Aihe: Mikkejä vaihtamassa. Mikä on tärkeää tietää?
1
Lou
10.01.2004 13:11:15
Jo. Olen vaihtamassa mikkejä Fenderiini. Mikit Bartolini p/j passiiviset ja basso Fender Aerodyne Jazz. Eli passiiviset (p/j) vaihtuu passiivisiin (p/j) eli ei tule mitään patteri/elektroniikka säätöä. Luulen että vien mikit vaihdettaviksi mutta ensiksi ostan mikit. Joten miten voin olla varma että mikit käy bassooni? Vai onko siinä jotain mitä pitää ottaa huomioon? Eli mikä on tärkeää noin yhteensopivuuden kannalta? Koon olen katsonut ja sen puolesta nuo Bartolinit ovat ok.
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
absqua
10.01.2004 16:57:00 (muokattu 10.01.2004 17:00:43)
Jo. Olen vaihtamassa mikkejä Fenderiini. Mikit Bartolini p/j passiiviset ja basso Fender Aerodyne Jazz. Eli passiiviset (p/j) vaihtuu passiivisiin (p/j) eli ei tule mitään patteri/elektroniikka säätöä. Luulen että vien mikit vaihdettaviksi mutta ensiksi ostan mikit. Joten miten voin olla varma että mikit käy bassooni? Vai onko siinä jotain mitä pitää ottaa huomioon? Eli mikä on tärkeää noin yhteensopivuuden kannalta? Koon olen katsonut ja sen puolesta nuo Bartolinit ovat ok.

Ei siinä periaatteessa mitään mitään ongelmaa pitäisi olla. Jos Bartolini myy mikkejään P/J-sanalla niin se jo tarkoittaa sitä että ne täyttävät Fenderin speksit ainakin ulkomitoiltaan.

Eikä sähköpuolellakaan passiivimikkien kyseessä ollessa ole mitään ihmeellistä. Jos sulla pysyy kolvi kädessä niin mikkien vaihto on helppo homma tehdä itsekin. Siellä Bartolinien boksissa on kytkentäkaavio jonka mukaan mennään. Ainoa riski on kolvata mikit vahingossa väärää vaiheeseen keskenään, mutta siltäkin välttyy olemalla huolellinen.

Bassosi vanhat potikat käyvät uusien mikkien kanssa tod.näk. ihan hyvin ja ne kannattaakin säilyttää siellä niin vältyt ylimääräiseltä/turhalta tinaamiselta ja rahanmenolta. Kannattaa tietty tarkistaa mitä kytkentäkaaviossa sanotaan potikoiden arvoista, mutta tuskin ne normaalista 250K -meiningistä mitenkään poikkeavat kun kyseessä on kuitenkin passiivimikit.

EDIT: Onko niissä aerodynen orkkis-mikeissä jotain hämminkiä kun olet niitä vaihtamassa vai haetko vain vaihtelua?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Lou
10.01.2004 23:06:22
EDIT: Onko niissä aerodynen orkkis-mikeissä jotain hämminkiä kun olet niitä vaihtamassa vai haetko vain vaihtelua?

Ei ole ongelmia, mutta haluan vaan.. sanotaan sitä sitten vaikka vaihteluksi. Ja en edes ole vaihtamassa tässä lähiaikoina vaan jos hetken kuluttua löytää jostain rahaa niin sitten..
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
absqua
11.01.2004 01:40:33
Ei ole ongelmia, mutta haluan vaan.. sanotaan sitä sitten vaikka vaihteluksi. Ja en edes ole vaihtamassa tässä lähiaikoina vaan jos hetken kuluttua löytää jostain rahaa niin sitten..

Selkis!

Minulle Bartolini on tuttu lähinnä aktiivimikkien taitajana.
Jos vaihdat ne mikit niin kirjoita joskus vaikka laitearvioihin kommenttia niistä. Olisi varsin mielenkiintoista tietää miten ne pelittävät, koska ihan vaan mutu-pohjaisesti maisteltuna "Bartolinin passiivimikit" tuntuvat minusta hieman epäilyttävältä kombinaatiolta. Vähän niinkuin se Mercedes Benzin pikkuauto (A140?) joka kaatui testiajossa. ;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)