Gangsta 14.02.2004 11:40:15 | |
---|
Sanokaas asiantuntijat sellainen homma, et miten iso juttu on vaihtaa passiivimikit aktiivisiin, eli miten iso remontti elektroniikkaan tulee ja pitääkö bodyyn kovertaan tilaa paristolle ym.? Mulla on yks musarikopio OLP mistä vois tehdä sellaisen aktiivitykin.. Seymor Duncanin "musarimikki" on varmaan järkevin? Ps. Tiedän, et tästä on keskusteltu, mut en oikein löydä vastausta.. Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. -Victor Hugo |
Teijo K. 14.02.2004 11:46:31 | |
---|
Sanokaas asiantuntijat sellainen homma, et miten iso juttu on vaihtaa passiivimikit aktiivisiin, eli miten iso remontti elektroniikkaan tulee ja pitääkö bodyyn kovertaan tilaa paristolle ym.? Mulla on yks musarikopio OLP mistä vois tehdä sellaisen aktiivitykin.. Seymor Duncanin "musarimikki" on varmaan järkevin? Ps. Tiedän, et tästä on keskusteltu, mut en oikein löydä vastausta.. No juu. Ei ole vaikea homma, jos se elektroniikan kolo on tarpeeksi iso patterillekin, sinne sen voi ahtaa huoletta. Siis jos vain sopii. Yksi vaihtoehto tuossa on aktiivielektroniikka. Esim EMG:llä on sellaien stacked elekstroniikka, jonka voi laittaa ihan tavallisen tonepotikan tilalle. Säätää aktiivisesti bass ja treble osastoa. Tässä onm se hyvä puoli, että ei ole patterista riippuvainen se basso sitten. Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.
-Gustave Flaubert |
Basismi 17.02.2004 09:47:06 | |
---|
Kyllä se vaan on patterista riippuvainen, jos tuon EMG:n hässäkän laittaa. Ellei pistä ohituskytkintä. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Teijo K. 17.02.2004 09:49:31 | |
---|
Kyllä se vaan on patterista riippuvainen, jos tuon EMG:n hässäkän laittaa. Ellei pistä ohituskytkintä. No pitääkö nyt kaikki vääntää täällä aina rautalangasta, tottakai laitetaan ohituskytkin. ;-) Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.
-Gustave Flaubert |
mr.bungle 17.02.2004 11:49:25 (muokattu 17.02.2004 11:49:56) | |
---|
Sanokaas asiantuntijat sellainen homma, et miten iso juttu on vaihtaa passiivimikit aktiivisiin, eli miten iso remontti elektroniikkaan tulee ja pitääkö bodyyn kovertaan tilaa paristolle ym.? Mulla on yks musarikopio OLP mistä vois tehdä sellaisen aktiivitykin.. Seymor Duncanin "musarimikki" on varmaan järkevin? Ps. Tiedän, et tästä on keskusteltu, mut en oikein löydä vastausta.. Aktiivimikit ei erityisesti vaadi tilaa elektroniikan puolelta. Lähinnä patteri vie tilaa. Potikat toki pitää vaihtaa oikeanlaisiin, esim EMG:n aktiiveille tarkoitettuihin potikoihin. Jos asentelet sävynsäätimiä sisältävää aktiivielektroniikkaa, niin karkeasti voi sanoa, että mitä enemmän vipstaakkeleita sitä enemmän ne vie tilaa. Esim 2-kaistainen meat&potatoes -systeemi ei sieltä kolosta vie paljoakaan enempää tilaa kuin peruspassiivipotikat. Mutta yleensä 2-kaistaiset EQ:t tarvitsevat neljä potikkaa säädöillensä, 3-kaistaiset jopa 6 jos mukana on jotain vari-mid säätimiä. Tähän on apuna ns. stacked potikat, joita voi säätää kahdessa kerroksessa. Kannattaa tietysti varmistaa jo tässä vaiheessa, että se 9v patteri mahtuu elektroniikalle jyrsittyyn koloon. |
Basismi 17.02.2004 12:21:44 | |
---|
No pitääkö nyt kaikki vääntää täällä aina rautalangasta, tottakai laitetaan ohituskytkin.
Pitää! :) Tai ainakin sanoa mitä ajattelee eikä luottaa telepatiaan. Kannattaa niitä elektroniikoita harkitessa ottaa huomioon, että paitsi tarvitaan patteri ja potikoita, niin se itse elektroniikka pitää vielä lisäksi mahduttaa beissiin. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
poppamies 17.02.2004 12:29:03 | |
---|
Aktiivimikit ei erityisesti vaadi tilaa elektroniikan puolelta. Lähinnä patteri vie tilaa... No joo riippuu vähän mikeistä. EMG't, niinkun todettiin, ei yksinkertaimmillaan vaadi muuta kun että potikat vaihdetaan 25-50 kohmisiin ja yhdelle 9v näppäripatterille löytyy tilaa. EMG'n mikeissä nimittäin on mikkeihin sisäänrakennettu esivahvistin. Sitten löytyy toisentyyppisiä mikkejä missä käytetään erillistä esivahvistinta jota on pakko sijoittaa esim. potikkakuoppaan. Pahimmillaan voi joutua jyrsimään patterille ihan oman kolonsa basson takapuoleen, joka ei sinänsä ole ollenkaan huono vaihtoehto. Ei tartte ruuvata koko kitaraa palasiksi 2000 käyttötunnin jälkeen kesken keikkaa kun patteri loppuu. "G-strings are for strippers" |
Teijo K. 17.02.2004 12:30:33 (muokattu 17.02.2004 12:34:51) | |
---|
Pitää! :) Tai ainakin sanoa mitä ajattelee eikä luottaa telepatiaan. Kannattaa niitä elektroniikoita harkitessa ottaa huomioon, että paitsi tarvitaan patteri ja potikoita, niin se itse elektroniikka pitää vielä lisäksi mahduttaa beissiin. Ok. Juu, tuon EMG:n se varsinainen elektroniikka ei montaa milliä enempää tilaa vie kuin tavallisen potikan. Siinä on neät integroitu se koko homma siihen yhteen potikkaan. Diskantti ja bassosäädöt yhdessä potikassa siis. Ja ei mitään irrallista elktroniikkakomponenttia. Katsotaas jospa löytäisin siitä kuvia jostainpäin. http://www.emginc.com/displayproduc … ction=Accessories&categoryid=33 Noniin, tuo on nyt se pienin ja yksinkertaisin aktiivielektroniikkasetti minkä minä tiedän. Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.
-Gustave Flaubert |
SaBer 17.02.2004 13:05:05 | |
---|
Ok. Juu, tuon EMG:n se varsinainen elektroniikka ei montaa milliä enempää tilaa vie kuin tavallisen potikan. Siinä on neät integroitu se koko homma siihen yhteen potikkaan. Diskantti ja bassosäädöt yhdessä potikassa siis. Ja ei mitään irrallista elktroniikkakomponenttia. Katsotaas jospa löytäisin siitä kuvia jostainpäin. http://www.emginc.com/displayproduc … ction=Accessories&categoryid=33 Noniin, tuo on nyt se pienin ja yksinkertaisin aktiivielektroniikkasetti minkä minä tiedän. Eihän tuolla saa kuin hymiö EQ:n aikaiseksi... En sitä nyt ihan basso- ja diskanntisäädöksi sanoisi. |
Teijo K. 17.02.2004 13:16:48 (muokattu 17.02.2004 13:19:15) | |
---|
Eihän tuolla saa kuin hymiö EQ:n aikaiseksi... En sitä nyt ihan basso- ja diskanntisäädöksi sanoisi. Minulla oli yhdessä basossa tuollainen, ja sillä sai kyllä ihan paljon aikaan. Keskiääniäkin sai korostettua ottamalla bassoa ja diskanttia pois. Rock... Samoin sillä sai aika hurjat dubit vääntämällä diskantit nolliin, ja vähän bassoa päälle. Siinä on bassolle yksi säädin, ja diskantille toinen, miksikäs sitä pitäisi sitten sanoa? Mutta omissa bassoissa en enää muutamaan aikaa nole tukenut noita säätönamiskoja. Uusimmassa ei ole yhtään namiskaa, ja hyvin pelaa. :-) http://www.emginc.com/displayproduc … amp;categoryid=33&catalogid=104 Hupsista, anteeksi väärä linkki. Meniköhän nyt oikein? Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.
-Gustave Flaubert |
SaBer 17.02.2004 13:20:25 | |
---|
|
Gangsta 20.02.2004 15:01:40 | |
---|
Kiitoksia vinkeistä! Enköhän mä lähde tästä puimaan vaihtoehtoja läpi :) Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. -Victor Hugo |