Aihe: Hartken 10" alumiinikartio
1
JJK
05.03.2004 07:46:45
Onko kellään tietoa mistä saa Hartken 410TP:n elementtejä
ja onko minkä hintaisia?
Onko XL-mallin elementit kalliimpia ja voiko niitä laittaa TP-elementtien sekaan?
Itse pikku huollon yhteydessä tokkäsin meisselillä kartion puhki. Korjasin sen kyllä liimalla,saa nähdä kauanko kestää..
Niskamies
05.03.2004 10:01:34
Onko kellään tietoa mistä saa Hartken 410TP:n elementtejä
ja onko minkä hintaisia?
Onko XL-mallin elementit kalliimpia ja voiko niitä laittaa TP-elementtien sekaan?
Itse pikku huollon yhteydessä tokkäsin meisselillä kartion puhki. Korjasin sen kyllä liimalla,saa nähdä kauanko kestää..

Mä oon saanu semmosen kuvan että Tp on vain kevyempi versio XL:stä, joten elementtien pitäisi olla samoja.
Soita bassoa ja ole uromies!
Karlsson
05.03.2004 10:06:01
Mä oon saanu semmosen kuvan että Tp on vain kevyempi versio XL:stä, joten elementtien pitäisi olla samoja.

Mulla on taas käsitys, että ne elementit on erilaisia. Ainakin ulkomaisilla foorumeilla on valiteltu, että Tp:n elementit laukeaa helpommin kuin XL:n.
"I don’t eat and sleep and crap music!" -Shujaat Hussain Khan
Vemmy
05.03.2004 11:28:17

Eri elementit niissä on. Jo sen, että TP:n tehonkesto on 300W ja XL:n 400 pitäisi kertoa että eri elementit on sisällä. Eikä hintaeroakaan selitetä vain sillä, että toisessa on hiukan paksumpaa vaneria.
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
JJK
05.03.2004 11:35:02 (muokattu 05.03.2004 11:36:03)
Juu,kyllä minäkin oon ymmärtänyt että TP:n elementissä on pienempi magneetti ainakin.
poppamies
05.03.2004 12:15:26 (muokattu 05.03.2004 12:18:29)

No ei hätä ole tuon näköinen. Jos kysymyksessä on tuollainen meisselin mentävä reikä niin korjaat sen helposti itse. Rautrakaupoista tai markettien rautaosastolta saa ostaa alumiiniteippiä (ei siis tuota tavallista ilmastointi teippiä, vaan sellainen aito liimoitettu alumiiniteippi).laita sitä sopiva pala kenties molemmin puolin sitä reikää jos tarve vaatii. As good as new!
P.S. Hartken vaihto elementit on todella arvokkaat. Hintaa minulla ei ole mutta mulla on sellainen muistikuva että esim. 15" olisi ollut n. 250€
"G-strings are for strippers"
käki
05.03.2004 12:25:22 (muokattu 05.03.2004 12:31:04)
P.S. Hartken vaihto elementit on todella arvokkaat. Hintaa minulla ei ole mutta mulla on sellainen muistikuva että esim. 15" olisi ollut n. 250€

Tilasin aikoinaan revenneen 15" Hartken kartion tilalle uuden. Toimitus kesti puoli vuotta, hinta oli 2000 mk.

Kaiken huipuksi kartiossa oli kuljetuksen yhteydessä tullut "klommo". Voi sitä kiukun määrää... jäi ostamatta ja vaihdoin Celestioniin. Tämä tarina on tosi.

edit: Niin, ilmainen kuluttajaneuvo: älä maksa ylihintaa Suomesta, vaan tuo tavara maahan itse ilman välikäsiä. Ei kestä puolta vuotta, eikä hinnassa ole niin paljon ilmaa.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
balzary
05.03.2004 12:29:04

Tilasin aikoinaan revenneen 15" Hartken kartion tilalle uuden. Toimitus kesti puoli vuotta, hinta oli 2000 mk.

Kaiken huipuksi kartiossa oli kuljetuksen yhteydessä tullut "klommo". Voi sitä kiukun määrää... jäi ostamatta ja vaihdoin Celestioniin. Tämä tarina on tosi.

meidän musiikkikerhon xl-kaapista kärvähti kerran kolme elementtiä kerralla. alkuperäset vaihdokit olis tullu muistaakseen niin älyttömän kalliiks, että joku sitten hommas vastaavat muualta. kolme elementtiä muistaakseen olis ollu melkein koko kaapin hinta.
Str prd skrz prdel!
JJK
05.03.2004 12:55:57
No ei hätä ole tuon näköinen. Jos kysymyksessä on tuollainen meisselin mentävä reikä niin korjaat sen helposti itse. Rautrakaupoista tai markettien rautaosastolta saa ostaa alumiiniteippiä (ei siis tuota tavallista ilmastointi teippiä, vaan sellainen aito liimoitettu alumiiniteippi).laita sitä sopiva pala kenties molemmin puolin sitä reikää jos tarve vaatii. As good as new!

No se reikä tulikin siihen alumiinikartion ja rungon väliseen haitarikankaaseen.(vai mikä se nyt on oikein sanottuna).
P.S. T-kaupassa 15" elementti näyttää maksavan 400€.
Varaani
05.03.2004 13:15:13
Hei, kertokaa:
kannattaako oikeesti hommata tuollaista Hartken esim. 2x10 xl kaappia.
Kirjoitusten perusteella ne melkein kaikki räjähtää tai vähintään puhkeaa... Vai ovatko ne sitten niin yleisiä että "kaikilla" on sellainen?
Itsellä on Hartke 3500 nupin perään kaappi hakusessa.
Basismi
05.03.2004 13:17:40
No se reikä tulikin siihen alumiinikartion ja rungon väliseen haitarikankaaseen

Ei tuo luulisi pahasti häiritsevän, vai huomaako soundissa.
Minä pistäisin surutta jonkun celestionin tilalle jos tuollainen tilanne tulisi eteen.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
poppamies
05.03.2004 13:19:01 (muokattu 05.03.2004 13:27:46)

No se reikä tulikin siihen alumiinikartion ja rungon väliseen haitarikankaaseen.(vai mikä se nyt on oikein sanottuna).

No siinä tapauksessa kannattaa leikata suikale tiiviistä ohkaisesta kankaasta ja liimata se siihen reikään. Kunhan saat sen paikan pitäväksi niin kyllä se elementti muuten toimii. Toivottavasti ei repeämä ole puolenkartion mittainen.
"G-strings are for strippers"
balzary
05.03.2004 13:20:36

Hei, kertokaa:
Kirjoitusten perusteella ne melkein kaikki räjähtää tai vähintään puhkeaa... Vai ovatko ne sitten niin yleisiä että "kaikilla" on sellainen?

muista en tiedä, mutta se meidän kerhon kaappi oli ilmeisesti ollu jossain bileissä lupaa kysymättä subbarina tms. näyttäähän noita muutenkin hajonneen...
Str prd skrz prdel!
Basismi
05.03.2004 13:24:04
Hei, kertokaa:

Mun mielestä tuo 2x10 on aika kälyinen yksinään. Näistä ei ole kokemusta, mutta suosittelen harkitsemaan:

Gallien Krüger - 210BLX 315.00 EUR
SWR - Workingman 2x10"T 469.00 EUR
PEAVEY - 410 TVX 4OHM 529.00 EUR

Hartke näytti olevan 599e.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Karlsson
05.03.2004 13:44:01
No siinä tapauksessa kannattaa leikata suikale tiiviistä ohkaisesta kankaasta ja liimata se siihen reikään. Kunhan saat sen paikan pitäväksi niin kyllä se elementti muuten toimii. Toivottavasti ei repeämä ole puolenkartion mittainen.

Kumiliima muuten toimii noissa kartion reunojen paikkailussa ihan jees.
"I don’t eat and sleep and crap music!" -Shujaat Hussain Khan
JJK
05.03.2004 13:47:47

Kiitos, täytyypä kokeilla jos se laittamani liima ei pelkästään kestä. Ja voihan siihen tosissaan jonkin celestionin laittaa, sehän on vaan näkökysymys.Tai sitten ei, koska...

Itselläni on Hartken 1415 johon on vaihdettu särkyneen 15" tilalle eminencen kaiutin.(oli jo vaihdettu ennen kuin ostin).
mutta eipä tullut kauppaa musiikkiliikkeessä kun olisin vaihtanut sen 3500-nuppiin, koska ei ollut alkuperäinen kaiutin. Ei kuulemma ole enää jälleenmyyntiarvoa. Soundit on kyllä ihan hyvät ainakin omasta mielestäni.( vaikea verrata, kun ei ole kuullut sen alkup. alumiinikartion ääntä...)
käki
05.03.2004 13:50:49
P.S. T-kaupassa 15" elementti näyttää maksavan 400€.

Kammottava hinta.

Kumiliima muuten toimii noissa kartion reunojen paikkailussa ihan jees.

Ennen oman Hartken repeämistä myös ns. pölysuoja/keskiö irvisti toisesta reunastaan. Se hoitui Bostikin tapaisella hyvin, kyllä se toimi sen jälkeen kun itse laittoi... :p
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
JJK
05.03.2004 21:27:19
Hei, kertokaa:

No ei ainakaan 2x10xl:ää koska siinä on tehonkesto vain 150W.
Kokeilin äsken sitä omaani 410TP:tä josta liimasin ton kartion jollain logtiten extreme-liimalla joka kestää tärinää ym.(tosi ihmeliima) ja ei revennyt lisää. Joten ehkäpä tästä selvittiin pelkällä säikähdyksellä, koska ei sitä 10" hintaakaan saatu ikinä selville.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)