Pahisguy 19.02.2004 17:39:51 | |
---|
Miten olisi hyvä treenailla sormitekniikkaa? Tavotteena olis kyetä soittaan mm. Right on time kunnolla sormilla. Ja luonnollisesti nyt tarkotan oikeaa kättä. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
N_Bates 19.02.2004 18:02:13 | |
---|
Ainakin ois hyvä pistää joku rumpukone tai vastaava säksättämään taustalle. Harmittaa kun ei itse koskaan ole viitsinyt. menee kaikki vähän sinnepäin... http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
Pallisti 19.02.2004 19:44:39 | |
---|
Ainakin ois hyvä pistää joku rumpukone tai vastaava säksättämään taustalle. Harmittaa kun ei itse koskaan ole viitsinyt. menee kaikki vähän sinnepäin... Niin, jos vaikka soittelisi rumpukoneen/metronomin tahdissa eri temmoilla esim skaaloja edestakaisin ja keskittyisi aluksi siihen vuoronäppäilyyn. yks kaks yks kaks jne.. We fucked our friends´ moms and they were fuckin´ horny as hell and loved it!
www.collarbone.tk |
Muhwi 19.02.2004 19:49:16 | |
---|
Yksi on vaikka telkkaria katsellessa tehä jotain passiivista juttua, ihan ilman säveliä kieliä, dempattuna. Esmes kuudestoistaosia neljä/kaheksan "ääntä" per kieli, ja sitten kun menee tasasesti niin hyppii kielten yli jne. It wasn't me, it was the Other Guy. |
Heikki L. 19.02.2004 22:44:31 | |
---|
Itse treenasin oikealla kädellä 16-osia sillä tavalla, että alotin tempolla, jolla pystyy soittamaan yhtä nuottia helposti koko biisin (esim. 3-4 min.) läpi väsymättä. 60-80 bpm oli muistaakseni. Siitä sitten kestävyyden noustessa nousi samalla myös tempo pikkuhiljaa. Samalla kokeilin myös maksiminopeutta lyhyissä pätkissä aina silloin tällöin. 10-15 min/kerta niin avot. Tärkeintä on kuitenkin jaksaa tahkota samaa juttua viikkotolkulla joka päivä. Loppuun pieni varoituksen sana: tämäntyyppisessä kestävyystreenissä, kuten urheilussa, on vaarana rasistusvamman syntyminen. Eli jos kädet tulevat kipeiksi, niin sitten täytyy huilia. Shack! |
Incarnation 19.02.2004 22:52:22 | |
---|
Loppuun pieni varoituksen sana: tämäntyyppisessä kestävyystreenissä, kuten urheilussa, on vaarana rasistusvamman syntyminen. Eli jos kädet tulevat kipeiksi, niin sitten täytyy huilia. Juuri näin. Voin sanoa että kokemusta on. Varsinkin ranteen turha jännittäminen (koskee kumpiakin käsiä) ei ole hyväksi. "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
Bassballs 20.02.2004 09:02:27 (muokattu 20.02.2004 09:08:03) | |
---|
Miten olisi hyvä treenailla sormitekniikkaa? Tavotteena olis kyetä soittaan mm. Right on time kunnolla sormilla. Ja luonnollisesti nyt tarkotan oikeaa kättä. Bassomaikka antoi joskus sellaisen harjoituksen kuin rytmipyramidi. Metronomi pannaan tikittämään hitainta tempoa ja aletaan soittamaan puolinuotteja, joista pian siirrytään puolinuotti-trioleihin, joista neljäsosanuotteihin, joista neljäsosatrioleihin jne.., kunnes lopulta ollaan nittoleissa(vai miksi niitä sanotaan, missä on yhdeksän nuottia samalla iskulla?). Sitten vedetään lopusta alkuun sama.. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
nikolai 20.02.2004 22:25:23 | |
---|
Juuri näin. Voin sanoa että kokemusta on. Varsinkin ranteen turha jännittäminen (koskee kumpiakin käsiä) ei ole hyväksi. En tiedä miten kollegoilla yleensä vaikuttaa hihnan pituus, mut itellä täytyi plekubiiseissä pidentää hihnaa useampi pykälä. Tosin edellisestä plekubiisistä on aikaa jo monta vuotta eikä paluuta enää taida olla. Soitin on noussut noista ajoista huomattavasti ylemmäs. |
Incarnation 20.02.2004 23:01:54 | |
---|
Soitin on noussut noista ajoista huomattavasti ylemmäs. Minulla taas laskee sitä myötä mitä sormitekniikka kehittyy, eli jatkuvasti. :) "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
nikolai 20.02.2004 23:29:05 | |
---|
Minulla taas laskee sitä myötä mitä sormitekniikka kehittyy, eli jatkuvasti. :) Mä olen jo menettänyt rok-uskottavuuteni, basso on jo liian korkeella. Pääasia kuitenkin et itellä on rento olo :) |
kiriminni 20.02.2004 23:34:27 | |
---|
Sehän tässä soittamisessa vaikeaa onkin.että painaa sitä kieltä vain juuri ja juuri tarvittavalla voimalla. Tarkoitan,että ei käytä liikaa voimaa vain serran verran,että kieli soi puhtaasti.(ymmärsiköhän tosta kukaan mitään). |
Pahisguy 21.02.2004 12:21:11 (muokattu 21.02.2004 12:23:43) | |
---|
Sehän tässä soittamisessa vaikeaa onkin.että painaa sitä kieltä vain juuri ja juuri tarvittavalla voimalla. Tarkoitan,että ei käytä liikaa voimaa vain serran verran,että kieli soi puhtaasti. Miksi? No sen rasituksen takia varmaan, mutta ihte tykkään painaa sitä kieltä otelautaa vasten kunnolla, ja välillä niin ettei tarvi näppästä ollenkaan. Mutta tekniikkansa kullakin. Editti. Että onhan tuo oma tekniikkapuoli vielä varmaan aika alkutekiöisä, ku oon vaan alkanu soittaan enkö oo saanu koulutusta ;) Ehkä se ajallaan sitte. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
basistinalku 23.02.2004 19:14:33 | |
---|
niin no minä ainakiin harjoittelen jonkun nopean biisin tahdissa, mutta metronomi voisi toimia hyvin... Syö suklaata. |