Aihe: Fender vintage precision mikki..
1
NYdoll
21.02.2004 16:02:13

onko kokemuksia kyseisestä? on meinaan houkutteleva. Jos sellasella sais yhtään samanlaista soundia bassosta ku mitä se 60- ja 70-luvun presarisoundi oli..
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world
fox
22.02.2004 02:13:43

onko kokemuksia kyseisestä? on meinaan houkutteleva. Jos sellasella sais yhtään samanlaista soundia bassosta ku mitä se 60- ja 70-luvun presarisoundi oli..

Tai tee ehdottoman kova veto ja osta multa NOS Fender Telecaster-basson Humbukkeri.. Eipä sentään, asiaan, 70-luvun soundiin varmaan vaikutti se muukin äänentoistoketju. Toisaalta eipä tuo varmaan pöllömpi mikkinä ole tuo.
poppamies
22.02.2004 10:52:30 (muokattu 22.02.2004 10:55:10)

No ei ole kokemusta Precision vintage mikeistä mutta Jazzin vintaget on mulla bassossa. Ei sitä tumppusoundia saa nillä mikeillä jos sitä haet. Sanoisin että ainakin mun vintageissa on enemmän diskanttia mitä tavallisesti.
Se tumppusoundi liittyy flatwoundeihin ja sen aikaisiin putkivahvistimiin.
Niin ja sitten vielä 60-70 luvulla niin tallapellin alla oli vaahtomuovinpalanen demppaamassa kieliä.
"G-strings are for strippers"
absqua
22.02.2004 12:02:14
Mä olen samoilla linjoilla Poppamiehen kanssa.
Mikrofonin vaikutus basson kokonaissoundiin ei ole mitenkään älyttömän suuri. Tottakai vaikka nyt aktiivi- ja passiivimikeillä on eroa, sitä en tarkoita, vaan sitä että mikä tahansa basso ei rupea todellakaan soundaamaan vanhalta mikkejä vaihtamalla. Toki mikin avulla päästään askeleen verran lähemmäksi jotain tiettyä soundia.

Basson puiden ominaissoundi tulee yleensä läpi mikistä kuin mikistä. Sitä soundia ei mikillä parannella.

Jos kaipaat 60-lukulaista soundia presariin, niin kannattaa panostaa leppäbody (alder) & vaahterakaula ruusupuuotelaudalla -yhdistelmään. 70-luvulla (ja 50-luvulla!) paljon käytetty saarni (ash) painavampana puulajina tuo sointiin mielestäni hieman erottelevamman ja "hifimmän" klangin. Kun taas em. kevyessä lepässä tuntuu olevan pehmeämpi soundi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
NYdoll
22.02.2004 16:22:40 (muokattu 22.02.2004 16:23:14)

kyllä minä olen tietoinen flatwoundien ja putkivahvistimien vaikutuksesta soundiin. Tässä ajettiin lähinnä takaa sitä, että olisiko tuo vaihtoehto korvaamaan precision tyylisen basson onnettomampaakin onnetonta mikkiä. Saa heittää muitakin vaihtoehtoja. aktiiveihin en vaihda, se on varmaa.
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world
poppamies
22.02.2004 22:04:12

lähinnä takaa sitä, että olisiko tuo vaihtoehto korvaamaan precision tyylisen basson onnettomampaakin onnetonta mikkiä...

No jos kyse on siitä että sulla on pecision tyylinen basso missä on huonot mikit niin ilman muuta siihen siinä tapauksessa kannatta vaihtaa mikit.
Mitkä tahansa paremmat käy.
"G-strings are for strippers"
Teijo K.
22.02.2004 22:31:46 (muokattu 22.02.2004 22:35:07)

kyllä minä olen tietoinen flatwoundien ja putkivahvistimien vaikutuksesta soundiin. Tässä ajettiin lähinnä takaa sitä, että olisiko tuo vaihtoehto korvaamaan precision tyylisen basson onnettomampaakin onnetonta mikkiä. Saa heittää muitakin vaihtoehtoja. aktiiveihin en vaihda, se on varmaa.

http://www.dimarzio.com/f_main.html

Alkaa tästä.

http://www.seymourduncan.com/website/products/basses.shtml

Tuolla on monia hyviä malleja. Mm. Nuo Quarter pounderit on suosittuja. Myös ne vintage mallit ei siinä.
Kaikki on hyvää.
-hemmo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)