Aihe: Musari kopiot
1
da_Punk
03.03.2004 15:17:29
OI!

Suoraan asiaan, eli olen tässä nyt viime kuukaudet säästellyt tuohon MusicMan beissiin ja rahaa on jo kasassa sellaset puolet musarin hinnasta. Mutta on tässä askarrellut että kannattaisikohan minun ostaa se aito musari, vaiko Intho-luthmanista MM2 mallennus ? Hintaa sillä olisi vaivaiset 380euroa.

Mutta jotenkin tuo hinta alkaa epäilyttää, sillä kaikki samat komponentit ja osat ovat samat kuin alk. peräsessä musarissa. Eli onko kellään infoa noista kyseisistä instrumenteistä ??
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla
MakkeJ
03.03.2004 15:43:23
OI!

Suoraan asiaan, eli olen tässä nyt viime kuukaudet säästellyt tuohon MusicMan beissiin ja rahaa on jo kasassa sellaset puolet musarin hinnasta. Mutta on tässä askarrellut että kannattaisikohan minun ostaa se aito musari, vaiko Intho-luthmanista MM2 mallennus ? Hintaa sillä olisi vaivaiset 380euroa.

Mutta jotenkin tuo hinta alkaa epäilyttää, sillä kaikki samat komponentit ja osat ovat samat kuin alk. peräsessä musarissa. Eli onko kellään infoa noista kyseisistä instrumenteistä ??

On kokemusta, jos rahat vaan riittää niin osta aito, se kestää isältä pojalle...
Minulla on tuo MM2, ostin sen nimenomaan hinnan vuoksi kakkosbassoksi. Se soi nyt aika hyvin, mutta jouduin säätämään sitä aika pitkään ennenkuin hyvä tatsi löytyi, minulla oli ja on edelleenkin ongelmia kielten särinän kanssa. Eli muutamassa kohtaa kaulaa nauhat särisevät kun tykkään pitää kieliä matalalla. Jouduin myös kiristämään kaulaa aika lailla. Kaula elää myös huomattavan paljon (rutkasti enemmän kuin 60-luvun fenkussani) mikä on vaikeuttanut säätämistä.
Basson osat ovat kaikki kopioita. MM2 on täysin passiivipeli, en tiedä mitä maksaisi asentaa uusi elektroniikkaa ja kannattaako se edes...
Muuten se on aika kiva soittaa ja olen saanut ihan mukavia murinoita aikaiseksi sillä. Jos päädyt ostamaan MM2:n niin neuvoni on; testaa kunnolla liikkeessä, pyydä niitä säätämään se ennen ostamista niin että kaikki "klooni"virheet ilmenevät. Testaa kunnolla sillä MM2:t ovat ilmeisesti tosi yksilöitä.
loud´n proud, nykyään kuitenkin korvatulpilla..
da_Punk
03.03.2004 16:02:57
On kokemusta, jos rahat vaan riittää niin osta aito, se kestää isältä pojalle...
Minulla on tuo MM2, ostin sen nimenomaan hinnan vuoksi kakkosbassoksi. Se soi nyt aika hyvin, mutta jouduin säätämään sitä aika pitkään ennenkuin hyvä tatsi löytyi, minulla oli ja on edelleenkin ongelmia kielten särinän kanssa. Eli muutamassa kohtaa kaulaa nauhat särisevät kun tykkään pitää kieliä matalalla. Jouduin myös kiristämään kaulaa aika lailla. Kaula elää myös huomattavan paljon (rutkasti enemmän kuin 60-luvun fenkussani) mikä on vaikeuttanut säätämistä.
Basson osat ovat kaikki kopioita. MM2 on täysin passiivipeli, en tiedä mitä maksaisi asentaa uusi elektroniikkaa ja kannattaako se edes...
Muuten se on aika kiva soittaa ja olen saanut ihan mukavia murinoita aikaiseksi sillä. Jos päädyt ostamaan MM2:n niin neuvoni on; testaa kunnolla liikkeessä, pyydä niitä säätämään se ennen ostamista niin että kaikki "klooni"virheet ilmenevät. Testaa kunnolla sillä MM2:t ovat ilmeisesti tosi yksilöitä.

Jaajaa.... Niin taidan sitten tehdä, mutta onko MM2 painava ? Sillä tuolla soitin-huttusella on EKO "musicman" sillä kun soittaa tuntuu et olis akustinen vehje käsis
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla
KMT
03.03.2004 16:34:21

Siis onko se aito aktiivibasso?

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Niskamies
03.03.2004 16:47:10
Siis onko se aito aktiivibasso?

On. Siis aktiivietuaste mutta passiivimikit.
Soita bassoa ja ole uromies!
KMT
03.03.2004 16:53:36

On. Siis aktiivietuaste mutta passiivimikit.

No ostan sitten tuon kopion, kun ostan.
Minulla ei ole mitään käyttöä aktiivielektroniikalle

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
uduwudu
03.03.2004 21:45:32
Minulla myös tuollainen MM2 kakkosbassona. Mukava sillä on soitella ja saundikin on ok. Kaulan viimeistely on aika huonosti tehty, mutta säätämällä siitä selviää.
magic
03.03.2004 22:12:03

Eli onko kellään infoa noista kyseisistä instrumenteistä ??

Kyllä vaan, katso vaikka täältä aikaisempia juttuja: http://muusikoiden.net/cgi/goto.php … hp?c=35&t=29265&o=0#p493271

Tällä hetkellä soitan aidolla Musarilla ja onhan siinä eroa mutta niin on hinnassakin !
Gangsta
07.03.2004 04:42:25
Mulla on OLP:n Musari-kopio. Se on hyvä basso, mut mä edes toivon, et aidostaa lähtee "aktiivisempi Musari-saundi". Eli ei kannata ostaa kopiota Musari-huumassa. Osta se basso, jos se sopii käteen, ja hyvin! Jos haluat Musari-saundin, osta musari. Se on kallis, mutta niin niin on kikkaileminenkin...
Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. -Victor Hugo
HC-Audio
07.03.2004 15:03:43

kannataa ennemmin ostaa aito. iteki sellasella soittelen ja onhan se ero aika valtava kopioon verrattuna. ei voi puhua edes samassa lauseessa, mutta jos on tiukka budjetti niin kannattaa miettiä myös sitä uutta s.u.b sarjaa, joka on rutkasti halvempi, ku stingray, vaikka viimeistely onkin aika paska
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
N_Bates
07.03.2004 15:09:11

kannataa ennemmin ostaa aito. iteki sellasella soittelen ja onhan se ero aika valtava kopioon verrattuna. ei voi puhua edes samassa lauseessa, mutta jos on tiukka budjetti niin kannattaa miettiä myös sitä uutta s.u.b sarjaa, joka on rutkasti halvempi, ku stingray, vaikka viimeistely onkin aika paska

Ei se subin viimeistely kyllä mitään paskaa ole. Ei pääse "oikeiden" musareiden tasolle ihan, mutta nykyisessä kiinakitaratulvassa sanoisin että se on kyllä oikein mallikasta se subin viimeistely kuitenkin. En vaan nää mitään järkeä subin ostamisessa, kun ei niitä käytettynä taida kuitenkaan liikkua. Käytetyn stingrayn saa kuitenkin uuden subin hinnalla, kun vaan viitsii vähän etsiä.
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
käki
07.03.2004 15:39:32 (muokattu 07.03.2004 15:47:19)
Mulla on toisena beisinä SUB, toimii ihan hyvin.

Käytetyn stingrayn saa kuitenkin uuden subin hinnalla, kun vaan viitsii vähän etsiä.

Tuolla Kitar-apajalla on tällä hetkellä 5 käytettyä Musarin Stingrayta. En tiedä mikä ryntäys nyt on tullut, mutta aikaisemmin niitä ei juurikaan käytettynä löytynyt. Onkohan ne tarkoituksella ostettu sisään jostain tukkuhintaan vai onko laatu laskenut niin, että niistä halutaan päästä eroon ? Vuoden 2003 mallia niistä on muistaakseni 3 kappaletta.

edit: ja jos kiinnostaa käytetty SUB, hinnasta voidaan neuvotella...
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
HC-Audio
08.03.2004 12:27:11

Ei se subin viimeistely kyllä mitään paskaa ole. Ei pääse "oikeiden" musareiden tasolle ihan, mutta nykyisessä kiinakitaratulvassa sanoisin että se on kyllä oikein mallikasta se subin viimeistely kuitenkin. En vaan nää mitään järkeä subin ostamisessa, kun ei niitä käytettynä taida kuitenkaan liikkua. Käytetyn stingrayn saa kuitenkin uuden subin hinnalla, kun vaan viitsii vähän etsiä.

niin no, onhan se maalattu jollain talomaalilla ja se pleksiki on aivan kauhia! Mutta meinasin iteki sen ostaa, kunnes tajusin tosiaan, että saan sisäänajetun ja sopivan kuluneen "aidon" stingrayn samalla hinnalla..
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
käki
08.03.2004 12:36:37
niin no, onhan se maalattu jollain talomaalilla ja se pleksiki on aivan kauhia! Mutta meinasin iteki sen ostaa, kunnes tajusin tosiaan, että saan sisäänajetun ja sopivan kuluneen "aidon" stingrayn samalla hinnalla..

Pleksi oli tosiaan hirmuinen, vaihdoin omaanikin StingRayn mustan, joka upposi SUBiin yksi yhteen.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
luoma
08.03.2004 15:16:46
moi! Mulla on OLP kopio joka on mielestäni eritt. hyvä hinta-laatusuhteeltaan. ( hyvä yksilö). Vaihdoin omaani Seumour Duncanin Musari korvausmikin ja elekroniikan( ovh n.300e) Oli helppo vaihtaa ja ne soundit 3- alueisella equlla on helppo säätää haltuksi. Nyt OLP on ääneltään tosi hyvä. Soittotatsi on kyllä hieman erilainen kuin aidossa ja SUB:ssa josta on myös kokemuksia muutamalta kuukaudelta. Kaula on hieman erilainen muodoltaan, mutta ihan ok. Hyvä basso kaiken kaikkiaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)