Aihe: Epiphone EB-3
1
Superbeast89
22.02.2004 22:48:02
Onko kellään kyseisestä kepistä kokemusta? Kannattaako tollanen hankkia vaiko suunnitella jotain muuta? Ei se ainakaan kovin kallis ole kun katsoo esim. Into Luthmanilta 495€
Maiden! Maiden! Maiden!...
Muhwi
22.02.2004 23:23:48
On meinaan hyvä basso! :) Kehua tuota voisin vaikka kuinka pitkät pätkät, mutta imo parhaat puolet ovat soittotatsi, ulkonäkö, ja saundi (pienellä varauksella).

Kaulamikki on iso ja tumma, ja sopivilla säädöillä jopa nasaali, saundi "murisee", ikäänkuin olisi pienenpientä säröä matkassa, eli ihan semmoista pehmeää tuuttausta on vaikea kaivaa, tosin kyllä sekin onnistuu. Rock-bassosaundi parhaimmillaan imho. Liimakaulan ansiosta sustainia on vaikka muille jakaa. Tallamikki on aikas trebleinen, mutta kun boostaa vahvarista bassoa tarpeeksi niin lähtee hyvät narinat. Aika funky on myös tarvittaessa. Saundi on aika kaukana aktiivimikki-hifistä. Släppisaundia tuosta on ehkä kaikkein vaikein (muttei sekään mahdontonta) kaivaa. Yleissaundi on kuitenkin suht omaperäinen; joko tykkää tai ei.

Kaula on aevan ihaana minun käteen, voi tosin olla että joku toinen ei sitten tyykkää. Ohut, muttei liikaa ja varsin nopeasoittoinen. Omassani särisi kielet nauhoja vasten aluksi, mutta se korjaantui pienellä kaularaudan löysäyksellä. Monta kertaa törmää valitteluihin basson kaulapainoisuudesta, mutta sanoisin että osittain liioiteltua on tuo. Ihan aluksi saattaa vaivata, mutta tottumiseen menee alle viikko. Leveällä hihnalla tuo korjaantuu lähes kokonaan.

Mitäs vielä.. No mainittakoon että tuo on aikas painava, johonkin ultrakevyeeseen ibaan tottunut saattaa kummastella, mutta siihenkin tottuu. Virittimet ovat hyvälaatuiset, mutta senverran kookkaan että pehmeässä pussissa ne kääntyvät joskus itsekseen kun ottavat reunoihin kiinni. Tallassa löytyy paljon säätövaraa. Niin, sehän noissa Koreassa tehtävissä soittimissa aina on, että laatu saatta heitellä jonkin verran onneksi kävi mulla tuuri. Itse maksoin 'bout 450€ pehmeän pussin kanssa, paikallinen musaliike tilasi into-luthmannilta ja myyjä pudotti hiukan hinnasta pois. Sain sitten testailla liikkeessä, ja olisin voinut jättää sinne jos ei olisi miellyttänyt. Kannattanee kysyä jos tuo on mahdollista, ei kannata ostaa sikaa säkissä.

Taitaapi muuten olla pisin kirjotukseni ikinä :)
It wasn't me, it was the Other Guy.
basistinalku
23.02.2004 19:25:37
kuulemani mukaan laatu basso ja siinä bassossa on se jokin....
Syö suklaata.
Superbeast89
23.02.2004 20:28:47
Joo no noista mikeistä vielä sen verran, että kun ne on humbukkerit niin mitä plus ja miinus puolia on tavallisiin yksi kelaisiin mikkeihin?
Maiden! Maiden! Maiden!...
Muhwi
23.02.2004 21:46:59
Humpparit ovat nimensä mukaan hurinattomat, eli yksikelaisten surinaa ei ole. Humbuckerit tapaavat olla aika "kuumia" eli niistä lähtee enemmän irti kuin sinlecoileista. Mitähän ois huonoa, no ehkä ärhäkkyyden ansiosta niiden saundi ei aina ole yhtä, hmm, kontrolloitu, ei niin "dub", tosin sekin on paljon soittotatsista ja muista asioista kuten vahvarista kiinni.
vanttera
23.02.2004 21:52:38
Jos multa kysytään niin EB-3:lla, saati humbuckereilla ei ole hyvien bassosoittimien kanssa hirveesti yhteistä.
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
Muhwi
23.02.2004 22:50:39
Mahdammeko saada vielä perustelutkin? En yritä riitaa haastaa, mielipiteet on mielipiteitä, mutta täytyy sanoa oikeesti kiinnostaa mitä muut tykkää tai ei tykkä ja miksi näin on.
poppamies
23.02.2004 23:03:46 (muokattu 23.02.2004 23:04:54)

Jos multa kysytään niin EB-3:lla, saati humbuckereilla ei ole hyvien bassosoittimien kanssa hirveesti yhteistä.

No kyllä ne on hyviä soittimia. Mulla ei ole paljoakaan kokemusta Epiphonesta mutta sitä enemmän Gibsonin 70-luvun vehkeesta. On jykevä soundi vaikka on lyhyellä astikolla. Minä olisin sitä mieltä että nimenomaan humbukkerien takia niin soundi on täyteläinen ja tumma. Diskanttia ei vastaavasti mielestäni sitten ole. Tosin flatwuodeilla varustettu.
"G-strings are for strippers"
fox
24.02.2004 01:45:54

No kyllä ne on hyviä soittimia. Mulla ei ole paljoakaan kokemusta Epiphonesta mutta sitä enemmän Gibsonin 70-luvun vehkeesta. On jykevä soundi vaikka on lyhyellä astikolla..

Mutta eiköpä tuo Epin vehjes ole se Gibsonin EB-3L eli pitkäskaalainen? Jossain toisessa jutussa oli tuommoisesta puhetta kun mä meidän basistin kakkosbassoa kehuin. Se on Gibsonin EB-3 "tyttöbasso", eli tuollainen mistä sullakin on omakohtaista kokemusta. Lyhytskaalainen tuo. Hupaisa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)