pardy 09.03.2004 22:18:37 | |
---|
Eli, rakkaat bassotaiteilun kanssaeläjät, olisin ERITTÄIN kiitollinen jos viitsisitte kertoa että onko ideaa vaihtaa Warwick Corvette standardiin Bartolinin mikkejä? Siinä on nyt siis kiinni MECin passiivimikit, ja -elektroniikka, ja haluaisin mikit siis vaihtaa. Onko ideaa vaihtaa Bartolineja, ja jos ei, niin mitkäs sitten? Eli en siihen nyt etusta ole hakemassa, mutta jos joku haluaa jotakin merkkiä/tuotetta kehua, niin go ahead. Ja bassohan on nauhaton, jokin sekin pistää ehkä pienen lisämausteen soppaan. (P.S Tykkään lämpimästä ja murisevasta saundista, tosin sopivassa määrin..) |
Basismi 09.03.2004 22:25:54 (muokattu 09.03.2004 22:28:49) | |
---|
Bartolinit lienee aika varma valinta, vaihtoehtoja ei oikeastaan paljon ole. Siinähän ei ole 'normaali' 19mm kielten väli kuten jazzissa, vai? Joten näkyvillä polepieceillä varustetut mikit ei oikein käy. EMG:t on toinen vaihtoehto. EDIT: hetkonen, 4-kielisessä taitaa ollakin 19mm, joten vaihtoehtoja on esim Dimarzion Ultrajazzit, tai Seymour Duncanin QP:t. Kai siinä JJ-mikit on sentään? It's hard to be humble when you're so fucking big! |
balzary 10.03.2004 08:41:20 | |
---|
Bartolinit lienee aika varma valinta, vaihtoehtoja ei oikeastaan paljon ole. Siinähän ei ole 'normaali' 19mm kielten väli kuten jazzissa, vai? Joten näkyvillä polepieceillä varustetut mikit ei oikein käy. EMG:t on toinen vaihtoehto. EDIT: hetkonen, 4-kielisessä taitaa ollakin 19mm, joten vaihtoehtoja on esim Dimarzion Ultrajazzit, tai Seymour Duncanin QP:t. Kai siinä JJ-mikit on sentään? kyllä ne jazz-mikit menee ihan suoraan corvetteen, ite vaihtelin vähän aikaa sitten mikit kans. Str prd skrz prdel! |
Teijo K. 10.03.2004 08:48:55 | |
---|
(P.S Tykkään lämpimästä ja murisevasta saundista, tosin sopivassa määrin..) Ainakin noissa minun Bartolineissa juurikin tuollainen lämpimän muriseva soundi löytyy. Voi kyllä suositella niitä tuohon tarkoitukseen. Ja kun omakin Bartolinibasso on nauhaton. Ainoa ongelma on Bartolinien saatavuus Suomessa, ei ainakaan joku aika sitten ollut maahantuojaa kun kyselin...
Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
M.Hanski 10.03.2004 09:40:36 (muokattu 10.03.2004 10:14:09) | |
---|
Bartolinit toimivat mielestäni todella mainiosti omassa Corvette Std 5:ssa. Murinaa riittää :) Tilasin settini täältä: www.bestbassgear.com Edit: Dollarin kurssi on vähän vahvistunut, mutta tilaaminen kannattaa silti. Postikulut maksavat $17 ja mikkisetti (9J#1) $110. Aika halvalla pääsee vielä tullin ja alvinkin jälkeen. Edit2: Corvette 5:ssani on myös Aguilar OBP-3 -etunen, jota voin suositella lämpimästi. Edit3: Vielä täytyy mainita, että toimitusaika omalle mikkisetilleni oli alle viikko tilauksesta. Loistopulju. |
Pernax 10.03.2004 10:43:42 | |
---|
Edit2: Corvette 5:ssani on myös Aguilar OBP-3 -etunen, jota voin suositella lämpimästi. Minulla on myös OBP-3 5-kielisessä customissani, ja olen samaa mieltä Unskelotin kanssa sen laadusta. Loistava soundi ja monipuoliset kytkentä/säätömahdollisuudet. http://www.helionprog.com |
M.Hanski 10.03.2004 11:21:51 (muokattu 10.03.2004 11:22:37) | |
---|
OBP-3:een saattaa olla hankalaa löytää potikoita, jos haluaa kaikki säätöhanikat sormien ulottuville ilman ylimääräisien reikien porailua. Corvetteeni porasin surutta kaksi lisäreikää (lisäpotikalle ja kytkimelle), kun kyllästyin potikanmetsästykseen. Edit: ...Ja jos sopivat potikat löytyvät, alkaa helvetinmoinen nuppien metsästäminen. OBP-3:n saa versiona, jossa basso- ja diskanttisäädöt ovat stäkkipotikalla. Jos mid-säädölle löytyy potikka, jossa on myös DPDT-nostokytkin mid-taajuuden valintaa varten, säästytään porailulta: yhteen reikään vol/vol-stäkkipotikka, toiseen kytkimellinen mid-potikka ja kolmanteen bass/treble-stäkkipotikka. Helpointa on tietty porata ylimääräinen reikä vain mid-taajuuden valintakytkimelle. Nojuu, meni taas vähän off topic -lätinäksi ;) |
pardy 10.03.2004 13:14:13 | |
---|
Bartolinit toimivat mielestäni todella mainiosti omassa Corvette Std 5:ssa. Murinaa riittää :) Tilasin settini täältä: www.bestbassgear.com Joo ajattelin itse tilata samasta paikasta, ja jos siis ymmärsin oikein, nin murinaa riittää siis passiivisenakin? Olen sitä Agularinkin etusta harkinnut, mutta en sitä nyt ainakaan aio ostaa. Mutta kaiken kaikkiaan ilmeisesti järkevä hankinta, vai mitä mieltä ootte? Siis ne Bartolinit? |
Basismi 10.03.2004 13:30:58 | |
---|
Juu, hommaa ihmeessä! Ja passiivisenakin pelittää mainiosti. Tosin on bartolinilla ainakin ollut sellaisia malleja jotka ei toimi kuin aktiivielektroniikan avittamana. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
pardy 10.03.2004 13:35:26 | |
---|
Juu, hommaa ihmeessä! Ja passiivisenakin pelittää mainiosti. Tosin on bartolinilla ainakin ollut sellaisia malleja jotka ei toimi kuin aktiivielektroniikan avittamana. Mikähän Bartolinin malli olisi sitten tällänen joka ei vaadi aktiivielektroniikkaa? "Mutual forgiveness of each vice, opens the gates of Paradise" -Blake |
M.Hanski 10.03.2004 15:06:25 | |
---|
|
Basismi 10.03.2004 15:48:33 | |
---|
It's hard to be humble when you're so fucking big! |
mr.bungle 10.03.2004 16:18:14 | |
---|
Eli, rakkaat bassotaiteilun kanssaeläjät, olisin ERITTÄIN kiitollinen jos viitsisitte kertoa että onko ideaa vaihtaa Warwick Corvette standardiin Bartolinin mikkejä? Joo. Veten passiivi -MEC:t on tosi ponnettomat. Itse vaihdoin Corvetteen Seymour Duncanin QP:t ja studiosetäkin oikein innostui ylistämään uutta saundia. Alapäät ainakin on ihan eri luokkaa kuin MEC:eillä. Thumb Bassin aktiivisiin MEC goldeihin toisaalta oon ihan tyytyväinen. Bartolinit antanee juuri sen pehmeämmän ja syvemmän saundin, mitä kaipasit. |
pardy 10.03.2004 20:10:07 (muokattu 10.03.2004 20:20:52) | |
---|
Bartolinit antanee juuri sen pehmeämmän ja syvemmän saundin, mitä kaipasit. Joo, mutta kiitos kaikille neuvoja antaneille, eiköhän näillä eväillä päästä eteenpäin. Mukava huomata että maailmassa on (vielä) paljon ystävällisiä basisteja...:) Kiitos ja kumarrus. Ja lisää kommenteja/kehumista saa toki myös laittaa vielä... Olisi jopa suotavaa... "Mutual forgiveness of each vice, opens the gates of Paradise" -Blake |
Typhus 11.03.2004 09:10:07 | |
---|
Hohoo... tuli tässä mieleen että minkälaisia mikkejä suosittelisitte Warwickin streameriin (5-kielinen) kun olen tässä pähkäillyt eri vaihtoehtoja... siinä on tommoset MECin soapbar pickupit ja ne on passiiviset... ihan hyvä saundi niistäkin lähtee mutta tahtosin enemmän sitä "murinaa" ... Bartoliinejä olen miettinyt ja duncaneita... mitäs malleja suosittelisitte? kiittos onhan se .... |
Basismi 11.03.2004 10:41:50 | |
---|
It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Typhus 11.03.2004 12:46:09 | |
---|
sen koko ois varmaan ASB 2-5 luulisin... pitää kotona kattoa tarkemmin mitat. Paljonkos tulis n. maksamaan kaulaan ja tallaan tommoset +aktiivielektroniikka ja vermeet? Tosin pitää viel katella noita passiivisia bartoliinejäkin... missäspäin niiden hinnat muuten pyörii? onhan se .... |
Basismi 11.03.2004 13:31:04 | |
---|
Katsele bestbassgearistä, jos löytyy. Jenkkikaupat kuten BassNW vastaavat yleensä myös mielellään tosimielellä esitettyihin kysymyksiin. Bartolinin soapbarit on n.100e/kpl, elektroniikat kai saman verran. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
M.Hanski 11.03.2004 13:37:36 | |
---|
Hohoo... tuli tässä mieleen että minkälaisia mikkejä suosittelisitte Warwickin streameriin (5-kielinen) kun olen tässä pähkäillyt eri vaihtoehtoja... siinä on tommoset MECin soapbar pickupit ja ne on passiiviset... Mikä Streamer sulla on? Standard vai Stage I? |
Typhus 11.03.2004 13:59:02 | |
---|
ihan standardi 5-kielinen Streameri... 2002 ostettu uutena. onhan se .... |