Aihe: Bassosetti alottelijalle.
1 2
Sammakko
24.02.2004 18:47:12

Aattelin hankkia bassokamat ja opetella soittamaan bassoa. Olen siis kitaristi ja tästä saattaa olla hyötyä.. eli ei ihan semmosia alottelijoiden kamoja vaan semmoset millä vois bändissäkin soittaa..

Olisiko hyvä setti?

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-126369.html

ja

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-154412.html

Big Muff (USA) löytyy jo. :)
Mä oon kanamiekka jos sä oot häpyruoska.
Sammakko
24.02.2004 18:50:58 (muokattu 24.02.2004 18:51:36)

Musatyyli rock, pop, blues ja hippi-psykedlia-sekoilu....

Edit: Copy-Paste omasta kuvauksesta:

+60- ja 70-luvun Rock
+Bluuus (mielellään rujoa ja vanhaa)
+Psykedelia
+Bändit joita ei voi mihinkään näistä luokitella (mm. Kingston Wall, VHB..)
+Songwriter matsku
+Reggae
+Rokkaava kitarapoppi
+Kaikki simppeli
+Roootsi
absqua
24.02.2004 18:52:43 (muokattu 24.02.2004 18:54:58)
Toi basso on erittäin OK ja vahvistin samaten.
Kyllä noilla vetelee vaikka missä, ei siinä mitään.
Tietenkin kannattaa varautua siihen että mehicon pojan bassotehtaassa voi laatu hieman vaihdella, mutta pääsääntöisesti ne ovat ihan kelpo stuffia olleet mitä olen kaupoissa kokeillut.

Hieman offtopicia: Itse en sokkona tilaisi bassoa ikinä vaan maksaisin suosiolla vähän enemmän ja testailun kautta ostaisin kotimaasta.

EDIT: Käytettyjä ei kannata unohtaa myöskään. Jos jaksat käyttää aikaa markkinoiden tutkailuun saat 1000e budjetilla erittäinkin hyvät kamat.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Sammakko
24.02.2004 18:54:40

Toi basso on erittäin OK ja vahvistin samaten.
Kyllä noilla vetelee vaikka missä, ei siinä mitään.
Tietenkin kannattaa varautua siihen että mehicon pojan bassotehtaassa voi laatu hieman vaihdella, mutta pääsääntöisesti ne ovat ihan kelpo stuffia olleet mitä olen kaupoissa kokeillut.

Hieman offtopicia: Itse en sokkona tilaisi bassoa ikinä vaan maksaisin suosiolla vähän enemmän ja testailun kautta ostaisin kotimaasta.

Joo. Eli tietenkin samat jutut pätee kuin kitarakamoissa. Vastaavat mexicon stratot ja telet on ihan ookoo pelejä jos osaa laittaa.. siitä päättelin että tuo bassokin saattais ookoo olla.
Niskamies
24.02.2004 18:54:43
Aattelin hankkia bassokamat ja opetella soittamaan bassoa. Olen siis kitaristi ja tästä saattaa olla hyötyä.. eli ei ihan semmosia alottelijoiden kamoja vaan semmoset millä vois bändissäkin soittaa..)

Basso on ainakin erittäin jees, paitsi itse kyllä hommaisin saman sunburstina, hienompi. Ja sopii kanssa sun kitaraan :)

En itse ottais tota vahvistinta, kato vaikka jotain näistä:
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … gallien_krueger_bl115_prodinfo.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_peavey_tnt_115s_prodinfo.html
Hanki Presari ja ole tosimies!
Sammakko
24.02.2004 18:59:15

Oisko esim laneyn R3 hyvä vahvistimeksi? Paljon maksaa?

Mihin juttuihin kannattaa kiinnittää soitossa huomiota ettei kuulostais liikaa kitaristilta? Miten perusteet kannattais opetella? Aattelin jos ottais vaikka tunteja alkuun vaikka vuoden...
Sammakko
24.02.2004 19:04:20

Miten ois tommonen?

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … kickback12_ebasscombo_prodinfo.html

No ei tää oikeen oo kyllä vielä ajankohtainen topic. Vasta kesällä hommaan... mutta on se hyvä ottaa ajoissa selvää..
absqua
24.02.2004 19:06:34 (muokattu 24.02.2004 19:07:33)

Mihin juttuihin kannattaa kiinnittää soitossa huomiota ettei kuulostais liikaa kitaristilta? Miten perusteet kannattais opetella? Aattelin jos ottais vaikka tunteja alkuun vaikka vuoden...

Toi Niskamiehen ehdottama GK on aika peli tuohon hintaan. Pesee mun katsannossa Warwickin (EDIT: ja HARTKEN, t.nimim."entinen kickbackin omistaja") 6-0. Mutta makuasioita nämä.

Noi soittovinkit on niin laaja alue, että ei millään jaksa höpistä kaikkea mieleen tulevaa. Opettajalla kannattaa käydä niin pääset nopeammin hyvään alkuun. Kuuntele levyjä paljon sillä korvalla että mitähän se bassotaiteilija taas puputelee siellä. Levyjen päälle soittelu on myös oivaa harmoniatajun ja timen kehittämistä.

Parasta on jos mahd. aikaisessa vaiheessa pääset oikean rumpalin/bändin kanssa soittamaan.
chief
24.02.2004 19:08:25 (muokattu 24.02.2004 19:10:11)

Mä kun alotin kitarapohjalta noin vuosi sitten niin rupesin seurailemaan tätä palstaa, lainasin kirjastosta monta bassonsoittoa käsittelevää kirjaa, ja lopulta hankin itselleni opettajan.

Hanki opettaja heti kärkeen. Alussa helposti oppii huonoa soittotekniikkaa joka kostautuu myöhemmin. Opettajan johdolla harjoittelu sujuu mukavammin, ja tietää että harjoittelee oikeita juttuja. Varsinkin jos opettaja on tilanteen tasalla.
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
Niskamies
24.02.2004 19:20:47

Itse taas alotin kitaran jotta saisin uuden lähestymistavan bassonsoittoon :) Tapoja on monia.

Pliis, älä osta Hartkea! Tuut katumaan alumiinikartioita myöhemmin.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Sammakko
24.02.2004 19:23:11

Auttaako yhtä kun sanon tykkääväni Billy Coxin basso saundista?
absqua
24.02.2004 19:33:28

Joo.
Treeniä vaan ja putkivahvistin koville, kyllä se sieltä lähtöö.
basistinalku
24.02.2004 19:48:00

joo..treeniä vaa
Syö suklaata..!
Beelsebub
26.02.2004 19:28:18
Kävin pari päivää sitten ostamassa sukulaiselle edullista bassoa ja sain tingittyä Washburnin XB100:n aika hyvään hintaan. Sanoisin, että hinta-/laatusuhteeltaan ihan huippubasso. Pitäisin muuten basson varmasti itse, mutta basso on niin kevyt, lyhytskaalainen ja helppo soittaa, että en kehtaa. Tuntuu koko ajan siltä että on kitara kädessä. Kovin monipuolinenhan tuo basso ei kyllä ole ainakaan soundeiltaan, mutta oman comboni kanssa sen sai kyllä kuulostamaan ihan bassolta. Kyllä sillä äänen puolesta keikalla kehtaisi soittaa.

Kokeilin kaupassa tuota bassoa Warwick Sweet15 combon kanssa ja täytyy sanoa, että ainakaan pienillä volumeilla en pitänyt tuosta yhdistelmästä yhtään. Hienon näköinenhän se combo on ja isommilla äänentasoilla siitä voi saada jotain irtikin.
vanttera
26.02.2004 19:30:31
joo..treeniä vaa

joo, treeniä vaa
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
Incarnation
26.02.2004 20:22:56
Kokeilin kaupassa tuota bassoa Warwick Sweet15 combon kanssa ja täytyy sanoa, että ainakaan pienillä volumeilla en pitänyt tuosta yhdistelmästä yhtään. Hienon näköinenhän se combo on ja isommilla äänentasoilla siitä voi saada jotain irtikin.

Juu, onhan sen sound ihan "basso + combo"-kalustolla soitettuna melko kolkko ja tylsä ainakin minun makuuni. Mutta kyllä hyvin murisee kun pistin väliin Boss ODB-3 bassosärön.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Zuba
26.02.2004 22:32:23
..Pliis, älä osta Hartkea! Tuut katumaan alumiinikartioita myöhemmin.

Siis mikä noissa alumiinikartioisissa nyt on sitten olevinaan niin huonoa? Itse ainakin pidän siitä soundista ja varsinkin släpissä toimii erittäin hyvin.
Play that funky bass..
käki
26.02.2004 22:50:40
Siis mikä noissa alumiinikartioisissa nyt on sitten olevinaan niin huonoa? Itse ainakin pidän siitä soundista ja varsinkin släpissä toimii erittäin hyvin.

Minulla se kartio repesi kuin Fazerin Sinisen tinapaperi karkkipäivänä. Ja nykyään kombossa on Celestion Keyboard/Bass -elementti. Ja tämä on n. kolmas kerta kun tästä täällä avaudun.

Mutta soita pois vaan, ei kai se huono ole jos pysyy kunnossa. Itse en voinut valvoa käyttöä, koska pönttö oli yhteiskämpällä, joten asianmukaisesta käytöstä oman Hartkeni kohdalla en mene takuuseen.

Tarinan opetus: hankkiudu treenikämppään, jossa tiedät kuka siellä soittaa poissaollessasi ja kenen soittimia.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
Teijo K.
27.02.2004 11:44:15

Minulla se kartio repesi kuin Fazerin Sinisen tinapaperi karkkipäivänä. Ja nykyään kombossa on Celestion Keyboard/Bass -elementti. Ja tämä on n. kolmas kerta kun tästä täällä avaudun.

Mutta soita pois vaan, ei kai se huono ole jos pysyy kunnossa. Itse en voinut valvoa käyttöä, koska pönttö oli yhteiskämpällä, joten asianmukaisesta käytöstä oman Hartkeni kohdalla en mene takuuseen.

Tarinan opetus: hankkiudu treenikämppään, jossa tiedät kuka siellä soittaa poissaollessasi ja kenen soittimia.

Noita Hartken rikkoutumisia kuulee kyllä todella paljon, täälläkin ainakin kolme-neljä eri tapausta...
Kaikki on hyvää.
-hemmo
käki
27.02.2004 11:51:21
Noita Hartken rikkoutumisia kuulee kyllä todella paljon, täälläkin ainakin kolme-neljä eri tapausta...

Mun kaikkien kirjoitusten lisäksi ?

Alumiini taitaa väsyä. Tahi hapettua.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)