
Karjalaisen Jape (Ismo Alangon bändissä nykyisellään) kieppuu hauskasti bassonsa kanssa, mutta täydellisenä efekti ilmeisesti tulee vain jos pitää hihnaa silleen hänelle tyypilliseen tapaan: "väärän" olkapään yli ja haaroista ali. Jaco kuulemma nuorempana oli kuin rautakangen nielleenä stagella, mutta vanhemmiten otti tuon akrobatian mukaan. Kaikkea se heroiini teettää.. ehehhehe.. (vaivautunutta naurua) jacolle ei naureta. ainakin ne kuvat mitä oon nähny, näyttää jacon showmielen; hauskoja ilmeitä lavalla. ja sen dvd:ssä biisin lopussa he heittää basson kitaristille. Hanki presari ja ole tosimies! |