Aihe: Kompurapedaali?
1 2
poppamies
24.02.2004 21:13:13

No tätä on varmast vatvottu useampaan kertaan mutta tarvitsen mielipiteitä pedaalikompuroista.
Mulla oli Boss LMB-3 Bass Limiter / Enhancer n. 10 v. sitten mutta nakkasin sen menemään. Joku toinen.
"G-strings are for strippers"
hemmo
24.02.2004 21:18:22

Tuota, mihin tarvitsisit kompuraa? Släppiin?
Kaikki on hyvää!
Zuba
24.02.2004 21:31:06
Vähän aikaa sitten ostin EBS MultiComp'in ja ihan hyvä peli on ollut, tosin generoi jonkin verran suhinaa ja oli himppasen kallis. EBS:än sivuilla on ääninäytteitäkin.
Play that funky bass..
poppamies
24.02.2004 21:34:25

Tuota, mihin tarvitsisit kompuraa? Släppiin?

Ei. Kyllä minä visusti vältän tahallista släppäämistä ja poppaamista mutta kun soittaa kovaa, kova tatsi, niin joskus kaipaa vähän että joku kattois perään..
hemmo
24.02.2004 21:35:59

Ei. Kyllä minä visusti vältän tahallista släppäämistä ja poppaamista mutta kun soittaa kovaa, kova tatsi, niin joskus kaipaa vähän että joku kattois perään..

Siis tarttet limitterin, etkä kompuraa. Mikä siinnä Bossissa oli huonoa?
Kaikki on hyvää!
J-PPP
24.02.2004 21:39:03
Toimiiko kitaralle tarkoitetut kompurat bassolla? Käytän kitaralla Visual Soundin Route 66 (http://www.visualsound.net/66page.html) pedaalia, samassa purkissa on 808-klooni. Musamaailmasta saa. Eikös Tube Screameriä jotkut käytä bassotellessa?
WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa!
poppamies
24.02.2004 21:50:03

Siis tarttet limitterin, etkä kompuraa. Mikä siinnä Bossissa oli huonoa?

No siinä oli se huono että se tahtoi olla "pelkkä" limitteri.
Kyllä pikkusen kompuraa tekee hyvää jokaisen basso soundille. Ei se liity pelkkään släppäämiseen.
hemmo
24.02.2004 21:54:50

No siinä oli se huono että se tahtoi olla "pelkkä" limitteri.
Kyllä pikkusen kompuraa tekee hyvää jokaisen basso soundille. Ei se liity pelkkään släppäämiseen.

Tuota, mites säröt? :-=
Kaikki on hyvää!
Incarnation
24.02.2004 21:56:41
Mutta missä on Cornflake?
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
poppamies
24.02.2004 22:02:12

Tuota, mites säröt? :-=

Kyllä säröt v***u tulee nupista. Ei siihen mitään polkimia tarvita. En soita metallia.
hemmo
24.02.2004 22:12:34

Kyllä säröt v***u tulee nupista. Ei siihen mitään polkimia tarvita. En soita metallia.

Emmääkää, mutta säröjä on ketjussa pari ja saan niistä sopivan pyöreän räkäisen kompressoidun saundin.
Kaikki on hyvää!
chief
25.02.2004 03:05:02 (muokattu 25.02.2004 03:16:41)
Vähän aikaa sitten ostin EBS MultiComp'in ja ihan hyvä peli on ollut, tosin generoi jonkin verran suhinaa ja oli himppasen kallis. EBS:än sivuilla on ääninäytteitäkin.

Jep. Mulla on toi Multicomp myös. Se tuntuu toimivan tarkoituksessaan aika hyvin. Kallis, yksinkertainen ja varmasti kestävä.

Noi ääninäytteet on kyllä aivan turhia. Eihän kompuran kuulu edes kuulua.

EDIT: Vedänpä vähän sanojani takas. Tarkemmin kun aattelen niin kyllähän noista jotain hajua saa. Olis vaan kiva jos siellä ois samat näytteet ilman kompuraa niin sais paremman käsityksen siitä koko touhusta.

EDIT 2: Kannattanee siis kokeilla ihan ite omilla kamoilla jos vaan mahdollista.
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
Pekka J.
25.02.2004 07:02:23
kompuroista puheenollen: http://www.tech21nyc.com/BC1.html
onkos kenelläkään hyviä/huonoja kokemuksia tästä laitteesta?
Zuba
25.02.2004 08:08:34
..Olis vaan kiva jos siellä ois samat näytteet ilman kompuraa niin sais paremman käsityksen siitä koko touhusta..

Olin näkevinäni siellä verrokkinäytteet myös ilman pedaaleja. En niitä kuunnellut, luulen että ne eivät ole samoja pätkiä.
Play that funky bass..
Keny
25.02.2004 08:46:31
Mulla oli jonkin aikaa toi EBS compura ja voin suositella,hyvä peli.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Cornflake
25.02.2004 18:02:12
Incarnation:
Mutta missä on Cornflake?

No ni. On tainnut tulla hehkutettua MultiCompia vähän liikaa:-)

Kyllä se niin on että snadi kompurointi tekee bassolle hiton gutaa. Kuten tuossa jo tulikin. Ja minulle tuo EBS:n verme on ainakin ollut ihan nappi juttu. Hyvä peli.
Lick my lovepump!
Cornflake
25.02.2004 18:05:36
goregrind:
kompuroista puheenollen: http://www.tech21nyc.com/BC1.html
onkos kenelläkään hyviä/huonoja kokemuksia tästä laitteesta?

Ei ole kokemusta mutta tuota voisi mielenkiinnosta kokeilla jos nyt olisi kompuran osto edessä. Ihan vain sentähden että tuon lafkan pelit tuntuvat olevan taattua laatua.

Tosin en siltikään vaihtaisi voittavaa hevosta. EBS roks.
Lick my lovepump!
poppamies
25.02.2004 21:04:45

No onko kellään mitään kokemusta tuollaisesta erittäin yksinkertaisesta (ja vanhasta) vehkesstä kun MXR Dynacomp. Halpa kun mikä... jos ei tuokaan toimi niin senkin raasikii nakata menemää... Ei oo nappeja liikaa. Jo yksi potkittava rautanappi keskellä riittäisi minulle...
hemmo
25.02.2004 22:08:29

No onko kellään mitään kokemusta tuollaisesta erittäin yksinkertaisesta (ja vanhasta) vehkesstä kun MXR Dynacomp. Halpa kun mikä... jos ei tuokaan toimi niin senkin raasikii nakata menemää... Ei oo nappeja liikaa. Jo yksi potkittava rautanappi keskellä riittäisi minulle...

Joo, sillä saa sellaisen "paukkuvan" saundin aikaan. Miten-sen-nyt-selittäisi, kantrisaundin, niinku.

Ei ehkä sovellu sbassolle.
Kaikki on hyvää!
Pekka J.
26.02.2004 00:57:53
Ei ole kokemusta mutta tuota voisi mielenkiinnosta kokeilla jos nyt olisi kompuran osto edessä. Ihan vain sentähden että tuon lafkan pelit tuntuvat olevan taattua laatua.

joo täytyy tästä jokin päivä ryskiä musamaailmaan tuota testaamaan. hinta pyöri muistaakseni siinä 150e paikkeilla. laatua ainakin on jokainen vastaan tähän asti tullut tech21, joten uskoisin tuonkin menevän laadun puolelle :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)